Mașinile electrice nu vor reprezenta niciodată mai mult de o treime din piața auto, spune șeful Toyota

masini electrice statie incarcare Sursa Foto: Pexels

Mașinile electrice nu vor reprezenta niciodată mai mult de o treime din piață, iar consumatorii nu ar trebui să fie forțați să le cumpere, a declarat șeful Toyota, citat de The Telegraph.

Akio Toyoda, președintele celui mai mare producător auto din lume în funcție de vânzări, a declarat că vehiculele electrice (EV) nu ar trebui dezvoltate cu excluderea altor tehnologii, cum ar fi mașinile hibride și cele alimentate cu hidrogen, pe care compania sa s-a concentrat.

Vorbind angajaților în cadrul unei sesiuni de întrebări și răspunsuri, Toyoda a făcut apel la o „abordare cu mai multe căi”, adăugând: „Inamicul este CO2″.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

El a declarat că, în opinia sa, vehiculele electrice cu baterii vor asigura doar maximum 30 de procente din piață – mai puțin de două ori mai puțin decât cota lor actuală în Marea Britanie -, restul de 70 de procente fiind ocupate de vehiculele electrice cu pile de combustie, hibride și mașini cu hidrogen.

Toyoda a argumentat că atractivitatea mașinilor electrice este limitată deoarece un miliard de oameni din lume încă trăiesc fără electricitate, în timp ce acestea sunt, de asemenea, costisitoare și au nevoie de o infrastructură de încărcare pentru a funcționa.

Șeful executivului, al cărui bunic a fondat compania auto, a respins, de asemenea, acuzațiile potrivit cărora Toyota a rămas în urma rivalilor în dezvoltarea de vehicule electrice.

El a insistat că este corect ca producătorul auto să se concentreze pe tehnologiile alternative, dar a recunoscut că este greu să „lupți singur”.

Președintele a subliniat, de asemenea, în recentul anunț al companiei Toyota că lucrează la un nou motor cu combustie, spunând că este important să le ofere muncitorilor din fabricile de motoare un rol în tranziția ecologică.

Cu toate acestea, el a speculat că băncile ar putea în curând să nu mai împrumute bani companiilor care continuă să construiască motoare alimentate cu combustibili fosili.

Promovată de ani de zile de Toyoda, „abordarea cu mai multe căi de acces” susține că șoferii ar trebui să poată alege orice tip de mașină se potrivește nevoilor lor și că trecerea la vehiculele electrice nu va fi atât de rapidă precum au prezis unii.

În ultimele săptămâni, această strategie a fost parțial justificată, după ce Toyota a dezvăluit că a produs un număr record de 9,2 milioane de vehicule în 2023, cu o lună din an rămasă de parcurs. Se așteaptă ca totalul anual să depășească 10 milioane.

În același timp, vânzările pentru perioada ianuarie-noiembrie au crescut cu 7 procente, la 10,2 milioane de vehicule.

Koji Sato, directorul general al producătorului auto, a promis anul trecut că Toyota va vinde 1,5 milioane de vehicule electrice cu baterii pe an până în 2026 și 3,5 milioane până în 2030.

Tesla, cel mai mare producător de EV-uri din lume pe bază anuală, a raportat anul trecut 1,8 milioane de livrări.

Remarcile domnului Toyoda vin după ce vânzările de mașini electrice atât în Marea Britanie, cât și în Europa au încetinit spre sfârșitul anului 2023.

În general, Societatea Producătorilor și Comercianților de Automobile a declarat că cota de piață a mașinilor electrice din Marea Britanie a intrat în regres anul trecut, deoarece consumatorii au fost descurajați din cauza prețurilor ridicate și a lipsei de puncte de încărcare.

Cota EV-urilor pe piața totală a automobilelor noi s-a redus de la 16,6pc în 2022 la 16,5pc în 2023. Aceasta din urmă se compară cu cota de 17,2pc prevăzută inițial de SMMT.

Grupul de lobby îl îndeamnă acum pe Jeremy Hunt, cancelarul Jeremy Hunt, să relanseze cererea prin reducerea TVA-ului la achiziția de mașini electrice timp de trei ani în următorul său buget, prevăzut pentru 6 martie.

Până în prezent, miniștrii au evitat să ia măsuri de stimulare importante în ceea ce privește cererea și, în schimb, forțează producătorii să crească proporția de vehicule electrice pure pe care le vând în cadrul așa-numitului mandat pentru vehicule cu emisii zero.

Constructorii de automobile se vor confrunta cu amenzi în cazul în care nu reușesc să atingă obiectivele, care intră în vigoare începând cu acest an. Cifra pentru 2024 este de 22 %, urmând să crească la 28 % în 2025, 52 % în 2028 și 80 % până în 2030.

Toyota a făcut lobby împotriva implementării acestei politici, spunând guvernului că este „extrem de îngrijorată” de ținta din acest an, pe care nu o va putea respecta.

Compania a susținut că mandatul ar penaliza-o „atât din punct de vedere financiar, cât și în ceea ce privește reputația mărcii sale”, potrivit documentelor obținute în temeiul legilor privind libertatea de informare de către Fast Charge newsletter.

În schimb, Toyota a făcut presiuni pentru o amânare de un an a programului și a solicitat ca hibrizii să fie parțial eligibili.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: