CNAIR a anulat licitația de 100 milioane lei pentru modernizarea DN 7 A Brezoi-Transalpina-Petroșani, șoseaua care asigură legătura între DN 7 Valea Oltului și DN 66 Defileul Jiului. Singura ofertă depusă, cea a constructorului IMFALT din Turcia (new-entry la licitațiile Ministerului Transporturilor), a fost declarată neconformă, iar procedura anulată urmând să fie reluată la CNAIR, Direcția Regională de Drumuri și Poduri Craiova.
În decembrie 2023, CNAIR, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Craiova a scos la licitație un contract de 99,6 milioane lei, finanțare de la Buget pentru lucrări de modernizare și consolidare pe DN 7 A, sectorul din județul Vâlcea Vidra-Groapa Seacă (limita cu jud. Hunedoara). Este un tronson cu o lungime de 22 de kilometri pe DN 7 A, șoseaua care face legătura între DN 7 Valea Oltului (Brezoi)- Transalpina DN 67 C și DN 66 Defileul Jiului. La începutul lunii decembrie, CNAIR lansase în licitație și contractul pentru studiul de fezabilitate necesar modernizării sectorului Brezoi-Vidra de 62 km. după cum Economedia a scris aici. Astfel, pe întreaga lungime de 86 de kilometri dintre Brezoi (Vâlcea) și Groapa Seacă-Jieț (Hunedoara) lansase licitații care vizează proiecte de reparații și protecție versanți, dar a rămas valabilă doar procedura de achiziție pentru proiectare. Tronsonul Groapa Seacă-Petroșani de 22 de kilometri din județul Hunedoara este în responsabilitatea DRDP Timișoara.
Pentru sectorul de 62 km. de la Brezoi până la limita cu jud. Hunedoara (Groapa Seacă0 CNAIR a primit trei oferte la contractul pentru proiectarea preliminară a lucrărilor de modernizare.
Oferta IMFALT a fost depusă pe 26 februarie, iar miercuri, 20 martie a fost declarată inacceptabilă, conform documentelor pe care le-a consultat Economedia.
Contractul vizează modernizarea pe tronsonul din zona de munte de la Vidra până la limita dintre județele Vâlcea și Hunedoara. Conform portofoliului, constructorul din Turcia a lucrat la proiecte precum Autostrada Izmir-Aydin, Ankara -Nigde.
Proiectul cu o durată de 20 de luni prevede execuția a șapte noi poduri peste Lotru sau afluenți ai Lotrului. Studiul geotehnic a fost realizat în 2020 și prezintă starea de degradare a DN 7 A, inclusiv cu zone care nu au asfalt :
,,Drumul național DN7A, pe sectorul studiat, în lungime de 21,932 km (conform axa proiectata și măsurători topografice), este incadrat in clasa tehnica IV, iar din punct de vedere al categoriei de importanță este încadrat în clasa “C” importanță normala. Degradarile constatate pe toata lungimea sectorului de drum studiat sunt urmatoarele: faiantari cu un nivel ridicat de severitate; fisuri si crapaturi longitudinale; plombari si covoare extinse; fagase majoritatea peste 5,00 cm; valuriri; suprafata exudate; ciupituri; cedari de acostamente; santuri rigole colmatate; podete partial executate care nu prezinta degradari majore sau defecte care sa nu permita continuarea lucrarilor. Zidurile de sprijin degradate si cu inaltimi prea mici, cu materiale scurse peste coronament, fapt ce a condus si la colmatarea masiva a santurilor; barbacane nefunctionale; deplasari de tronsoane in zona rosturilor; cedari locale ca urmare a rasturnarii carcaselor si a rasturnarii; rupere de terasament etc. Podurile prezinta beton cu aspect friabil; defecte de suprafata ale fetei vazute; coroziunea armaturilor; pete de rugina; reducerea sectiunii elementului; infiltratii; segregari ale betonului; absenta casiurilor, scarilor si a santurilor pereate la piciorul taluzelor; albia in zona podurilor este neamenajata si cu depuneri de material. Podetele sunt in mare parte neterminate dar (partial executate) cu structura din elemente prefabricate pentru care nu s-au turnat timpanele monolite si aripile, nu s-au realizat camerele de cadere etc.”- documentație SEAP.