Maghiarii trec granița în Slovacia sau România pentru a face plinul de combustibil, în timp ce prețurile cresc vertiginos

benzinarie Sursa foto Pixabay (1)

Prețurile benzinei în Ungaria au crescut vertiginos de când guvernul a eliminat plafonul de preț al carburanților în decembrie și a majorat taxele pe carburanți, ceea ce i-a determinat pe mulți șoferi să se aprovizioneze cu combustibil mai ieftin în țările vecine, cum ar fi Slovacia sau România, scrie Reuters.

De cealaltă parte a Dunării, în Sturovo, Slovacia, motorina a costat 1,619 euro (1,76 dolari) pe litru în weekend la o benzinărie locală, față de 690 de forinți (1,90 dolari) la o stație MOL din orașul ungar Esztergom. Diferența de preț a fost mai mică la benzină.

“Am călătorit în Slovacia în timpul vacanței și când ne-am umplut rezervorul am văzut cât de ieftin este aici”, a declarat Tibor Toth, care a traversat podul care leagă Esztergom și Sturovo pentru a-și umple rezervorul.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

“Nu trebuie decât să trecem podul și suntem aici, așa că, evident, vom veni mai des pentru asta”.

Reales pentru un al patrulea mandat consecutiv în aprilie 2022, premierul Viktor Orban se confruntă cu cea mai grea provocare economică de până acum, cu o inflație de peste 24% și o economie care se îndreaptă spre stagnare în acest an.

Guvernul său a fost nevoit să renunțe la plafonarea pe un an a prețurilor de vânzare cu amănuntul a carburanților pentru gospodării, pe fondul unei penurii severe la începutul lunii decembrie.

În același timp, guvernul a majorat acciza pe combustibil și a pus taxe suplimentare pe profiturile firmei de petrol și gaze MOL obținute de pe urma țițeiului rusesc.

Prețurile carburanților din Ungaria au fost mai mari decât în alte țări din regiune, în parte din cauza taxelor mai mari, dar și pentru că plafonarea prețurilor a distorsionat piața liberă a carburanților, reducând concurența, a declarat Tamas Pletser, analist regional de petrol la Erste Investment.

Anul trecut, firmele au încetat să mai importe carburanți din cauza prețurilor scăzute, agravând penuria, în timp ce o mulțime de benzinării mai mici au fost nevoite să închidă din cauza pierderilor tot mai mari.

“În general, au crescut taxa cu aproximativ 70-80 de forinți pe litru, ceea ce a împins prețurile din Ungaria peste nivelul celor din țările vecine”, a declarat Pletser.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: