Curtea de Apel București (CAB) a amânat pentru 5 iulie decizia la contestația constructorului Nurol (Turcia) pentru lotul 3 al Autostrăzii Ploiești – Buzău, singurul lot de pe această primă secțiune care încă nu are contract semnat sau măcar perspectiva atribuirii. Este o nouă amânare în dosarul care trebuie să limpezească apele pentru lotul Pietroasele – Buzău (14 kilometri), la mai bine de un an de la lansarea licitației pentru execuție.
Întreaga autostradă A7 Ploiești – Pașcani (320 km) este finanțată prin PNRR și trebuie terminată până în august 2026, de unde și cursa contra cronometru pentru a nu pierde banii europeni.
Cum a ajuns autostrada „la mâna” judecătorilor CAB
Licitația pentru execuția celor trei loturi ale secțiunii Ploiești – Buzău (63 km) a fost lansată pe 1 iunie 2021 în mandatul fostului ministru Cătălin Drulă și se aștepta o desemnare a câștigătorilor până la sfârșitul anului, ceea ce nu s-a întâmplat în mare parte, din cauza evaluării lente a CNAIR.
Până la urmă, pe 7 martie, Compania de Drumuri a desemnat Selina câștigătoare, dar Nurol a depus contestație, pe care CNSC a acceptat-o în aprilie, obligând Compania de Drumuri să reevalueze oferta. Totodată, Nurol a depus contestație și la Curtea de Apel București, plângerea fiind împotriva CNAIR, Selina, Tefken și Danlin XXL.
Amânarea CAB de marți, 28 iunie vine după alte două amânări în dosarul deschis pe 29 aprilie:
„Ora estimata: 09:00
Complet: 8-Completul 3 recurs achiziţii publice
Tip solutie: Amână pronunţarea
Solutia pe scurt: Amână pronun?area la data de 05.07.2022. Pronunţată azi, 28.06.2022, prin punerea solu?iei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei.
Document: Încheiere – Amânare ulterioară a pronunţării 28.06.2022”
Efectele certificatului negativ primit de Selina
Firmele din grupul Selina (participă la licitații sub denumirea de Trameco, Drum Asfalt, Selina) au primit o lovitură grea, în mai, la rezilierea contractului pentru lotul Chețani – Câmpia Turzii. Rezilierea s-a făcut din culpa antreprenorului (nu a fost amiabilă/cu acordul părților), deci constructorul nu mai poate participa la licitațiile CNAIR pentru o perioadă de trei ani. Decizia poate fi contestată în instanță (n.r numeroase rezilieri decise de Compania de Drumuri au fost considerate abuzive, iar Statul este acum bun de plată).
Așadar, rămâne de văzut care va fi decizia CAB și cum vor interpreta Comisiile de Evaluare ale CNAIR certificatul negativ pe care l-a primit Selina, inclusiv pentru licitațiile în curs și pregătire. Selina este în cursă și pentru secțiunea Buzău – Focșani (lotul 1).