Compania de Drumuri a scos la licitație un contract de aproximativ 3 milioane lei pentru supervizarea modernizării DN 1 A, tronosnul dintre Centura București și Mogoșoaia. Șase constructori (toți din România) au depus oferte în mai la contractul de 85 de milioane lei pentru modernizarea DN 1 A pe o lungime de 1,2 kilometri și, potrivit datelor oficiale din SEAP, CNAIR ar fi trebuit să desemneze câștigătorul încă de la începutul lunii. Contractul pentru modernizarea DN 1 A între Pasajul Mogoșoaia de pe Centura București și Mogoșoaia în Ilfov este finanțat din fonduri europene prin Programul Transport, iar termenul de realizare este de 12 luni ( 2 proiectare și 10 execuție) cu garanție minimum 3 ani. Peste aprox. o lună ar putea fi anunțat câștigătorul contractului pentru execuția Centurii Buftea (lungime 6 km.), contract de aprox. 300 de milioane lei.
,,Obiectul contractului Supervizare contract de proiectare si executie “Largire la 4 benzi DN1A si masuri de siguranta rutiera pentru sectorul cuprins intre Centura Bucuresti si intersectia Soseaua Chitila-Mogosoaia” va consta în furnizarea de servicii de supervizare de înaltă calitate, atât în timpul perioadei de proiectare și execuție a lucrărilor, cât și pe parcursul perioadei de garanție a lucrărilor, în vederea urmăririi corectei utilizări a fondurilor disponibile și pentru a se asigura că Antreprenorul proiectează și execută lucrările în conformitate cu obligațiile contractuale, în special în ceea ce privește durata, cantitatea, calitatea și costul proiectarii și al lucrărilor” – Documentație SEAP. Durata contractului de supervizare este de 76 de luni cu termen-limită pentru depunerea ofertelor 5 octombrie.
Lărgirea DN 1 A București-Buftea se va face la 2 benzi/sens între Centura București (Pasajul Mogoșoaia) și Parcul Mogoșoaia pe aprox. 1,2 kilometri, zona mediană va avea o lățime de un metru pentru parapete de protecție, iar trotuarele 2,5 metri. Pe traseu vor fi amenajate și două pasaje pietonale cu scări rulante și lift. Durata pentru proiectarea și execuția lucrărilor este de 12 luni din care, 2 luni perioada de proiectare și 10 luni execuție. Vor fi construite și două pasaje pietonale subterane, primul la intrarea în Parcul Mogoșoaia, iar al doilea în zona Podului peste linia de tren CF 700.
Ofertele depuse pe 22 mai :
1. Asocierea BOG’ART SRL (lider) – ALPENSIDE SRL (Romania)
2. Asocierea IBB-HIB ROMANIA SRL (lider) – IBB HAUS-UND INDUSTRIEBAU GMBH (Romania – Germania)
3. Asocierea MARISTAR COM SRL (lider) – HYDROSTROY AD (Romania – Bulgaria)
4. TRACON SRL (Romania)
5. VIAROM CONSTRCT SRL (Romania)
6. Asocierea X-WAY INFRASTRUCTURE SRL (lider) – EN ELECTRIC PROIECT OFFICE SRL (Romania)” a transmis pe 22 mai, șeful CNAIR, Cristian Pistol.