Ministerul Transporturilor a solicitat finanțare europeană prin CEF pentru modernizarea Magistralei CFR 500 între Ploiești și Adjud, pentru linia de tren de la Aeroportul Timișoara și navigație pe Dunăre (Fast Danube). 1,3 miliarde Euro pentru 14 proiecte propuse prin CEF

tren cfr calatori

Ministerul Transporturilor a solicitat finanțare prin programul european CEF (Connecting Europe Facility) pentru modernizarea magistralei CFR 500 de la Ploiești până la Adjud, pentru construirea liniei de tren între Timișoara și Aeroportul Traian Vuia (Timișoara) precum și pentru dragarea Dunării, proiectul comun România-Bulgaria Fast Danube pentru a asigura navigația pe Dunăre pe toată durata anului, a anunțat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionuț Cristian Săvoiu. În total sunt 14 proiecte pe care Ministerul Transporturilor le propune la finanțare prin CEF cu o valoare de 1,3 miliarde Euro. Pentru secțiunea Focșani-Roman (147 km.) de pe M 500 Ploiești-Pașcani/Suceava Ministerul Mediului a emis la sfârșitul lunii ianuarie 2024 Acordul de Mediu aferent studiului de fezabilitate pentru reabilitare și creștere vitezei trenurilor de călători la maximum 160 km/h. (detalii aici).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

De la Ploiești la Focșani (143 km.) și de la Focșani la Roman (147 km.) contractele cu asocierea de proiectanți ISPCF-TPF Inginerie au fost prelungite până în 2026, potrivit CFR Infrastructură, deși sunt realizate 88 % respectiv 96 %, potrivit CFR Infrastructură.

,,14 proiecte și 1,3 miliarde EUR solicitate în ultimul apel de proiecte Connecting Europe Facility

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a depus 14 propuneri de proiecte pentru ultimul apel MIE, care s-a încheiat la 30 ianuarie. Finanțarea solicitată din MIE este de 1,3 miliarde EUR, sumă alocată cofinanțării naționale.Propunerile vizează toate modurile de transport, cu accent pe reabilitarea căilor ferate și îmbunătățirea navigației pe Dunăre.
– 3 tronsoane de cale ferata pe tronsonul TEN T Core Ploiesti – Pascani (Valea Calugareasca – Buzau, Ramnicu Sarat – Focsani, Focșani – Adjud)
– FAST Danube – lucrari pe sectorul comun RO BG al Dunarii.
– Conexiune feroviară cu Aeroportul Internațional Timișoara
– Studiu de fezabilitate pentru insula artificială din Portul Constanța
– Conexiune transfrontalieră îmbunătățită în Giurgiulești.” – secretarul de stat, Ionuț Săvoiu. Rezultatele evaluării sunt așteptate în mai/iunie 2024, mai spuen secretarul de stat. Prin programul anterior CEF- Mobilitate Militară României i s-a aprobat doar finanțarea 50 % a studiului de fezabilitate și proiect Tehnic pentru Podul Giurgiu-Ruse II după cum Economedia a explicat aici.
Licitația de aprox. 300 de milioane lei pentru construirea liniei de tren Timișoara -Aeroport Traian Vuia a fost lansată la sfârșitul anului 2023, iar termenul-limită (la a doua prelungire) pentru depunerea ofertelor este 15 februarie 2024. CFR Infrastructură a ratat prima licitație pentru modernizarea M 500 Dărmînești-Vicșani Frontieră Ucraina.

Comentarii

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.