Ministerul Transporturilor și Primăria municipiului Cluj Napoca au semnat parteneriatul pentru realizarea Magistralei de Metrou M1 Cluj Napoca, o linie cu 19 stații și o lungime de 21 de kilometri. Ministerul Transporturilor va finanța o parte a lucrărilor prin PNRR în timp ce autoritățile locale sunt responsabile cu implementarea proiectului, adică proiectare și execuție.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Însă, prin PNRR, metroul clujean primește doar 300 de milioane de euro pentru structura secțiunii centrale cu 9 stații (Europa Unită -Sfânta Maria și o lungime de 7,5 kilometri) cu termen limită de recepție august 2026, după cum Economedia a arătat aici.

Restul stațiilor, instalațiile, sistemele de automatizare și mai ales materialul rulant (ramele de metrou) trebuie să fie incluse în alte proiecte cu finanțare europeană și/sau de la buget.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Termenul de execuție pentru întreg proiectul este de 8 ani de la semnarea contractului. Licitația încă nu a fost lansată și, la un proiect de o asemenea complexitate este puțin probabilă semnarea contractului până la sfârșitul anului. Așadar, prima licitație va fi pentru structura secțiunii centrale care trebuie să fie construită până la sfârșitul anului 2026, urmează licitația pentru restul de 10 stații și apoi pentru finisaje, instalații, sisteme de automatizare și siguranță a circulație respectiv pentru ramele de metrou. Nu în ultimul rând, probele tehnologice pot dura câteva luni, chiar 4-5 luni, așa cum s-a întâmplat și la Magistrala M 5 din cartierul bucureștean Drumul Taberei.

Valoarea estimată a întregului proiect este de 2 miliarde de euro a anunțat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, încrezător că metroul va circula la Cluj Napoca din 2030:

„Am semnat astăzi protocolul de colaborare pentru construcția metroului de la Cluj-Napoca și Florești. Traseul va avea 21 de km, cu 19 stații. Din estimările preliminare va transporta până la 164.000 de călători pe zi în anul 2030.

– Ministerul Transporturilor va finanța prin PNRR acest proiect! Valoarea totală estimată: 2 miliarde de euro.
– Primăriile Cluj-Napoca și Florești se vor ocupa de licitația pentru proiectarea și execuția acestui proiect, dar și de implementarea contractului. Lucrările de bază pentru primele 9 stații trebuie încheiate până în anul 2026”.
Primăria Cluj Napoca a aprobat Studiul de Fezabilitate la sfârșitul anului trecut în timp ce Executivul a aprobat indicatorii tehnico-economici pe 28 decembrie 2021.
Potrivit Notei de Fundamentare a actului normativ, trenurile vor circula la un interval de 90 de secunde, iar capacitatea va fi cuprinsă între 15.000 şi 20.000 pasageri, mai puţin de jumătate din capacitatea proiectată pentru Magistralele M5 şi M6 din Bucureşti. „Construcția unei linii de metrou ușor, cu 19 stații subterane în tehnologie „rail” șină de cale ferată, cu o capacitate transport nominală/maximă la interval de 90 sec: 15.200/21.600 pasageri / oră și sens (40 trenuri / oră și sens) și un depou suprateran. Cluj Napoca este al doilea oraş din România după numărul de locuitori, iar valorile de circulaţie pe DN 1 Floreşti – Cluj Napoca sunt comparabile cu cele de pe DN 1 Otopeni – Bucureşti (şosea cu 6 benzi)”, se arată în Nota de Fundamentare.