Ministerul Transporturilor lansează în consultare publică statutul noii Companii de Investiţii Rutiere, care se desprinde din actuala Companie de Drumuri. CNIR va putea face lucrări în regie proprie

cnair-muncitori-autostrada-soarelui-e1591804631371

Ministerul Transporturilor a lansat, astăzi, în consultare publică, statutul noii Companii Naţionale de Investiţii Rutiere (CNIR), compania care se va desprinde din actuala Companie de Drumuri și care va derula proiectele de investiţii, adică va construi drumuri expres şi autostrăzi. Practic, CNAIR va rămâne doar cu sarcina de a administra şi întreţine actuala reţea rutieră.

Consultarea vine după ce, luna trecută, a fost publicată în Monitorul Oficial o modificare ce permite reorganizarea CNAIR, respectiv Legea pentru înfiinţarea Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere, la 5 ani de la aprobarea unei Ordonanţe de Urgenţă în acest sens.

Primul act normativ pentru reorganizarea Companiei de Drumuri, pe atunci CNADNR, a fost în 2016 (n.r., în Guvernul Cioloş, unde Cătălin Drulă era consilier pe teme de infrastructură) când, printr-o Ordonanţă de Urgenţă, a fost prevăzută reorganizarea Companiei şi separarea activităţilor în cea de administrare respectiv investiţii şi construirea de autostrăzi.

Prima formă a legi pentru aprobarea Ordonanţei a fost respinsă la CCR pentru ca, apoi, a doua variantă să treacă şi să fie publicată în Monitorul Oficial luna trecută.

Compania Naţională de Investiţii Rutiere care ar putea avea aproximativ 400 de angajaţi va fi construită transparent inclusiv pe baza propunerilor venite din partea publicului, a anunţat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

„De astăzi avem în consultare publică proiectul de Hotărâre a Guvernului privind aprobarea Statutului Companiei Naționale de Investiții Rutiere – SA și așteptăm contribuția fiecăruia dintre dumneavoastră, ce poate fi transmisă prin una dintre modalitățile precizate în anunțul publicat pe site-ul MTI. CNIR este dezvoltatorul de infrastructură de transport rutier de interes public, de natura autostrăzilor, drumurilor expres, drumurilor naţionale, variantelor ocolitoare, precum şi a altor elemente de infrastructură rutieră definite conform legii”, a anunţat ministrul Drulă.

Potrivit Proiectului de Statut al CNIR, se vor putea face şi lucrări în regie proprie. „Executarea lucrărilor în regie proprie, pentru care există piaţă concurenţială, poate avea loc în situaţii excepţionale, cu caracter de urgenţă, atunci când este necesară asigurarea implementării unui proiect pe baza unei analize de necesitate, sau în situaţia în care, pe baza unui studiu de rentabilitate, rezultă că pentru statul român este mai eficientă executarea acestor lucrări în regie proprie”, arată statutul CNIR.

Concursurile sau, după caz, procesul de selecţie/recrutare pentru funcţiile de director general, director general adjunct şi director executiv, precum şi pentru funcţiile de bază din cadrul CNIR vor avea publicitatea asigurată la nivel naţional şi, în limita posibilităţilor, dacă este necesar, la nivel internaţional, se mai arată în Proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea Statutului CNIR.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *