Lotul 2 de pe Autostrada Bucureștiului, un „cartof fierbinte”. Autostradă-muzeu sau soluția de avarie, descărcarea în Drumul Județean 200, la Ștefăneștii de Sus / UMB, prea rapid pentru CNAIR

Autostrada București Lot 2 UMB legătura DN 2 Afumați

Constructorul român UMB a ajuns la 72% execuție pe lotul 2 al Autostrăzii A0 București Nord și ar putea finaliza lucrările pe cei 19 kilometri dintre DN 1 (Corbeanca) – Autostrada 3 și DN 2 (Afumați) în această toamnă, cu aproximativ un an înainte de termenul din contract. Nu se va circula, însă, pe toți cei 19 kilometri dintre DN 1 și DN 2, pentru că nodul rutier de la Afumați (DN 2) este prevăzut pe Lotul 3, unde pe 22 iunie de-abia a început etapa de proiectare (detalii aici).

Practic, Ministerul Transporturilor și CNAIR nu pot ține pasul cu viteza UMB pe Lotul 2 și nu au prezentat până acum o variantă decentă pentru a pune în valoare toți cei 19 kilometri de autostradă care se apropie rapid de finalizare. Astfel, ministrul transporturilor Sorin Grindeanu, secretarul de stat Ionel Scrioșteanu (răspunde de infrastructura rutieră) și Cristian Pistol, șeful CNAIR, trebuie să aleagă între cele două variante: deschidere pe 10-11 kilometri între nodurile DN 1 și A3 și rușinea de a avea o „autostradă muzeu” sau „soluția de avarie”, descărcarea A0 într-un drum județean cu o singură bandă pe sens, DJ 200 Ștefănești – Grădiștea sau DJ 100 Ștefănești – Afumați, ambele din Ilfov. Pistol prezentase varianta descărcării lotului UMB în Drumul Județean 200/100 încă din octombrie 2022, deci în aproape un an CNAIR ar fi avut timp să găsească cea mai bună soluție, inclusiv o licitație pentru un drum provizoriu de descărcare în DN 2 pentru a folosi toți cei 19 kilometri de pe A0.

„Stadiul fizic este de 72%. Pentru Lotul 2 A0 Nord Corbeanca – Afumați precizați variantele pe care le ia în calcul CNAIR pentru a asigura conexiunea cu drumurile existente Drumuri Județene/Drumuri Naționale: În cadrul Contractului DE „Proiectare și execuție Autostrada de Centura București km 0+000 – km 100+900, Sector Centura Nord km 0+000 – km 52+770, Lot 2 km 20+000 – 39+000” se vor executa 2 noduri rutiere care vor asigura conexiunea cu DN 1 și A3. Capacitățile tehnice aprobate pentru Autostrada de centură București km 0+000 – km 100+900, Sector Centura Nord km 0+000 – km 52+770, prevăd execuția unui nod rutier cu DN 2 în zona UAT Afumați”, a transmis CNAIR la solicitarea Economedia.

Ultima variantă luată în calcul la CNAIR este descărcarea provizorie în DJ 200 în zona de nord Ștefăneștii de Sus, așadar aproape 6 kilometri ai lotului 2 nu vor putea fi folosiți încă de la deschiderea din toamnă.

Imagini recente cu șantierul lotului 2 (A0 Nord) au fost publicate pe Canalul „YouTube Infrastructure România”:




„9,5 sau 13,5 km inaugurați pe A0 Nord în 2023? Asta este una din întrebările spinoase din 2023: câți kilometri de autostradă muzeu vom avea pe A0 (și nu numai) și pentru cât timp. CNAIR se jură că face descărcările temporare ca să nu avem prea mulți. Întreg lotul 2 din A0 Nord are 19 km. Cei de la UMB au toate șansele să deschidă parțial tronsonul 2 al semi-inelului de nord din Autostrada A 0 cândva în toamnă. Momentan noi estimăm că în octombrie vom circula pe cei 9,5 km dintre DN1 și Autostrada A3. Acestora li se pot adăuga încă 4 kilometri spre est dacă responsabilii CNAIR se vor mișca rapid cu rezolvarea birocrației pentru execuția unei descărcări provizorii în DJ200 lângă Ștefănești, alegând acest punct în detrimentul celui de pe DJ100 la vest de Afumați. Așa au promis oficial miercuri, 7 iunie 2023, la întâlnirea SCS Transport din cadrul Comitetului de Monitorizare POIM… Așadar, 13,5 km în 2023 pe A0 Nord, scenariul cel mai optimist. Restul de 5,5 km ai tronsonului nu vor putea fi folosiți: 2 km între DN1 și limita cu lotul 1 așteaptă semnarea contractului cu Pizzarotti (probabil până la sfârșitul lunii iunie) și 3,5 km între DJ200 și granița cu lotul 3 vor fi ”activați” când vor binevoi chinezii”, transmitea luna trecută Asociația Pro Infrastructură.

În aprilie 2023, pe șantierul lotului 2 A 0 Nord, ministrul Sorin Grindeanu avansa luna august pentru finalizarea lucărrilor și deschiderea completă a lotului 2.

„Aici s-a dat ordin de începere în 16 august anul trecut, zilele de lucru efectiv sunt 96-97 exceptând zilele de ploaie și sărbătoare și suntem la un progres de 51-52 % extraordinar. Termenul de finalizare este în vara anului viitor, dar după discuțiile cu constructorul și cu colegii mei de la CNAIR vom deschide probabil în această vară în luna august, cu aproape un an înainte de termen. Sunt 19 kilometri între DN 1 și DN 2, iar la nivel de CNAIR vom avea o discuție pentru a face descărcarea în DN 2 nu la Ștefănești pentru a putea deschide toată autostrada. În 3-4 luni vor termina”, a declarat Sorin Grindeanu.

Drumul Județean 200, Ștefăneștii Sus (Ilfov). Captură Google:

Complicată este și situația conexiunii cu lotul 1 de pe A0 Nord, lot câștigat de Pizzarotti, dar cu o contestație depusă la CNSC chiar de câștigător la CNSC. Astfel, cel puțin pentru următorii 4 ani nu va exista legătura între Autostrada A1 București – Pitești și Lotul 2 UMB de pe A0.

Comentarii

  1. Not a big deal
    Important e ca termina mai repede, aloca resurse in alta parti + DN1 – A3 e pretty good ca legatura. Macar sa se miste si chinezii mai devreme

  2. Autostrazi muzeu, Poduri fară conexiuni, inaugurari, poze, trompete politice la taiat pamblica!
    Ronania Eșuata cu CNAIR in functiune!☹
    Si trio-ul de succes: Grindeanu, Scrioșteanu&Pistol!😲

    • Blyat! Ce comentariu bun, frate Ivan Ivanovici! România e Ronania, doar Mama Rusia e o mamă bună!
      Noroc că mai vedem și noi, ceilalți, cât de bună e „mama” asta. Cea mai bună la a-și devora fiii, așa că… Nazat în Petersburg!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *