Ministerul Transporturilor semnează marți contracte de finanțare de 22 miliarde lei, pentru metroul de Otopeni și prelungirea Magistralei M4 Gara de Nord – Gara Progresul

metrou Istanbul

Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu va semna, marți, contractele de finanțare în valoare totală de 22 miliarde lei pentru Magistrala M6 Gara de Nord – 1 Mai – Aeroport Otopeni, proiect în execuție pe prima secțiune și în proiectare pe a doua, și pentru prelungirea liniei de metrou M4 Gara de Nord – Gara Progresul.

Contractul de finanțare pentru proiectul „Magistrala M6 Bucureşti, tronsonul 1 Mai – Tokyo (6 staţii), lungime: 6,6 km” are o valoare de 9,33 miliarde de lei.

Pentru prima secțiune a Magistralei M6, Asocierea Alsim Alarko-Makyol lucrează la toate cele șase stații, iar utilajele TBM vor începe forajul în august – septembrie 2024 (termen estimat). Autorizația de construire a fost emisă în decembrie 2023 cu data de începere a lucrărilor la structură și galerii din data de 15 decembrie 2023 și termen de execuție de 39 de luni. Pentru secțiunea II, Băneasa – Aeroport Otopeni, Gulermak (Turcia) trebuie să predea proiectul tehnic în această toamnă. Metrorex estimează finalizarea lucrărilor la M6 Gara de Nord – Otopeni în 2027, dar nici până în prezent nu a reușit să lanseze noua licitație pentru finisaje, arhitectură și instalații.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Pentru prima secțiune (constructor Makyol – Alsim Alarko) lucrările vor fi decontate din bani PNRR transferați de la Magistrala M4 Filaret, iar pentru secțiunea II Băneasa – Tokyo (Otopeni) din împrumutul JICA. Însă Ministerul Transporturilor mai trebuie să pună aproximativ 1,5 miliarde lei pentru contractul de arhitectură, instalații, șină și finisaje, contract a cărui relansare întârzie.

Contractul de finanțare pentru proiectul „Extinderea rețelei de metrou Magistrala 4 de metrou, Secțiunea Gara de Nord – Gara Progresul” are o valoare totală de 12,97 miliarde lei.

Amintim că, astăzi, Primăria Sector 4 a anunțat că a obținut un contract de finanțare nerambursabilă în valoare de 2,5 miliarde de euro pentru extinderea magistralei de metrou M4, Gara de Nord – Gara Progresul.

Semnarea contractului de finanțare va avea loc marți, 4 iunie, în prezența ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, a directorului Metrorex S.A., Mariana Miclăuș și a senatoarei Gabriela Firea, primarul Sectorului 4, Daniel Băluță.

Finanțarea de 2,5 miliarde de euro, bani europeni nerambursabili, va veni prin „Programul Transport” al Uniunii Europene 2021-2027.

Inițial, proiectul prelungirii M4 Gara de Nord – Filaret era inclus în PNRR cu finanțare de 300 milioane euro pentru lucrări la structuri, dar, ca urmare a întârzierilor, finanțarea de 300 de milioane de euro a fost transferată la M6 pentru primele șase stații Gara de Nord – Băneasa.

Amintim că în aprilie Primăria Sectorului 4, în calitate de lider de asociere, alături de Ministerul Transporturilor, Metrorex SA, Consiliul Județean Ilfov și Sectorul 5 al Capitalei, au lansat în SICAP procedura de licitație publică pentru demararea proiectantului și constructorului/constructorilor care urmează să extindă magistrala de metrou M4, Gara de Nord-Gara Progresul, potrivit unui comunicat de presă al primăriei.

Traseul noii linii de metrou M4 va avea un număr de 14 stații, ce vor fi amenajate pe o lungime totală de aproximativ 12 kilometri, între stația Gara de Nord 2 și stația Gara Progresul, și care va traversa teritoriul sectoarelor 1, 4 și 5, precum și al comunei Jilava din județul Ilfov. Cele 14 stații ale noului traseu sunt: Gara de Nord 2 – Știrbei Vodă – Bogdan Petriceicu Hașdeu – Uranus – George Rozorea – Chirigiu – Filaret – Eroii Revoluției 2 – George Bacovia – Toporași – Nicolae Cajal – Luică – Giurgiului – Gara Progresul.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: