Modernizarea DN 1 A la Mogoșoaia : Maristar a început organizarea de șantier pentru lărgirea lotului dintre Centura București și Palatul Mogoșoaia/Nod intermodal pentru Trenul Metropolitan

DN 1 A Mogoșoaia

Constructorul Maristar (România) a început organizarea de șantier pentru modernizarea DN 1 A Centura București-Mogoșoaia, lotul cu o lungime de 1,2 kilometri din jud. Ilfov, lucrările efective din contractul de 62 milioane lei urmând să înceapă peste aproximativ o lună.

Lărgirea DN 1 A București – Buftea se va face la 2 benzi/sens între Centura București (Pasajul Mogoșoaia) și Parcul Mogoșoaia pe aproximativ 1,2 kilometri, zona mediană va avea o lățime de un metru pentru parapete de protecție, iar trotuarele 2,5 metri. Pe traseu vor fi amenajate și două pasaje pietonale cu scări rulante și lift. Durata pentru proiectarea și execuția lucrărilor este de 12 luni din care, 2 luni perioada de proiectare și 10 luni execuție. Vor fi construite și două pasaje pietonale subterane, primul la intrarea în Parcul Mogoșoaia, iar al doilea în zona Podului peste linia de tren CF 700.

,,Mogoșoaia : Demarăm Organizarea de Șantier indiferent de vreme. Primele containere sunt deja pe teren, pregătind calea pentru un proiect major:  lărgirea DN 1A la 4 benzi între Centura de Nord și Șoseaua Chitila-Mogoșoaia, plus un nou sens giratoriu. Eforturi pentru o infrastructură modernă și eficientă.” a transmis Maristar.

La Mogoșoaia va fi amenajat și un nod intermodal de transport între linia CFR Gara de Nord-Aeroport Otopeni și liniile de transport rutier. Segmentul Centură-Mogoșoaia va fi continuat cu Centura Buftea, contract câștigat de PORR, dar care are nevoie de reactualizarea indicatorilor, după cum Economedia a explicat aici.

,,Asocierea Maristar Com SRL – Hydrostroy AD, care a câștigat contractul în valoare de 61,56 milioane lei fără TVA, are la dispoziție 2 luni pentru proiectare și 10 luni pentru execuția lucrărilor de modernizare. Sursa de finantare: Fonduri Europene Nerambursabile – Programul Operational de Transport 2021 – 2027 (PT). Prin modernizarea și lărgirea la 4 benzi a sectorului de drum DN 1 A pe lungimea de 1.280 m (km 12+ 290 – Km 13 +570) se va asigura conexiunea cu rețeaua existentă și se vor implementa măsuri de siguranță rutieră (trotuare, stații de autobuz, parapet median, etc).” – a transmis șeful CNAIR, Cristian Pistol.

Nod intermodal de transport : 

,,Realizarea primului nod intermodal de transport călători între trenul metropolitan Gara de Nord – Aeroport Otopeni și ruta de autobuze Buftea – Mogoșoaia – București, care reprezintă un exemplu de bună practică și colaborare cu autoritățile locale. Așa cum am susținut de fiecare dată, cheia descongestionării traficului în regiunea București-Ilfov și a marilor orașe constă în integrarea infrastructurii de transport cu sistemul de transport călători (tren, metrou, tramvai, autobuz), iar conceptul de intermodalitate permite utilizarea mai multor tipuri de transport al călătorilor într-o călătorie, îmbunătățind astfel eficiența și timpul parcursului.” -secretar de stat, Ionel Scrioșteanu.

Modernizarea DN 1 A Mogoșoaia :

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *