Secțiunea cu o lungime de 96 de kilometri cuprinde trei loturi, iar cel mai lung, de aproape 40 de kilometri, este între Domnești Târg și Răcăciuni. Ministerul Transporturilor estimează că, pe cele trei loturi vor lucra aprox. 1700 de drumari ,,Oportunitatea realizării obiectivului, pe lângă beneficiile economice pe care le va genera, rezidă și din efectele asupra gradului de ocupare a forţei de muncă care se estimează la un numar de 1.700 angajați pentru perioada proiectării și execuției lucrărilor. În faza de operare, întreținerea autostrazii se va realiza cu personal CNAIR SA, conform programelor multianuale.”
Lungimea totală a traseului este de aproape 96 de km, iar autostrada va avea 3 tronsoane:
,,Traseul autostrăzii este amplasat pe raza Județelor Vrancea și Bacău. Unitățile Administrativ Teritoriale traversate sunt: Municipiului Adjud, Oraselor Mărășești și Panciu și a comunelor Vanatori, Garoafa, Bolotești, Tifești, Movilița, Pufești și Ruginești din judetul Vrancea si ale comunelor Sascut, Valea Seacă, Orbeni, Parava, Răcăciuni, Cleja, Fărăoani, Nicolae Bălcescu din judetul Bacău.
Principalele soluţii tehnice. Autostrada Bacău – Pașcani are o lungime de 95,902 km și se împarte în 3 tronsoane distincte, respectiv:
– Tronsonul 1 (km 0+000 – km 35+600), între Focșani (Autostrada Buzău – Focșani) și Domnești Târg – lungime 35,60 km;
– Tronsonul 2 (km 35+600 – km 74+380), între Domnești Târg și Răcăciuni – lungime 38,78 km;
– Tronsonul 3 (km 74+380 – km 95+902,35), între Răcăciuni și Municipiul Bacău – lungime 24,522 km.
Tronson 1: (km 0+000 – km 35+600), între Focșani (Autostrada Buzău – Focșani) și Domnești Târg – lungime 35,600 km
Tronson 2: (km 35+600 – km 74+380), între Domnești Târg și Răcăciuni – lungime 38,78 km
Tronson 3: (km 74+380 – km 95+902,35), între Răcăciuni și Municipiul Bacău – lungime 24,522 km.
În urma analizei distanței de vizibilitate, pe mai mult de 80% din lungimea Autostrăzii Focșani – Bacău se poate circula cu viteza de 140 km/h.
Profilul transversal
Lățime platforma Autostrada: 26,00 m, din care:
– parte carosabilă (2 benzi pe sens): 2x2x 3,75 m = 15,00 m;
– bandă mediană (impermeabilizată): 3,00 m;
– bandă staționare de urgență, câte una pe fiecare sens de circulație: 2×2,50m =5,00 m;
– acostamente: 2 x 0,50 m=1,00 m; – benzi de ghidare: 4 x 0,50 m;
– spațiu pentru parapete (în afară platformei): 2 x 1,70 m;
Latime platforma în zona benzilor suplimentare de accelerare/ decelerare, 28.00 m din care:
partea carosabilă (2 cai unidirecţionale) – 2 cai x 2 benzi pe sens x 3.75 m;
zona mediană – 3.00 m;
benzi de ghidare – 2 x 0.50 m;
benzi de încadrare – 2 x 0.50 m;
banda de accelerare/decelerare – 2 x 3.50 m;
acostament – 2 x 0.5m;
pentru zona de amplasare a parapetelor, platforma se lărgeşte cu 2×1,70m=3,40m”
A7 – Autostrada Moldovei: Autostrada A7 Ploiești – Pașcani (aprox. 320 km) reprezintă cel mai mare proiect de infrastructură rutieră finanțat prin PNRR din toată Uniunea Europeană. Din cele 13 loturi ale A7, contracte de execuție (Fidic roșu, doar execuție) contracte sunt semnate doar pe primele două loturi ale secțiunii Ploiești – Buzău, 50 din cei 63 km. Pentru Lotul 3 se așteaptă decizia CAB (detalii
aici). Următoarea secțiune, Buzău – Focșani este în evaluare. Secțiunea 4 Bacău – Pașcani ar putea să fie lansată în licitație luna aceasta. Ministrul Grindeanu (PSD) a cerut șefului CNAIR, Cristian Pistol (membru PNL) să
semneze restul de 11 contracte până la sfârșitul anului, o misiune evident, imposibilă.