Ministerul Transporturilor a solicitat finanțare europeană prin CEF pentru modernizarea Magistralei CFR 500 între Ploiești și Adjud, pentru linia de tren de la Aeroportul Timișoara și navigație pe Dunăre (Fast Danube). 1,3 miliarde Euro pentru 14 proiecte propuse prin CEF

tren cfr calatori

Ministerul Transporturilor a solicitat finanțare prin programul european CEF (Connecting Europe Facility) pentru modernizarea magistralei CFR 500 de la Ploiești până la Adjud, pentru construirea liniei de tren între Timișoara și Aeroportul Traian Vuia (Timișoara) precum și pentru dragarea Dunării, proiectul comun România-Bulgaria Fast Danube pentru a asigura navigația pe Dunăre pe toată durata anului, a anunțat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionuț Cristian Săvoiu. În total sunt 14 proiecte pe care Ministerul Transporturilor le propune la finanțare prin CEF cu o valoare de 1,3 miliarde Euro. Pentru secțiunea Focșani-Roman (147 km.) de pe M 500 Ploiești-Pașcani/Suceava Ministerul Mediului a emis la sfârșitul lunii ianuarie 2024 Acordul de Mediu aferent studiului de fezabilitate pentru reabilitare și creștere vitezei trenurilor de călători la maximum 160 km/h. (detalii aici).

De la Ploiești la Focșani (143 km.) și de la Focșani la Roman (147 km.) contractele cu asocierea de proiectanți ISPCF-TPF Inginerie au fost prelungite până în 2026, potrivit CFR Infrastructură, deși sunt realizate 88 % respectiv 96 %, potrivit CFR Infrastructură.

,,14 proiecte și 1,3 miliarde EUR solicitate în ultimul apel de proiecte Connecting Europe Facility

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a depus 14 propuneri de proiecte pentru ultimul apel MIE, care s-a încheiat la 30 ianuarie. Finanțarea solicitată din MIE este de 1,3 miliarde EUR, sumă alocată cofinanțării naționale.Propunerile vizează toate modurile de transport, cu accent pe reabilitarea căilor ferate și îmbunătățirea navigației pe Dunăre.
– 3 tronsoane de cale ferata pe tronsonul TEN T Core Ploiesti – Pascani (Valea Calugareasca – Buzau, Ramnicu Sarat – Focsani, Focșani – Adjud)
– FAST Danube – lucrari pe sectorul comun RO BG al Dunarii.
– Conexiune feroviară cu Aeroportul Internațional Timișoara
– Studiu de fezabilitate pentru insula artificială din Portul Constanța
– Conexiune transfrontalieră îmbunătățită în Giurgiulești.” – secretarul de stat, Ionuț Săvoiu. Rezultatele evaluării sunt așteptate în mai/iunie 2024, mai spuen secretarul de stat. Prin programul anterior CEF- Mobilitate Militară României i s-a aprobat doar finanțarea 50 % a studiului de fezabilitate și proiect Tehnic pentru Podul Giurgiu-Ruse II după cum Economedia a explicat aici.
Licitația de aprox. 300 de milioane lei pentru construirea liniei de tren Timișoara -Aeroport Traian Vuia a fost lansată la sfârșitul anului 2023, iar termenul-limită (la a doua prelungire) pentru depunerea ofertelor este 15 februarie 2024. CFR Infrastructură a ratat prima licitație pentru modernizarea M 500 Dărmînești-Vicșani Frontieră Ucraina.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *