Ministerul Transporturilor a lansat, astăzi, în consultare publică, statutul noii Companii Naţionale de Investiţii Rutiere (CNIR), compania care se va desprinde din actuala Companie de Drumuri și care va derula proiectele de investiţii, adică va construi drumuri expres şi autostrăzi. Practic, CNAIR va rămâne doar cu sarcina de a administra şi întreţine actuala reţea rutieră.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Consultarea vine după ce, luna trecută, a fost publicată în Monitorul Oficial o modificare ce permite reorganizarea CNAIR, respectiv Legea pentru înfiinţarea Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere, la 5 ani de la aprobarea unei Ordonanţe de Urgenţă în acest sens.

Primul act normativ pentru reorganizarea Companiei de Drumuri, pe atunci CNADNR, a fost în 2016 (n.r., în Guvernul Cioloş, unde Cătălin Drulă era consilier pe teme de infrastructură) când, printr-o Ordonanţă de Urgenţă, a fost prevăzută reorganizarea Companiei şi separarea activităţilor în cea de administrare respectiv investiţii şi construirea de autostrăzi.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Prima formă a legi pentru aprobarea Ordonanţei a fost respinsă la CCR pentru ca, apoi, a doua variantă să treacă şi să fie publicată în Monitorul Oficial luna trecută.

Compania Naţională de Investiţii Rutiere care ar putea avea aproximativ 400 de angajaţi va fi construită transparent inclusiv pe baza propunerilor venite din partea publicului, a anunţat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

„De astăzi avem în consultare publică proiectul de Hotărâre a Guvernului privind aprobarea Statutului Companiei Naționale de Investiții Rutiere – SA și așteptăm contribuția fiecăruia dintre dumneavoastră, ce poate fi transmisă prin una dintre modalitățile precizate în anunțul publicat pe site-ul MTI. CNIR este dezvoltatorul de infrastructură de transport rutier de interes public, de natura autostrăzilor, drumurilor expres, drumurilor naţionale, variantelor ocolitoare, precum şi a altor elemente de infrastructură rutieră definite conform legii”, a anunţat ministrul Drulă.

Potrivit Proiectului de Statut al CNIR, se vor putea face şi lucrări în regie proprie. „Executarea lucrărilor în regie proprie, pentru care există piaţă concurenţială, poate avea loc în situaţii excepţionale, cu caracter de urgenţă, atunci când este necesară asigurarea implementării unui proiect pe baza unei analize de necesitate, sau în situaţia în care, pe baza unui studiu de rentabilitate, rezultă că pentru statul român este mai eficientă executarea acestor lucrări în regie proprie”, arată statutul CNIR.

Concursurile sau, după caz, procesul de selecţie/recrutare pentru funcţiile de director general, director general adjunct şi director executiv, precum şi pentru funcţiile de bază din cadrul CNIR vor avea publicitatea asigurată la nivel naţional şi, în limita posibilităţilor, dacă este necesar, la nivel internaţional, se mai arată în Proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea Statutului CNIR.