CNAIR a lansat joi, 4 ianuarie 2024, noul contract pentru finalizarea Pasajului de la Cernica și lărgirea Centurii București Nord (DNCB) între DN 2 – Afumați și A2 Autostrada Soarelui. Contractul are o valoare cuprinsă între 458 și 540 milioane lei și este finanțat 40% prin Programul Transport 2021-2027. Durata contractului este de 24 de luni, cu 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție, conform documentației pe care a consultat-o Economedia. Garanția de bună execuție este cuprinsă între 3 și 5 ani.
Modernizarea sectorului cu o lungime de 11 kilometri începută acum aproape 10 ani cu Tehnologica Radion și continuată cu Tirrena Scavi (contract reziliat în decembrie 2022) este un proiect critic pentru tranzitul în zona Capitalei, loturile 3 și 4 ale Autostrăzii București Nord fiind încă în proiectare (contractul cu firma din China), respectiv în execuție cu UMB, dar întârziat pentru că nu este autorizație completă pentru viaductul Cernica.
CNAIR a avut nevoie de peste un an pentru expertiza tehnică și proiectul pentru noua licitație. „Obiectul contractului il reprezintaPROIECTARE SI EXECUTIE “Modernizarea centurii rutiere a Municipiului Bucuresti, intre A1-DN7 si DN2-A2, Sector DN 2 – A2”, in lungime de aproximativ 11,45 km, in conformitate cu prevederile contractului de lucrari”, se arată în SEAP.
Pe lângă pasajul de la Cernica, antreprenorul căruia îi va fi atribuit contractul va trebui să facă lucrări de consolidare și lărgire la podurile/pasajele de pe traseu.
La începutul lunii noiembrie 2023, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioșteanu dădea asigurări că licitația va fi relansată până la sfârșitul lunii noiembrie, implicit fără a mai fi nevoie de reaprobarea indicatorilor tehnico-economici. „A fost avizată în CTE CNAIR expertiza tehnică realizată după rezilierea contractului și pregătim caietul de sarcini pentru licitația pe care o vom demara până la sfârșitul lunii noiembrie astfel încât în primăvară să putem relua lucrările”, a transmis Scrioșteanu, răspunzând unei întrebări pe Facebook.„Lotul de la Cernica, de la DN 2 la A2.
Am făcut expertiza, a făcut expertiza pentru noi, iar acum suntem în situația de a lansa documentația pentru procedura de achiziție publică”, anunța șeful CNAIR, Cristian Pistol miercuri, 15 noiembrie 2023, pe șantierul Autostrăzii A0 București Sud.
Modernizarea Centurii București Nord ar fi trebuit să fie finalizată încă de acum aproape 10 ani, un contract fiind semnat încă din 2012 cu Tehnologica Radion (avea termen 2015). Contractul cu Tehnologica a fost reziliat în 2015 după insolvența constructorului și oprirea lucrărilor. Lucrările au fost reluate în mai 2020 cu Tirrena Scavi care avea 16 luni pentru execuție (lărgire la 4 benzi, execuția pasajului Cernica și dublarea a trei pasaje de pe traseu).
Ofertele pot fi depuse până pe 15 februarie 2024.