Modernizarea magistralei CFR Simeria – Arad: Astaldi a ajuns la 80% pe tronsonul Bârzava – Ilteu. Primul tren de probă a circulat cu viteza maximă de 160 km/h

Tunel M 200

Modernizarea tronsonului Bârzava – Ilteu (36 km) de pe Magistrala CFR Simeria – Arad a ajuns la un stadiu fizic de 80%, iar lucrările au termen de finalizare august 2023, potrivit datelor oficiale CFR Infrastructură. Între Bârzava și Ilteu, pe Valea Mureșului în județul Arad, asocierea italo-spaniolă Astaldi-FCC reabilitează linia de cale ferată pentru viteza maximă de 160 km/h la trenurile de călători, respectiv 120 km/h. pentru garniturile de marfă.

Pe tronsonul Bârzava – Ilteu, Astaldi sapă primul tunel în munte din județul Arad (detalii aici). Între Lipova și Săvârșin primul tren de probă a circulat cu viteza maximă de 160 km/h, susține pe pagina sa de Facebook, europarlamentarul Gheorghe Falcă, fost primar al Aradului.

„Cea mai mare investiție din județ, linia de cale ferată de mare viteză este tot mai aproape de finalizare. Astăzi primul tren de probă a circulat în medie cu 160 km/h între Lipova și Săvârșin. Este un moment extrem de important pentru Arad și pentru noi toți. Investițiile majore din județ, incluzând această linie de mare viteză sunt pasul spre dezvoltare de care Aradul are nevoie”, spune Gheorghe Falcă.

Inginer de profesie, Falcă consideră eronat că Magistrala M 200 Brașov – Arad care se modernizează pentru viteza maximă de 160 km/h este o „linie de mare viteză”, despre care se poate vorbi de la peste 200 km/h. În plus, viteza medie de 160 de km/h este, de fapt, viteza maximă admisă. Nu este clar cum un tren de probă a atins viteza maximă fără a avea toate instalațiile și semnalizarea ERTMS finalizate. După postare, Europarlamentarul Falcă a primit, reacții legate atât de sintagma ,,linie de mare viteză” cât și cu privire la proba cu viteza de 160 km/h. care s-ar fi făcut, de fapt cu doar 70 km/h.

Contractul pentru modernizarea secțiunii Bârzava – Ilteu cu o lungime de 36 kilometri a fost semnat în 2017 cu asocierea Astaldi-FCC-Slacef-Thales pentru 2 miliarde de lei, iar lucrările ar fi trebuit să se încheie încă de anul trecut. Tunelul de Bătuța are peste 600 de metri și se sapă cu o viteză de aproximativ 3 metri pe zi.

„În cadrul acestui proiect se vor executa lucrări de terasamente şi consolidări pe 36,123 km, construirea a 17 poduri (dintre care 2 peste râul Mureș), modernizarea a 5 podeţe, 1 tunel (649 m), 7 pasaje superioare/inferioare, lucrări civile în 3 staţii de cale ferată, lucrări de electrificare şi energoalimentare, precum şi lucrări de implementare a sistemului de siguranţă a traficului ERTMS nivel 2 (ETCS nivel 2 + GSMR), pe toată distanţa subtronsonului”, arăta CFR Infrastructură.

Tunelul de la Bătuța:

Comentarii

  1. Nu inteleg rolul specialistului Falca in acest proiect?
    Nu stiu cand se va putea circula ață de la Brasov la Arad?
    Un ce an?
    Că toata Romania geme de cioturi si studii de fezabilitate!😥

  2. Mai oameni buni va faceti de ras. Nu va mai luati dupa toate prostiile spuse de politicieni pe facebook. In zona respectiva trenul nu are voie sa circule cu mai mult de 70 km/h, asa scrie in livret, cum sa spui o asemenea tampenie?

    S-a zis cu jurnalismul ala adevarat, e mai usor sa iei de pe facebook si sa spui ca ai facut jurnalism.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *