Modernizarea liniei de tren Brașov – Sighișoara a intrat în vară cu un progres de sub 20%, dar cu promisiuni pentru începerea lucrărilor la cele mai lungi tuneluri din România

TBM-1 Sursa Club Feroviar

Modernizarea Magistralei CFR Brașov – Sighișoara a intrat în vară cu un progres de sub 20% pe cele trei loturi cu o lungime totală de 112 kilometri, deși lucrările ar trebui să se încheie în aprilie respectiv noiembrie 2024, conform termenelor din contracte. Modernizarea liniei Brașov – Sighișoara este cea mai mare investiție în execuție a CFR Infrastructură, contractele semnate fiind de aproape 6 miliarde lei.

Astfel loturile Brașov – Apața și Cața – Sighișoara (84 km lungime) au ajuns la doar 20% execuție, conform progresului pe care l-a raportat CFR Infrastructură, iar pentru lotul de mijloc Apața – Cața (28 km) care include tunelurile de la Ormeniș (7 km) și Homorod (5 km) progresul este de doar 15,5%. Pentru lotul Apața – Cața, lider de proiect este Aktor în asociere cu Alstom și Arcada, iar la capete Asocierea RailWorks Alstom – Aktor – Arcada. După mai multe amânări, unele justificate de transportul întârziat al utilajelor pe Dunăre, în această vară ar trebui să înceapă efectiv forarea tunelurilor. Durata de lucru pentru tunelul de 7 km este de 18-19 luni, iar pentru tunelul de 5 km 14-15 luni, a spus constructorul pentru stirileprotv.

Contractul pentru reabilitarea secţiunii centrale Apaţa – Caţa, (acum în lungime de 43 km şi 28 de km după reabilitare) a fost semnat pentru 2,7 miliarde lei cu asocierea Aktor- Alstom – Arcada şi are o durată de 4 ani. Este un contract cu o mare complexitate tehnică pentru că vor fi construite şi patru tuneluri noi a anunţat CFR Infrastructură:

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Modernizarea a 28,2 km linie de cale ferată din care 6,11 km vor fi reabilitaţi, 9,626 km line nou construită şi 12,464 km linie în tunele

– 3 staţii reabilitate (Racoş, Mateiaş, Ormeniş)

– 2 pasaje superioare

– 7 poduri ✓ 10 podețe ✓ 3 viaducte ✓ 4 tuneluri nou construite (cale simplă) la Ormeniș (dublă galerie 6,9 km) și Homorod (dublă galerie 5,2 km).

Pe lângă mobilizarea insuficientă a Asocierii Aktor – Alstom – Arcada, o altă problemă este cauzată de creșterea prețurilor la materialele de construcții, peste ce poate acoperi contractul de 2,7 miliarde lei. „Pe lângă faptul că acest tronson este pe CEF (Connecting Europe Facility) și acolo e o procedură aparte față de POIM și PNRR pentru actualizarea prețurilor. Se lucrează pentru a găsi o soluție pentru actualizare, dar asta nu înseamnă și altceva, domnii care lucrează și pe A0 Sud (Autostrada București Sud) să nu se mai facă, scuzați -mi cacofonia că lucrează. De pe vremea lui Bode, chiar Cuc (Răzvan Cuc) în al doilea mandat ne amenință cu TBM -urile pe care le aduc și nu vin. Problema este că răbdarea s-a cam terminat, așa cum v-am anunțat și acum două săptămâni pe rutier. Nu ating țintele, aia e… reziliem”, a declarat în aprilie, ministrul Sorin Grindeanu.

Licitaţia pentru modernizarea Magistralei Braşov – Sighişoara, parte a coridorului IV a fost lansată în 2016 pentru două din cele trei secţiuni: Braşov – Apaţa, respectiv Caţa – Sighişoara (85 km), cu o valoare de aproape 3 miliarde lei, în timp ce secţiunea centrală Apaţa – Caţa (28 km) a fost licitată în 2017. Contractele pentru modernizarea celor două secţiuni de la capete au fost semnate de-abia în martie 2020.

„În cadrul contractului sunt prevăzute lucrări complexe de infrastructură și suprastructură feroviară, prin modernizarea liniei de cale ferată dublă pe circa 85 km, lucrări în stații (clădiri, peroane, copertine, tuneluri pietonale), modernizarea a 10 puncte de secţionare, 32 de poduri, 92 de podețe noi, 5 viaducte, 2 pasaje superioare, 1 pasaj inferior, 4 tuneluri feroviare și introducerea sistemului de management al traficului (ERTMS)”, a transmis CFR Infrastructură.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Nici cale ferată nici autostrada de la Brașov la Sighisoara.
    Din Brasov nu-i nimic.
    Spre Sibiu!
    Spre Moldova!
    Spre Comarnic!
    Așa haos organizat doar prin Africa!😵

    • Autostrada evetual va distruge Brasovul. Iluzia ca autostrada rezolva toate problemele e specifica oamenilor care nu au crescut cu autostrada si nu stiu nimic despre acestea. Cu rabdare se termina si calea ferata, plus aeroportul, care-i gata. Deci e perfect

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.