Metroul de Otopeni : restricții în Pasajul subteran Băneasa la noapte și în noaptea de sâmbătă spre duminică pentru montarea senzorilor în pereții pasajului/La vară, utilajele TBM încep forajul galeriilor dinspre Băneasa către Gara de Nord

pasaj Băneasa DN 1

Restricții de circulație în Pasajul subteran Băneasa, pe șoseaua București-Ploiești (DN1) în această noapte și în noaptea de sâmbătă spre duminică pentru montarea senzorilor în pereții pasajului, aferenți stației ,,Aeroport Băneasa”. Sunt senzori pentru trepidații înainte de lucrările la galeria primei secțiuni a magistralei de metrou Gara de Nord-1 Mai-Băneasa-Aeroport Otopeni. Pentru prima secțiune, în această vară, cele două utilaje TBM (cârtițe) vor începe forajul din zona comercială Băneasa, stația Tokyo către galeria de legătură 1 Mai-Gara de Nord.

Potrivit CNAIR, circulația se va închide parțial, vineri noaptea, de la ora 23 00 până sâmbătă dimineață, ora 05 00, iar același interval pentru noaptea de sâmbătă spre duminică. Pe de altă parte, Brigada de Poliției Rutieră a Capitalei a anunțat restricții pe prima bandă a sensului spre Arcul de Triumf în noaptea de vineri spre sâmbătă, iar pentru noaptea de sâmbătă spre duminică pe sensul spre Aeroportul Otopeni, ieșire din București.

Pentru prima secțiune (constructor Makyol -Alsim Alarko) lucrările vor fi decontate din bani PNRR transferați de la Magistrala M 4 Filaret, iar pentru secțiunea II Băneasa-Tokyo (Otopeni) din împrumutul JICA. Însă Ministerul Transporturilor mai trebuie să pună aprox. 1,5 miliarde lei pentru contractul de arhitectură, instalații, șină și finisaje, contract a cărui relansare întârzie.

„Magistrala de Metrou M6 Gara de Nord – Aeroport Otopeni va fi inaugurată în 2027”, a promis, în mai 2023, Mariana Miclăuș, directorul general Metrorex, cu ocazia semnării contractului pentru proiectarea și execuția secțiunii II Băneasa – Otopeni (lucrări la structură stații și tuneluri).

Săptămâna aceasta, Metrorex a prezentat situația lucărrilor pentru prima secțiune : ,,Lucrările pentru noua Magistrală 6 1Mai – Otopeni avansează.
-La viitoarea interstație 1 Mai – Pajura au fost montați 45,5 metri liniari de gard și au făcute probe de injecții;
La viitoarea stație Pajura au continuat săpăturile pentru sondaje rețele utilități;
-La viitoarea interstație Expoziției – Pajura au fost amenajate drumul de acces și platforma de lucru;
-Pentru viitoarea stație Expoziției lucrările au avansat cu pregătirea pentru grinzile de ghidaj și pentru executarea pereților mulați;
-La viitoarea stație Piața Montreal au continuat măsurătorile topografice și au fost efectuate lucrări la grinda de ghidaj;
La viitoarea stație Gara Băneasa s-au făcut săpături de sondaje și probe de injecții;
La viitoarea stație Aeroport Băneasa, s-au executat lucrări de cofrare, armare, excavație și betonare pentru grinzile de ghidaj și continuă lucrările la piloții forați și pregătirile pentru pereții mulați;
La interstația Aeroport Băneasa – Tokyo au fost efectuate sondaje de utilități;
La viitoarea stație Tokyo, a fost excavată grinda de ghidaj;
Lângă viitoarea Stație Tokyo, au început să fie amplasate containerele de lucru în care se va derula activitatea de organizare de șantier principală;
Traficul nu este restricționat pe niciuna dintre porțiunile de lucru.
-Magistrala 6 este un proiect pentru România ! “
Pe 2 octombrie 2023 a început etapa de proiectare pentru secțiunea Băneasa – Otopeni a Magistralei de metrou M6 Gara de Nord – Aeroport.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *