Listă actualizată: Peste 750 de companii s-au retras din Rusia/ Care sunt cele care rămân

companii retrase rusia Sursa foto: Yale School of Management

Peste 750 de companii au anunțat până în prezent că își reduc în mod voluntar operațiunile din Rusia într-o anumită măsură, dincolo de ceea ce este cerut de sancțiunile internaționale, însă mai sunt unele firme care și-au continuat activitatea în țară, în ciuda sancțiunilor impuse și a criticilor primite de la consumatori.

Universitatea Yale a realizat o listă completă cu toate companiile care au plecat din Rusia, de la cele care au ales să încheie complet relația cu țara, care au suspendat activitatea în țară, și-au redus activitatea, până la cele care au amânat viitoarele investiții sau chiar și firmele care au mers contra curentului și au decis să rămână. Au fost urmărite, în total, peste 1.000 de companii străine cu activitate în Rusia.

Un număr din ce în ce mai mic de companii sfidează apelurile de ieșire sau de reducere a activităților și continuă să își desfășoare activitatea ca de obicei în Rusia. Dacă săptămâna trecută numărul acestora era de peste 200, acum el a ajuns la 195. Printre acestea se regăsesc numeroase companii chineze, precum Banca Agricolă a Chinei, China Communications Construction Company, China Construction Bank, China Life Insurance Company, China Mobile, China National Petroleum Corporation, China Railway Construction Corporation, China Railway Engineering Corporation, China State Construction Engineering, China State Railway Group Company sau China United Network Communications, dar și Oppo sau Xiaomi. Alte companii notabile sunt: Air Serbia, Alibaba, Asus, Auchan, Calzedonia, Campari, Chipita, EDF, Emirates Airlines, Kronospan, LACTALIS, Lenovo, Leroy Merlin, Metro, MOLGroup, Qatar Airways, Raiffeisen International, ThyssenKrupp, Toyota Tsusho, Turkish Airlines, UniCredit, UnionPay și Veolia.

Față de lista precedentă, există câteva schimbări importante de poziție ale acestor companii care până acum au refuzat să ia măsuri cu privire la activitatea în Rusia. Huawei, de exemplu, a trecut recent de la a sfida apelurile de a ieși din Rusia în categoria companiilor care suspendă noi comenzi și concediază personal. La fel a făcut și Campari, care a anunțat că continuă vânzările în Rusia, dar suspendă noile investiții. Engie a anunțat că nu va mai face investiții noi. Hochland a anunțat că suspendă investițiile, dar continuă vânzările și operațiunile fabricii în Rusia. Și Intesa San Paolo suspendă noile investiții și reduce noile finanțări. Între timp, L’Occitane a anunțat că închide toate magazinele și site-ul de comerț electronic din Rusia. Mitsubishi Motors a suspendat operațiunile la uzina din Rusia. Red Bull a suspendat noi investiții. Societe Generale a încetat toate activităților din Rusia.

Un număr de 138 companii se regăsesc în categoria companiilor care „cumpără timp” și amână viitoarele investiții/dezvoltare/marketing planificate, deși continuă să deruleze afaceri substanțiale. Unele dintre acestea sunt: Accor, AstraZeneca, Barilla, BASF, Bayer, BlaBlaCar, Cargill, Colgate-Palmolive, Credit Suisse, Danone, Delonghi, GlaxoSmithKline, Henkel, Hilton, HSBC, ING Bank, Intercontinental Hotels, Japan Tobacco, Johnson & Johnson, Nestle, Pfizer, Philip Morris, Philips, Procter & Gamble, Sanofi, Schneider Electric, Siemens, Subway, UBS, Unilever și Yves Rocher.

Un număr de 101 de companii au anunțat că reduc unele operațiuni comerciale semnificative, dar continuă altele. Printre acestea se regăsesc: Allianz, AmRest, Bacardi, Bosch, Bunge, Coinbase, Enel, Ferrero, GE, Goldman Sachs, JPMorgan, Linde, Mars, Microsoft, Miele, Oriflame Cosmetics, Pepsi, Pirelli, Saint-Gobain, Tchibo, Total Energies și Whirlpool.

Un număr de 361 de companii au anunțat că își reduc temporar majoritatea sau aproape toate operațiunile, păstrând în același timp deschise opțiunile de întoarcere. Printre acestea se regăsesc: Acer, Adidas, Adobe, Airbus, Alphabet, Alstom, Amazon, Apple, Aston Martin, Audi, Bentley, BMW, BNP Paribas, Boeing, Burberry, Burger King, Canon, CBRE, CCC, Chanel, Chevron, Cisco, Citi, Coca-Cola, Commerzbank, Continental, Credit Agricole, Decathlon, Dell, Deutsche Bank, DHL, Disney, Ericsson, Ferrari, Ford, Goodyear, H&M, Harley-Davidson, Honda, Honeywell, HP, Hugo Boss, IBM, IKEA, Inditex, Intel, L’Oreal, Lego, Levi Strauss, LG Electronics, LVMH, Mango, Marks & Spencer, Mastercard, Mazda, McDonald’s, Mercedes-Benz, Meta, Michelin, Nike, Nintendo, Nissan, Nvidia, Oracle, Panasonic, Paypal, Porsche, Prada, Puma, Ralph Lauren, Renault, Rolls Royce, Samsung, Starbucks, Stellantis, TikTok, Toyota, Twitter, UiPath, Visa, Volkswagen, Volvo, Western Union și Xerox.

Un număr de 290 de companii au anunțat un „clean break”, adică opresc total angajamentele rusești sau părăsesc complet Rusia. Printre acestea se regăsesc: Accenture, Airbnb, Aldi, ArcelorMittal, Asos, BlackRock, Bolt, Booking, BP, British American Tobacco, Carlsberg, Colliers, Coursera, Cushman & Wakefield, Daimler, DB Schenker, Deichmann, Deloitte, Dentons, Deutsche Telekom, Dr. Oetker, eBay, Electronic Arts, Eni, Eurovision, Exxon, EY, FIFA, Fitch, Heineken, Holcim, JYSK, KPMG, London Stock Exchange Group, Lufthansa, Mitsubishi Electric, Moody’s, Nasdaq, Netflix, Nokia, Pandora, PwC, S&P, Shell, Skoda, Spotify, Swarovski, TripAdvisor, TUI, Uber, UEFA și United Airlines.

Interesant este că, deși anunțase anterior un „clean break”, OMV acum se regăsește pe lista companiilor care „cumpără timp” și care susțin că nu vor anunța noi investiții rusești și care efectuază o revizuire strategică a investițiilor actuale în gaze rusești.

Lista completă poate fi găsită AICI.

Sursa foto: Yale School of Management

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *