Magistrala de metrou M 1 din Cluj Napoca : ultima zi pentru depunerea ofertelor la contractul de proiectare și execuție. Primul contract ,,la cheie” pentru o magistrală de metrou

Consiliul General PMB PUG M 4 Filaret Progresu Sursa Foto : Metrorex

Ofertele pentru proiectarea și execuția Magistralei de Metrou M 1 din Cluj Napoca pot fi depuse până luni, la ora 15 00- termen limită la contractul de 1,3 miliarde euro. Licitația pentru a doua rețea de transport public subteran din România a fost lansată în primăvară, dar a avut patru prelungiri ale termenului pentru depunerea candidaturilor. Spre deosebire de contractele pentru Magistralele din București ( M 6 Gara de Nord-Otopeni și M 4 Filaret cu finanțare prin PNRR) linia din Cluj Napoca este un proiect ,,la cheie” care include proiectare, structuri, finisaje, automatizare și achiziția de rame de metrou. Totodată sistemul de siguranță și automatizare a circulației trebuie să permită nivelul de automatizare „GoA4” (driverless) adică rame fără mecanic de tren. Pentru M1 Cluj-Napoca sunt prevăzute și 16 rame noi. Flota de material rulant va fi constituită din trenuri cu trei vagoane, în lungime de 51 m, cu lățimea de 2,65 m, capacitate nominală/maximă 380/540 locuri.

Licitația pentru proiectarea și execuția liniei M 1 cu 19 stații și un depou a fost lansată pe 16 martie și avea termen inițial 8 mai, iar după trei amânări se stabilise data de 8 iulie. Ultima prelungire, cu aproape o lună și jumătate vine la solicitarea constructorilor interesați, având în vedere complexitatea proiectului, a explicat Primarul Emil Boc. Pentru primele 9 stații din proiect (lucrări la structură) este asigurată o finanțare de 300 de milioane de euro prin PNRR. Pentru Linia M 4 Gara de Nord-Filaret ( structura pentru primele șase stații) licitația ar urma să fie lansată până la sfârșitul anului, acesta fiind cel mai întârziat contract de infrastructură cu finanțare prin PNRR.

Traseul liniei de metrou ușor (metro light MTR-L) este următorul:

Analize Economedia

Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu
calculator, job, grafice
automotive foto 2

Secțiunea VEST: Strada Șesul de Sus – Strada Teilor – Liziera pădurii (între Str. Eroilor și Str. Subcetate) – Str. Abatorului – Cazarmă Florești – viitorul Spital Regional de Urgență – Str. Răzoare, cu stațiile: 1. Țara Moților (Teilor), 2. Teilor (Eroilor), 3. Copiilor (Subcetate), 4. Sănătății (Spitalul de Urgență), 5. Prieteniei (Răzoare); Secțiunea CENTRU: Drumul Sfântul Ioan – Str. Primăverii – Calea Mănăștur – Calea Moților – Str. Memorandumului – Piața Unirii – B-dul 21 Decembrie 1989 – Piața Avram Iancu – B-dul 21 Decembrie 1989 – Piața Mărăști cu următoarele stații: 6. Natura Verde (Bucium), 7. Mănăștur (Izlazului), 8. Sfânta Maria (Câmpului), 9. Florilor (Cluj-Arena), 10. Sportului (Mihai Eminescu), 11. Piața Unirii, 12. Piața Avram Iancu, 13. Armonia (Petofi Sandor), 14. Piața Mărăști; Secțiunea EST: Ramura Muncii: Piața Mărăști – Aurel Vlaicu – IRA – Strada Beiușului – Bulevardul Muncii, cu stațiile 15. Transilvania (Siretului), 16. Viitorului (IRA), 17. Muncii; Ramura Sopor: Piața Mărăști – Strada Teodor Mihali – Strada Alexandru Vaida Voevod – Sopor, cu stațiile 18. Cosmos (Alexandru Vaida Voevod), 19. Europa Unită (Becaș) și cu Depoul Sopor.

Pentru primele 9 stații din proiect (lucrări la structură) Europa Unită -Sfânta Maria este asigurată o finanțare de 300 de milioane de euro prin PNRR.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: