Gigantul aerospaţial Rolls-Royce a anunţat marţi că se asociază cu compania aeriană easyJet pentru a dezvolta şi testa tehnologia motoarelor cu ardere cu hidrogen pentru avioane, transmite CNBC, citat de News.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Rolls-Royce, listată la Londra, a declarat că cele două companii vor lucra împreună la o serie de teste la sol care urmează să înceapă anul acesta.

Ambele firme au ”o ambiţie comună de a duce tehnologia în aer”, a adăugat acesta.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

easyJet a publicat acelaşi comunicat despre parteneriat pe site-ul său.

Scopul colaborării, numită H2ZERO, ”este să demonstreze că hidrogenul are potenţialul de a alimenta o gamă de avioane, începând cu mijlocul anilor 2030”, a spus Rolls-Royce.

Potrivit companiei, care nu trebuie confundată cu Rolls-Royce Motor Cars, care este deţinută de BMW, firmele vor efectua ”un test timpuriu la sol” al unui motor Rolls-Royce folosind tehnologia hidrogenului în Regatul Unit, în acest an.

Un test la sol la scară completă a tehnologiei, folosind un motor cu reacţie Pearl 15, va urma în continuare, Mississippi fiind o locaţie potenţială.

Anunţul de marţi urmează unei declaraţii de luni în care Rolls-Royce şi-a prezentat planurile pentru testele deasupra solului.

”Tehnologia care rezultă din acest program are potenţialul de a alimenta aeronave de dimensiunea celor folosite de easyJet, motiv pentru care vom face, de asemenea, o investiţie de mai multe milioane de lire sterline în acest program”, a spus Johan Lundgren, CEO easyJet.

”Pentru a realiza decarbonizarea pe scară largă, progresul în dezvoltarea tehnologiei cu emisii zero pentru aeronavele cu corp îngust este crucial”, a adăugat Lundgren.

Deşi există entuziasm în unele părţi cu privire la avioanele cu hidrogen şi potenţialul lor, trebuie depusă o cantitate considerabilă de muncă pentru a comercializa tehnologia şi a o implementa la scară largă.

Vorbind cu CNBC în octombrie anul trecut, CEO-ul Ryanair, Michael O’Leary, a părut precaut în ceea ce priveşte perspectivele pentru tehnologiile noi şi emergente din sector.

Rolls-Royce a anunțat în urmă cu câteva zile un nou program privind hidrogenul și a prezentat o nouă actualizare a cercetărilor sale în domeniul energiei electrice hibride.

Reprezentanții Rolls-Royce spun că plănuiesc o serie cuprinzătoare de teste pe platformă și pe motor pentru a demonstra că acest combustibil poate furniza în siguranță și în mod eficient energie pentru aeronavele de dimensiuni mici și medii începând cu mijlocul anilor 2030. “Avem ambiții suplimentare de a trece la o fază de testare în zbor ca parte a programului pe termen lung”, a transmis compania.

“Cercetările Rolls-Royce în domeniul electricității hibride au fost efectuate pe demonstratorul nostru Power Generation System 1 – alcătuit dintr-un motor AE 2100 cu sisteme specializate de control și management termic. Testele din Bristol, Marea Britanie, și Trondheim, Norvegia, s-au încheiat recent și au confirmat acum că sistemul a livrat peste 1,5 megawați de energie – prima dată când acest lucru a fost realizat în sectorul aviației”, susțin reprezentanții Rolls-Royce.