Licitația pentru finalizarea lucrărilor pe lotul 3 Chețani – Câmpia Turzii, parte din Autostrada Transilvania, a fost lansată marți, a anunțat ministrul Transporturilor Cătălin Drulă. Acest tronson trebuia să fie gata deja de cinci ani, contractul fiind atribuit încă din 2015.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„Urmărim cu prioritate acest proiect, pentru că este crucial să nu mai existe alte întârzieri peste cei cinci ani în care românii ar fi trebuit să poată deja circula pe această autostradă”, a afirmat ministrul, care a făcut și un scurt istoric al lotului:

Contractul a fost licitat și atribuit în 2015. Lucrările au început în 2016 și ar fi trebuit să se încheie într-un an. În 2021 ajunseseră la doar 40%.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

Ulterior, în cinci luni, progresul a fost de numai 1%. În acest context, Compania Națională de Autostrăzi (CNAIR) a reziliat în luna martie contractul cu constructorul român Straco.

Tribunalul Bucureşti a decis apoi, prin Ordonanţă Preşedinţială, la cererea antreprenorului Straco, suspendarea efectelor rezilierii contractului.

Economedia scria atunci că Straco a cerut Companiei de Drumuri daune de aproape 100 de milioane de euro (461 milioane lei), după ce Tribunalul București i-a dat dreptate.

Ulterior, și Curtea de Apel Bucureşti a decis că rezilierea contractului nu s-a făcut cu respectarea prevederilor legale.

Ministrul Transporturilor afirmă însă că luna aceasta situația s-a deblocat, odată cu admiterea cererii creditorilor de declarare a falimentului antreprenorului care și-a pierdut capacitatea de folosință. Astfel, Compania de Drumuri a putut să notifice încetarea de drept a contractului și să organizeze cât mai rapid noua licitație, potrivit lui Drulă.