Magistrala M2 Berceni – Pipera: Stația Tudor Arghezi pe care a construit-o Primăria Sectorului 4 se deschide pe 15 noiembrie / Între stațiile Berceni și Tudor Arghezi metroul va circula în sistem pendul, pe un singur fir

M 2 Tudor Arghezi

Stația de metrou Tudor Arghezi pe Magistrala M2 Berceni – Pipera și parcarea cu 300 de locuri de lângă stație vor fi deschise pe 15 noiembrie, a transmis marți, într-un comunicat de presă, Primăria Sectorului 4. Lucrările la stația Tudor Arghezi au fost realizate de Primăria sectorului 4, s-au finalizat în decembrie 2022 atunci când Marcel Ciolacu, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu și Primarul Băluță au „inaugurat” stația, dar fără a o deschide.

„Invit oamenii ca, începând cu 15 noiembrie, să utilizeze stația și parcarea, pentru că doar așa, putem reduce indicii de trafic din București. Evident că nu ne oprim aici și ne ocupăm, împreună cu Consiliul Județean Ilfov, de studiul de fezabilitate pentru extinderea rețelei de metrou către Comuna Berceni. Totodată, continuăm să lucrăm la documentația necesară ridicării în SEAP a magistralei M4, proiect în care suntem asociați cu Ministerul Transporturilor, cu Metrorex, cu Primăria Sectorului 5 și cu Consiliul Județean Ilfov. Toate acestea, precum și toate proiectele pe care le-am finalizat, au un element comun esențial: comunicarea și conlucrarea între autorități. Spre exemplu, avem proiecte comune cu Sectorul 3, cu Sectorul 5, pentru că doar împreună putem reuși!”, a declarat Daniel Băluță.

Până la sfârșitul anului între stațiile Berceni și Tudor Arghezi ramele de metrou vor circula în sistem pendul, la intervale de 8 minute, a transmis Mariana Miclăuș, director general Metrorex. „Circulația se va face într-un sistem de tip pendulă, de la stația Tudor Arghezi la stația Berceni, urmând ca apoi, preluarea fluxului de călători să se facă în lung, de la stația Berceni până la stația Pipera. Până la sfârșitul anului, ne-am propus ca sistemul de semnalizare și automatizare să poată fi realizat, astfel încât, circulația să se desfășoare în lung, de la stația Pipera până la stația Tudor Arghezi. Intervalul de circulație a trenurilor va fi, într-o primă fază de 8 minute, urmând ca apoi, să reducem acest interval la 4 minute”. 

Stația a costat 50 de milioane de euro, fonduri europene. Linia de metrou și stația Tudor Arghezi sunt construite la suprafață, iar investiția s-a făcut cu fonduri europene prin Programul Operațional Infrastructură Mare. Constructorul este o asociere de firme românești: Somet – Tiab-UTI-Construcții Erbașu, iar testele durează o lună, două. „Testele pot dura o lună sau cel puțin două luni în funcție de rezultatele pe care le vom obține de atingere a parametrilor tehnici proiectați, adică în trimestrul 2 din 2023, martie, aprilie”, spunea în decembrie 2022 directoarea Metrorex Mariana Miclăuș.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: