Nestle, cel mai mare grup de produse alimentare din lume, reduce planurile de creștere a vânzărilor, deoarece consumatorii sunt tot mai atenți la costuri

Produse Nestle Sursa foto: Nestle.ro

Compania Nestle, cel mai mare grup de produse alimentare din lume, și-a redus joi perspectivele de vânzări, menționând că a trebuit să încetinească ritmul de creștere a prețurilor mai devreme decât și-ar fi dorit, deoarece consumatorii au devenit tot mai atenți la costuri, transmite Reuters. Acțiunile sale au scăzut cu 4,3% în primele tranzacții.

Acum se așteaptă ca vânzările organice pentru întregul an să crească cu cel puțin 3%, față de aproximativ 4% anterior. De asemenea, vânzările din primul semestru s-au situat ușor sub așteptările analiștilor, crescând cu 2,1%, comparativ cu o estimare medie de creștere de 2,5%.

“Există un comportament de căutare a valorii în rândul consumatorilor. Există presiune, în special la gama cu venituri mici”, a declarat CEO-ul Mark Schneider în cadrul unei conferințe de presă.

El a numit America de Nord, Europa și China ca locuri în care Nestle și unele alte companii de bunuri de consum observă această tendință.

Compania elvețiană și-a majorat prețurile cu 2%, mai puțin decât cele 3% așteptate de analiști și marcând o încetinire continuă a creșterilor de prețuri.

Creșterile de prețuri din întregul sector s-au temperat după ani de creștere a prețurilor pentru a păstra profiturile și a absorbi costurile mai mari ale materiilor prime, deoarece companiile acordă prioritate recuperării volumelor de vânzări pierdute în fața mărcilor mai ieftine.

Producătorul batoanelor KitKat, al cafelei Nespresso și al condimentelor Maggi a reușit să își crească volumele în primul semestru, creșterea internă reală (RIG), o măsură a volumului de vânzări, crescând cu 0,1%, comparativ cu o estimare căreia ar urma să scadă cu 0,5%.

“În întregul spectru al categoriilor Nestle, în ceea ce privește calitatea categoriei, prețurile arată rău”, a declarat analistul Bruno Monteyne de la Bernstein într-o notă.

“RIG contează, dar la ce cost?”, a spus el. El a adăugat că cele mai slabe creșteri de prețuri au fost observate în cafea și hrana pentru animale de companie, care sunt de obicei cele mai puternice vânzări ale Nestle, în timp ce la alte categoriil, cum ar fi produsele lactate și mâncărurile preparate, au înregistrat scăderi de prețuri în al doilea trimestru.