Ministerul Dezvoltării a aprobat proiectul Drumului Expres Focșani-Brăila/Licitația pentru execuție va fi lansată după avizul Guvernului

Drum Expres Craiova Pitești Lot 3 deschidere

Ministerul Dezvoltării a aprobat pe 29 mai 2024 Proiectul Drumului Expres Focșani-Brăila, iar Ministerul Transporturilor a transmis Guvernului Proiectul Hotărârii de Guvern pentru indicatorii tehnico-economici, avizul Executivului fiind ultimul necesar înainte de lansarea licitației pentru proiectare și execuție.  Ministerul Transporturilor a aprobat pe 23 mai 2024 indicatorii investiției de aprox. un miliard de Euro. Pentru acest Drum Expres, CNAIR are semnat cu Acciona (Spania) contract pentru Studiul de Fezabilitate și Proiectare (PT), dar a decis să extragă proiectarea și să o includă în viitorul contract de execuție după cum Economedia a explicat aici.

,,Proiectul are ca scop realizarea unui sector de drum expres între localitățile Focșani și Brăila, acesta făcând parte din strategia de implementare la nivel național pentru Drumul Expres cu denumirea generică „Drumul Expres Milcovia”, indicativ DX6 cuprins în Master Planul General de Transport al României (M.P.G.T.) și care realizează legătura între localitățile Focșani – Galați – Giurgiulești, acesta asigurând baza necesară cererii de transport în creștere și un grad ridicat de siguranță a traficului rutier. Necesitatea, oportunitatea și viabilitatea realizării sectorului de drum cuprins între Focșani și Brăila a fost identificată și cuantificată la nivel general prin Master Planul General de Transport al României. Principalii indicatori tehnico-economici ai obiectivului de investiții au fost aprobați cu Avizul Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național și Locuințe nr.36 din 29.05.2024 și sunt următorii: lungimea traseului: 73,524 km, lăţimea platformei: 21,50 m.” -Ministerul Transporturilor, Proiect Hotărâre de Guvern.

DN 23 Focșani-Brăila

Sursa Foto : Google MAPS

  Valoarea totală a investiţiei (inclusiv T.V.A.) 6.750.350 mii lei, din care C+M (inclusiv T.V.A.) 5.822.628 mii lei.

Durata de execuție a obiectivului de investiții:36 luni.

,,Traseul Drumului Expres Focșani – Brăila are o lungime de 73,524 km și se împarte în 3 loturi distincte, respectiv:

Lotul 1 (km 0+000 – km 28+200), L1 = 28,200 km.

– început: Nodul Rutier Focșani la autostrada A7 (zona km 0+000)

– final: Nod rutier Măicănești (DN23) (zona km 26+060)

Lotul 2 (km 28+200 – km 65+800), L2 = 37,600 km

– început: încărcare/descărcare temporară din/în DJ204B, DN23B prin intermediul unei intersecții giratorii (zona km 27+440). Lungimea drumului temporar L=760m.

– final: încărcare/descărcare temporară din/în DJ255A prin intermediul unei intersecții giratorii (zona km 65+440). Lungimea drumului temporar L=700m.

Lotul 3 (km 65+800 – km 73+524), L3 = 7,724 km

– început: Nodul Rutier Siliștea la DJ221C (zona km 68+260)

– final: Nod rutier Brăila la DX Buzău-Brăila (zona km 73+524)

Prin prevederea divizării pe Loturi au fost introduse lucrări de conexiune rutieră temporară la DJ204B în zona km 27+440, respectiv DJ255A în zona km 64+440, racordarea la infrastructura rutieră existentă efectuându-se, dacă va fi cazul, prin intermediul a câte un sens giratoriu.Prin comparație cu infrastructura rutieră existentă coridorul Drumului Expres are o dezvoltare în partea de sud a traseului drumului național DN23.” Notă de Fundamentare

De la Buzău la Brăila, contractul pentru studiu de fezabilitate și proiect tehnic a fost prelungit pentru primăvara 2025.

Cu o lungime de 73,52 km, traseul drumului expres Focșani – Brăila a fost stabilit în baza unor studii specifice amănunțite (arheologice, topografice și geotehnice).Printre elementele care urmează să fie construite pe acest nou drum expres se numără:
– 57 de poduri/pasaje/structuri casetate,
– 6 noduri rutiere,
– 6 parcări.

Proiectul cu o valoare estimata de 5,5 miliarde de lei (fără TVA) prevede și plantarea a 155 de hectare de perdele forestiere cu rol antiînzăpezire”, a transmis directorul CNAIR, Cristian Pistol.

Comentarii

  1. E o prostie sa aprobi Focsani-Braila!😵
    Înainte de Buzău -Braila!
    Incepea acesta si ducea tot traficul de pe A7, A1 sau A2 spre Pod Braila.
    Asa, până se terminA7 de la Suceava la Focsani va mai dura 10-20 de ani.
    Cu DE spre Siret cu tot!
    Ca de fapt, nu cred ca A7 este despre Moldova cumva poate pt ăia de la nord de Siret!😵

  2. In loc de doua drumuri expres nu era mai logic o autostrada Braila-Ramnicul Sarat. O medie aritmetica a traseului.

    • Dacă soseaua rapida face un ocolișuri prea mare atunci nimeni nu o va utiliza. Ramura de nord e pertinenta pentru conectarea cu Moldova și Transilvania iar ramura de Sud e logica pentru București și Ilfov care sunt inima economiei naționale.
      Pb mare e lentoarea Cnair+Mt

      • Masurat pe harta:
        1. Braila – Rm Sarat – Buzau 97km vs drum direct 92km
        2. Braila -Rm Sarat – Focsani 104km vs drum direct 80km
        Solutia: construim doua drumuri expres de 172km decat o autostrada de 70km
        Din ciclul cum sa te scarpini la urechea dreapta cu mana stanga si sa dai si mai multi bani pt asta.

  3. Drumul expres Focșani – Brăila trebuie continuat cu un drum expres Focșani – Brașov pentru a realiza o conexiune intre sistemul de autostrăzi din Transilvania cu Podul de Brăila respectiv Constanța.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.