Ministerul Transporturilor a aprobat joi, 23 mai 2024, indicatorii tehnico-economici pentru Drumul Expres Focșani – Brăila, o investiție estimată la aproximativ un miliard de euro, a anunțat Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Este unul dintre cele șapte proiecte pe care Ministerul Transporturilor le-a transferat de la CNIAR (Compania de Drumuri) la CNIR (Compania pentru Investiții Rutiere).
Drumul Expres are o lungime de 73 kilometri și va deveni o legătură modernă între Autostrada Moldovei Ploiești – Pașcani – Siret (coridor Bulgaria – România – Ucraina), Podul Brăila și viitoarea infrastructură de transport din
Dobrogea (Tulcea – Constanța – Autostrada Litoralului). Totodată, la Isaccea, România și Ucraina au aprobat un Memorandum pentru construirea unui Pod peste Dunăre.
„Am avizat astăzi proiectul Drumului Expres Focșani – Brăila ! După avizarea indicatorilor tehnico-economici în Consiliul Tehnico Economic (CTE) al Ministerului Transporturilor urmează avizarea în Consiliul Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național și Locuințe și aprobarea prin Hotărâre de Guvern. Acest nou drum de mare viteză va avea o lungime de 73,52 km iar pe traseu vor fi construite inclusiv:
– 57 de poduri/pasaje/structuri casetate,
– 6 noduri rutiere,
– 6 parcări.
Proiectul drumului expres Focșani – Brăila, cu o valoare estimată de 5,5 miliarde de lei (fără TVA), prevede și plantarea a 155 de hectare de perdele forestiere”, a declarat Sorin Grindeanu.
Firma de proiectare Acciona (Spania) este cea care a fost desemnată să deruleze Studiul de Fezabilitate și Proiectul Tehnic pentru Drumul Expres Brăila – Focșani, cunoscut ca „Milcovia Expres”. Contractul a fost semnat în vara anului 2020 cu Acciona (Spania) și avea termen de finalizare decembrie 2022. Ultimul termen pentru predarea documentației este octombrie 2024, după 9 acte adiționale.
Însă în cele din urmă CNAIR nu mai așteaptă și predarea proiectului tehnic, etapă prevăzută în contractul semnat în 2020 și va scoate proiectul la licitație pe FIDIC Galben (Proiect Tehnic și Execuție). Comunicatul CNAIR la semnarea contractului pentru Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic aici.
Potrivit declarațiilor oficiale, CNAIR va scoate la licitație și partea de proiectare, deși era prinsă în contractul cu Acciona.
Astfel, licitația pentru proiectare și execuție ar urma să fie lansată peste aproximativ 2 luni, după cum anunțase miercuri, 15 mai, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.
„Joi, 18.06.2020, C.N.A.I.R. a semnat contractul de servicii “Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic de Execuție pentru obiectivul Drum Expres Focșani – Brăila“. Contractul în valoare de 15.001.446,99 Lei, fără TVA, a fost semnat cu operatorul economic INGENIERIA ESPECIALIZADA OBRA CIVIL E INDUSTRIAL S.A.”.
„Cu o lungime de 73,52 km, traseul drumului expres Focșani – Brăila a fost stabilit în baza unor studii specifice amănunțite (arheologice, topografice și geotehnice).Printre elementele care urmează să fie construite pe acest nou drum expres se numără:
– 57 de poduri/pasaje/structuri casetate,
– 6 noduri rutiere,
– 6 parcări.
Proiectul cu o valoare estimata de 5,5 miliarde de lei (fără TVA) prevede și plantarea a 155 de hectare de perdele forestiere cu rol antiînzăpezire”, a transmis Cristian Pistol.
Traseul Drumului Expres Focșani – Brăila va avea o lungime de 73,5 km și este împărțit în trei loturi:
– 𝗟𝗼𝘁𝘂𝗹 𝟭 (28,2 km), care începe de la nodul rutier Focșani cu Autostrada A7 și se termină la nodul rutier Măicănești;
– 𝗟𝗼𝘁𝘂𝗹 𝟮 (37,6 km), de la descărcarea provizorie din DJ204B, DN23B până la descărcarea provizorie din DJ255A;
– 𝗟𝗼𝘁𝘂𝗹 𝟯 (7,7 km), de la nodul rutier Siliștea până la nodul rutier cu Podul peste Dunăre de la Brăila/Galați – Tulcea.