Imensa navă-container care a blocat Canalul Suez în martie – perturbând comerțul global – a trecut înapoi prin canalul navigabil, de această dată fără incidente, transmite BBC.com.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Ever Given a fost parte a unui convoi de nave care navigau din Marea Mediterană către Marea Roșie, a declarat Autoritatea Canalului Suez (SCA). Și-a descărcat încărcătura în Europa și se află acum în drum spre Asia.

Nava a fost repusă pe linia de plutire după o operațiune majoră de salvare de șase zile care a dus la moartea unei persoane. Vasul a fost apoi confiscat timp de trei luni în apropierea orașului Ismailia, în timp ce Egiptul și proprietarii Ever Given au convenit un acord de despăgubire.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

La finele lunii martie, nava ”Ever Given” a eşuat pe diagonala canalului Suez, din cauza vântului puternic însoţit de o furtună de nisip care a redus vizibilitatea, blocând una dintre cele mai aglomerate rute de navigaţie ale lumii. După ce a fost repusă pe linia de plutire, în data de 29 martie, nava a fost vizată de un ordin de restricţie, în condiţiile în care Autoritatea Canalului Suez (SCA) a încercat să obţină despăgubiri de la proprietarul navei, firma japoneză Shoei Kisen şi asiguratorii săi. După ce părţile au ajuns la un acord privind despăgubirile, în data de 7 iulie, nava ‘Ever Given a ridicat în sfârşit ancora după 100 de zile în care a fost imobilizată în Egipt.

Blocarea Canalului Suez a perturbat unele lanţuri mondiale de aprovizionare, în condiţiile în care fluxurile mondiale de transport erau oricum afectate de pandemia COVID-19. Prin canalul Suez tranzitează circa 30% din traficul maritim mondial de transport containere şi circa 12% din comerţul global de bunuri.

Canalul Suez, care leagă Mediterana de Marea Roşie, asigură cea mai scurtă rută de transport maritim între Asia şi Europa. În 2020, au trecut prin această cale maritimă aproape 19.000 de nave, adică o medie de 51,5 nave în fiecare zi.