Mars, concernul american al dulciurilor, va cumpăra producătorul britanic de ciocolată Hotel Chocolat/ Co-fondatorii Hotel Chocolat vor primi fiecare 144 de milioane de lire sterline  

hotel chocolat Sursa foto: Facebook/Hotel Chocolat

Marș, gigantul american din domeniul dulciurilor, a anunțat că va cumpăra producătorul britanic de ciocolată Hotel Chocolat pentru 534 de milioane de lire sterline (662 milioane de dolari) pentru a ajuta compania britanică să se extindă în străinătate, scrie BBC.

Hotel Chocolat a declarat că această tranzacție va permite brandului să “crească mai mult și mai repede”. Directorul general al Hotel Chocolat, Angus Thirlwell, și cofondatorul Peter Harris, care dețin amândoi 27% din acțiuni, potrivit datelor LSEG, au declarat că vor accepta oferta, ceea ce înseamnă că tranzacția le va aduce câte aproximativ 144 de milioane de lire sterline fiecare.

“Știm că brandul nostru rezonează cu consumatorii de peste hotare, dar provocările operaționale ale lanțului de aprovizionare ne-au ținut pe loc”, a declarat directorul general al Hotel Chocolat, Angus Thirlwell.

Compania are sediul în cea mai mare parte în Marea Britanie, cu 124 de magazine, dar are câteva în străinătate.

Angus Thirlwell a declarat: “Prin parteneriatul cu Mars, putem să ne dezvoltăm prezența internațională mult mai rapid, folosind abilitățile, expertiza și capacitățile lor.”

În urma anunțului tranzacției, prețul acțiunilor retailerului a crescut cu peste 160%. Expansiunea Hotel Chocolat în străinătate a fost costisitoare și problematică.

În septembrie anul trecut, a anunțat închiderea celor cinci magazine din SUA, cu un cost de 3,5 milioane de lire sterline, dar continuă să vândă online, concentrându-se pe ciocolata caldă Velvetiser.

Înființată în urmă cu 20 de ani, scopul declarat al Hotel Chocolat a fost acela de a face ciocolata interesantă și a reușit să aducă luxul etic la prețuri accesibile pe piața britanică, cu peste 130 de magazine.

Angus Thirlwell plănuiește să rămână la conducerea companiei în următorii cinci ani, sub proprietatea companiei de familie Mars, care deține M&M’s, Snickers și Skittles.

În timp ce marca Hotel Chocolat face progrese în Japonia și în Statele Unite, a spus el, în ciuda eșecurilor anterioare, compania va trebui în curând să înființeze producția și să construiască infrastructura pe aceste piețe, ceea ce necesită capital și resurse.

“Parteneriatul cu Mars deschide posibilitățile ca aceste lucruri să fie mult mai ușoare și mai rapide”, a spus el într-un interviu.

Sursa foto: Facebook/Hotel Chocolat

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *