Ministrul Agriculturii anunță că reia programul „Tomata” şi reorganizează proiectul lui Petre Daea, Casa de Comerţ Unirea

Adrian Chesnoiu

Noul ministru al Agriculturii, Adrian Chesnoiu, a anunțat miercuri că unele dintre prioritățile sale sunt reluarea programului „Tomata” și reorganizarea Casei de Comerţ Unirea, proiect inițiat de fostul ministru PSD Petre Daea.

„Anul viitor în programul nostru de priorităţi va fi reluarea programul Tomata şi ciclul II de legume în spaţii protejate. O să avem mai multe tipuri de ajutor pentru fermieri, pentru legumicultori, pentru producătorii de produse tradiţionale, pentru că au nevoie de sprijinul nostru. Rolul lor este să stea în fermă şi să producă, iar rolul nostru, al statului, este să venim cu soluţii de sprijin şi de promovare a lor. Am o întâlnire azi (miercuri, n.r.) cu reprezentanţii fermierilor din sectorul industriei alimentare, pentru că avem o lege de înfiinţare a Agenţiei pentru Marketingul şi Calitatea Produselor Agroalimentare care nu a fost pusă în aplicare şi este un obiectiv pe care mi l-am asumat. Vreau să fac funcţională această agenţie, mă consult cu dumnealor, vedem cum va funcţiona cel mai bine, pentru că produsele româneşti trebuie marketate şi vândute în întreaga lume. Avem cu ce să ne mândrim. Fermierii nu trebuie să-şi mai arunce marfa la marginea drumului, la şosea, trebuie să fie integrată în tot lanţul comercial şi trebuie să ajungă pe masa consumatorilor”, a declarat ministrul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Adrian Chesnoiu, potrivit Agerpres.

El a mai spus că măsurile vizează asocierea producătorilor români ca să poată intra pe piaţă şi avem acea Casă de Comerţ Unirea. „Din păcate în ultimii 2 ani şi jumătate nu a mai funcţionat. În ianuarie demarăm procesul de reorganizare astfel încât să o facem funcţională şi cei 15 milioane de euro care zac în conturile Casei de Comerţ nefolosiţi să fie îndreptaţi exact spre achiziţia produselor şi a mărfurilor producătorilor români şi vă încurajez să consumaţi produse româneşti”, a mai spus ministrul Agriculturii.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

„Programul Tomata a avut impact zero, în foarte multe locuri a fost fraudat masiv”

Fostul ministru al Agriculturii Adrian Oros preciza la jumătatea acestui an că programul „Tomata” a avut „impact zero” în patru ani în care s-au cheltuit aproape 200 de milioane de euro, pentru că importurile de roşii au crescut în toată această perioadă, iar programul a fost fraudat „în foarte multe locuri”. „Doar la un singur control, într-un singur judeţ am găsit anul trecut 417 dosare fictive”, a precizat Oros.

Casa de Comerț Unirea, doar două magazine și pierderi

Casa de Comerţ Unirea a fost un proiect inițiat de fostul ministru al Agriculturii Petre Daea și îşi propunea să devină un lanţ de 60 de magazine cu produse româneşti care să concureze cu marii retaileri. Singurele magazine care au fost deschise au fost o „brânzărie” în Sibiu și un magazin în București. În octombrie 2020, compania a închis cele două magazine pe care le opera. Proiectul mai prevedea și o bursă de peşte la Tulcea, care a rămas, practic, nefuncţională.

În 2019, Casa de Comerţ Unirea a avut venituri de sub 2 milioane lei, dar cheltuieli de 9 milioane de lei.

Nici în 2020 situația nu s-a îmbunătățit.

„Pe parcursul a cel puţin şase luni în decursul anului 2020 a fost analizată activitatea acestor magazine (Bucureşti şi Sibiu puncte fixe, Gruiu, Piteşti, Slatina puncte mobile n.red) prin comparaţie cu perioada similară din 2019 şi nu a putut fi identificată nicio lună cu venituri peste cheltuieli deoarece şi aceste magazine au fost deschise fără o analiză economici-financiară rentabilă”, se arată într-un raport al Consiliului de Administraţie.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: