Ministrul Justiţiei Alina Gorghiu a confirmat, joi, că a trimis Corpul de Control pentru a face verificări la Registrul Comerţului, după cum a scris Economedia încă de miercuri. Noul portal informatic a costat 40 de milioane de euro dar nu funcționează.
„Am comunicat şi public, voi lua măsuri, în măsura în care beneficiarul, mediul de afaceri este afectat şi conducerea Registrului nu-şi face treaba, nu am să perpetuez acest lucru”, a afirmă Alina Gorghiu, susţinând că unele probleme legate de portalul web al Registrului Comerţului au fost deja remediate.
Anterior, Alina Gorghiu a declarat pentru Economedia că, dacă problemele cu noul portal informatic al Registrului Comerțului (ONRC), aflat în subordinea ministerului, nu vor fi remediate, va cere premierului schimbarea din funcție a directorului ONRC.
Amintim că Registrul Comerțului are, începând cu 1 august, un nou portal, o platformă care ar trebui să permită inclusiv înființarea unei firme în doar 24 de ore. Investiția a costat în total 187 de milioane de lei (39 milioane de euro).
La data lansării oficiale, premierul Marcel Ciolacu a lăudat noua platformă. Asta deși portalul nu era accesibil nici măcar pentru bănci, pentru a verifica actualizarea datelor unei firme aflate într-un proces de creditare sau care avea nevoie de un nou card. Iar în timpul testării și securizării platformei, breșele de securitate au fost atât de mari încât nu doar CNP-urile erau vizibile, ci și contractele de închiriere ale firmelor.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Inclusiv angajații ONRC susțin că au ajuns să lucreze ore suplimentare pentru că platforma nu este operabilă.
Una dintre firmele care l-au dezvoltat susține că problemele s-au datorat complexității proiectului, faptului că au apărut situații atipice la utilizarea în masă, că s-au acumulat solicitări din perioada în care serviciile ONRC nu au funcționat și că problemele sunt în curs de rezolvare. Altă firmă susține că s-a lucrat după proiectul Registrului Comerțului. (Detalii, AICI)
Registrul Comerțului a transmis la solicitarea Economedia că a achitat integral sumele din contractele pentru noul portal online, ce însumează 40 de milioane de euro, deși platforma funcționează prost și a creat probleme majore pentru mediul de afaceri. (Detalii, AICI)
Directorul general al ONRC și-a chemat angajații din minivacanța de Sf Mărie Mare pentru a rezolva fizic solicitările primite pe noua platformă digitală. (Detalii, AICI)
Între timp, portalul continuă să fie nefuncțional, iar antreprenorii semnalează din ce în ce mai multe probleme. (Detalii, AICI).