CNAIR a primit șase oferte pentru supervizarea lucrărilor pe DN 73 Pitești-Brașov. Sunt două contracte, aferente loturilor Câmpulung-Fundata (38 km. lotul 1 ) respectiv Fundata -Brașov (36 km. lotul 2). Pentru lotul greu din județul Argeș contractul este la a treia contestație la CNSC, iar pentru lotul mai ușor din județul Brașov constructorul român Viarom a început organizarea de șantier.
Cele două contracte pentru supervizare (consultanță) au o valoare cuprinsă între 13 și 15 milioane lei (7,8 milioane lei/lot) iar evaluarea ofertelor este estimată să dureze până pe 13 iunie.
Ofertele din SEAP :
1. Ofertant unic : IRIMAT CONS,Loturile:1,
2. Asociere : KONSENT (Leader),MGGP,MGGP ENGINEERING S.R.L.,Loturile:1, 2,
3. Asociere : BETA COPS (Leader),Baseli Drum Consult,Loturile:2,
4. Asociere : ACI INTERNATIONAL INVEST (Leader),SEARCH CORPORATION,Loturile:2,
5. Asociere : EUROCERAD INTERNATIONAL (Leader),BOTEK,INITIATIVE EXCLUSIV CONSULTING MANAGEMENT,Loturile:1,
6. Asociere : EUROCERAD INTERNATIONAL (Leader),INITIATIVE EXCLUSIV CONSULTING MANAGEMENT,BOTEK,Loturile:2
Pentru lotul 1 Câmpulung-Fundata (38 km.) Regionala de Drumuri Brașov ar urma să desemneze un nou constructor după ce CNSC a admis contestația ARL (Strabag) după cum Economedia a explicat aici.
Pentru lotul 2, Contractul cu Viarom are o valoare de peste 200 milioane lei, finanțarea este asigurată parțial prin Programul Transport, iar durata este de 18 luni, a transmis CNAIR, prin DRDP Brașov : ,,Astăzi, 11.03.2024 a fost emis ordinul de începere a lucrărilor de modernizare pe DN 73 , între Brașov și Fundata.
„DN 73 este un drum național european (E574) și se desfășoară pe teritoriul a două județe: Argeș și Brașov. Sectorul de la km 13+800 – km 42+850 și km 54+050 – km 92+000 se desfășoară pe teritoriul județului Argeș, iar sectorul de drum de la km 92+000 – km 128+250 pe teritoriul județului Brașov. Dintre cele 13 poduri care se regăsesc între km 54+050 – km 128+250, 7 poduri sunt parțial executate, 2 poduri sunt noi, 2 poduri au nevoie de lucrări complete de reabilitare, iar 2 poduri nu mai fac obiectul acestui proiect, fiind cuprinse în alte Contracte. Din 135 podețe, 19 au fost realizate în cadrul contractului reziliat, iar 116 au rămas de executat sau reparat.
Suplimentar faţă de soluţiile iniţiale, este prevăzută lărgirea la 4 benzi a drumului DN 73, între km 126+050 – km 128+250, pe 2,20 km, lărgire necesară datorită valorilor mari de trafic, precum și a geometriei drumurilor DN 73G și DN 73, km 128+250 – Brașov, ambele având profile de 4 benzi de circulație, zona unde în cadrul Studiului de Fezabilitate inițial era prevăzută menținerea platformei existente. Tot suplimentar sunt prevăzute fundaţii adâncite de parapeţi pe 7.266 m. Degradările constatate pe toată lungimea sectorului de drum studiat, pe care nu s-au realizat lucrări în cadrul contractului reziliat, sunt: fisuri și crăpături în stratul de uzură, pelade, faianțări, suprafețe cu ciupituri, suprafețe șlefuite, cedări de acostamente, rupturi de margine, degradări produse de lucrările de canalizări în special în localități”.