INTERVIU Nicoleta Pițur, Vodafone: „Cu ajutorul soluțiilor de digitalizare poți să ajungi la clienți la care nu ai fi ajuns în mod normal” (P)

Nicoleta Pitur Vodafone

Digitalizarea ajută la îmbunătățirea proceselor dintr-o companie, la scăderea implicită a costurilor și cu ajutorul soluțiilor de digitalizare poți să ajungi la clienți la care nu ai fi ajuns în mod normal, spune Nicoleta Pițur, Planning & Pricing Manager în cadrul Vodafone. Ea va fi mentor în cadrul bootcamp-ului „Deschis la nou, deschis la tehnologie”, unde companiile pot învăța despre oportunitățile de digitalizare specifice industriei, identificarea unei soluții potrivite fiecărei afaceri, găsirea de capital și identificarea unui consultant potrivit.

  1. Cât de importantă este digitalizarea afacerilor în peisajul competitiv de astăzi?

În primul rând, adaptarea afacerilor la dinamica pieței este un aspect esențial. Iar digitalizarea reprezintă un factor crucial în acest sens, pentru că ajută la îmbunătățirea proceselor, la scăderea implicită a costurilor. Cu ajutorul soluțiilor de digitalizare poți să ajungi la clienți la care nu ai fi ajuns în mod normal, prin deschiderea vânzărilor către canale digitale. Mai mult, digitalizarea ajută și la nivel intern, prin dezvoltarea de soft și hard skills în echipă, prin acces la platforme de învățare care pot fi integrate în procesul de training și dezvoltare al oamenilor din companie.

  1. Ce tendințe inovatoare anticipați că vor avea un impact semnificativ asupra mediului antreprenorial în viitorul apropiat?

Majoritatea investițiilor în tehnologie în companiile mici din ultimii ani au vizat mai degrabă implementarea unui soft de contabilitate și, mai nou, deschiderea către platforma ANAF, instrumente care nu fac parte din sfera opționalului în mediul de business.

Faptul că în contextul pandemic am fost nevoiți să descoperim modul de lucru remote a deschis oarecum calea digitalizării pentru multe entități, de aceea vedem acum din ce în ce mai multe companii care au adoptat un mod de lucru hibrid.

În viitor, mă aștept să vedem cât mai multe companii care valorifică datele proprii pentru a extrage informații despre îmbunătățirea fluxurilor operaționale. Această mișcare strategică va avea rolul de a îmbunătăți gestiunea resurselor, dar și de a crește eficiența. Datele reprezintă un element-cheie pentru identificarea decalajelor operaționale potrivite pentru automatizare și optimizare.

  1. Ce subiecte cheie și abilități acoperă bootcamp-ul pentru a răspunde nevoilor diverse ale antreprenorilor?

Subiectele din bootcamp sunt adaptate oportunităților de digitalizare specifice industriei clienților, dar în funcție de nivelul de dezvoltare al afacerilor participante. Încercăm să acoperim o plajă cât mai largă, cu exemple concrete, subiecte de real interes, de la oportunități de scalare a businessului, la modul în care poți să-ți finantezi afacerea în dezvoltare, la cum se construiește un plan financiar pentru a „finanța” un proiect de digitalizare. De asemenea, nu am ocolit zona de dezvoltare și leadership din punct de vedere al resurselor umane, care cântărește mult în zilele noastre. Mai ales în contextul dezvoltării unui business. De asemenea, experții de business vor discuta aplicat cu participanții despre cum se realizează o campanie de comunicare cu impact pe piața pe care activează, cât și despre optimizarea experienței clienților.

  1. Cum abordați specificitățile industriei fiecărui participant în cadrul bootcamp-ului pentru a le oferi soluții personalizate?

Aria de activitate, precum și nivelul de dezvoltare al companiilor reprezintă doi factori importanți în creionarea unei programe care include soluții personalizate. Formularele de înscriere au fost construite astfel încât să anticipeze aceste aspecte și pentru a ne ajuta să adaptăm informația corespunzător. Acest bootcamp este un prim pas în identificarea nevoilor unui business, ulterior participanții aflând care sunt pașii de urmat în continuare și cui se pot adresa pentru a construi o soluție sau pentru a contracta consultanță specializată.

  1. Ce provocări comune întâmpină antreprenorii în procesul de digitalizare și cum le abordați în cadrul bootcamp-ului?

În primul rând, identificarea unei soluții potrivite fiecărei afaceri, pentru că nu există un format tip one-fits-all. Fiecare domeniu de activitate, fiecare afacere în parte va necesita soluții diferite, adaptate stilului de management, echipelor, modului de lucru. În al doilea rând, întâmpinăm problema capitalului: foarte mulți antreprenori se confruntă cu această provocare în finanțarea soluțiilor mai costisitoare. De aceea, poate de multe ori, sunt alese anumite compromisuri în defavoarea fie a echipelor, fie a calității soluțiilor implementate. Iar cel mai important aspect este, desigur, identificarea unui consultant potrivit care să îndrume antreprenorii spre soluțiile optime și să îi ajute să le implementeze – aici, cred eu, este cea mai mare problemă, pentru că nu există o deschidere către conversație și schimb de know-how în peisajul antreprenorial. De aceea, prin Deschis la nou, ne-am propus să construim o comunitate, în care antreprenorii au acces la specialiști și pot discuta fix aceste aspecte cruciale, învăța unii de la alții și identifica împreună soluții. Sunt sigură că pe parcursul bootcamp-ului ne vom lovi și de subiecte și poate noi trenduri la care noi poate încă nu ne-am gândit. Însă fiind un exercițiu de learning pentru toată lumea, cu siguranță le vom integra în următoarele ediții.

  1. Puteți indica trei greșeli pe care antreprenorii le fac frecvent la lansarea unei afaceri și ce sfaturi ați oferi pentru a le evita?

Antreprenorii sunt, în cele mai multe cazuri, extrem de independenți, de motivați și de încrezători. Însă ceea ce mulți realizează, după ani de experiență, este faptul că ar fi putut accepta mai devreme să ceară ajutorul specialiștilor. Un business de succes înseamnă o echipă multidisciplinară, nu un one-man-show. Așadar, încurajez antreprenorii la început de drum să aibă curajul să se înconjoare de oameni buni, să învețe și să se perfecționeze în permanență în domeniul în care activează și să apeleze la consultanți de business atunci când au nevoie de mai mult.

  1. Cum îndrumați participanții în procesul de generare idei și decideți factorii esențiali în construirea unui plan de afaceri solid?

Ca să poți să generezi idei care să ajute, trebuie să creezi cadrul potrivit, să sădești încredere și să fii receptiv. Câte afaceri, atâtea soluții. Nicio afacere nu seamănă cu alta. Poți să te inspiri, dar trebuie să particularizezi ca să poți avea succes.

Un plan de afaceri solid pleacă, în primul rând, de la o idee bună. Este esențial să ai o înțelegere clară a resurselor de care dispui și să identifici modalitățile în care poți răspunde cerințelor pieței. Înțelegerea detaliată a competiției și evaluarea dimensiunii pieței, alături de elaborarea strategiei de marketing adecvate sunt pilonii de rezistență ai unui astfel de proiect. Ulterior, elaborarea unei strategii operaționale și conturarea unui plan financiar detaliat, implementarea și monitorizarea acestuia completează suma factorilor esențiali care fac diferența și contribuie la atingerea succesul dorit.

  1. Ce strategii recomandați pentru a naviga prin provocările asociate cu creșterea afacerii?

Pe măsură ce afacerea crește, antreprenorii se pot confrunta cu o serie de provocări complexe. Provocări precum necesitatea de a investi în mijloace de producție performante, adoptarea de tehnologii noi pentru a gestiona un număr ridicat de clienți, extinderea echipei pentru a răspunde noilor nevoi de business, identificarea resurselor financiare pentru a susține creșterea sau investițiile și dezvoltarea și implementarea unui plan financiar coerent. La maturitate provocările sunt de asemenea la un alt nivel, vizând poate decizia de scalare a business-ului în alte piețe.

Strategiile sunt diferite de la caz la caz, însă vor avea au un numitor comun: un plan financiar coerent, monitorizat și adaptat pe măsură ce soluțiile alese sunt implementate.

  1. Care sunt cele mai comune greșeli pe care antreprenorii le fac atunci când iau în considerare digitalizarea, și cum le pot evita?

Să subestimezi digitalizarea. Dacă o afacere dispune de laptop, telefon, e-mail și rețele de social media, nu este automat digitalizată. Digitalizarea implică integrarea soluțiilor și instrumentelor digitale în operațiuni pentru a îmbunătăți eficiența, pentru a optimiza procesele decizionale și pentru a menține sau, de ce nu, crește gradul competitivității în acest peisaj digital.

Însă, chiar și în situațiile în care un antreprenor face primul pas către digitalizare și integrează astfel de soluții în afacerea sa, este esențial să ia în calcul securitatea cibernetică a companiei sale. Pentru că soluțiile cybersec asigură protecția activelor și datelor critice, garantează reziliența operațională, fiind așadar esențiale în orice business cu o bază de clienți.

  1. Cum vedeți evoluția conceptului de „Tech for Better”. Încurajați antreprenorii să își alinieze afacerile cu această misiune?

#TechforGood e misiunea Vodafone, un reper în materie de responsabilitate față de oameni și comunități, în care tehnologia ne aduce împreună și oferă plus valoare. Așadar a devenit natural pentru noi, în cadrul Vodafone, ca prin fiecare acțiune derulată, să încercăm să punem tehnologia în slujba binelui. Nu fiecare afacere poate fi una socială, însă cred că fiecare antreprenor poate avea în vedere, atunci când creionează un business plan și obiectivele secundare, cum poate schimba în bine lumea în care trăim.

Comentarii

  1. Cool.
    Ajunge vodafone la clienti.
    Cum ajung clientii la vodafone? De ani de zile le zic ca semnalul lor e execrabil cam peste tot in tara, in afara de centrele oraselor. In rarele ocazii in care se sinchisesc sa raspunda, raspunsul este “verificam si mai vedem”.
    Si nu se face absolut nimic.

  2. Cum ajung clienții la Vodafone ? Cum pot rezolva prin ”conversații” robotizate o problemă simplă, cum ar fi rezilierea unui contract ? Din experiență proprie foarte, foarte greu. Timp de peste un an am încercat să reziliez un contract, sau măcar să redimensionez serviciile conform unor modificări organizatorice efectuate în cadrul firmei pe care o conduc. A fost imposibil. Până la urmă am trimis o scrisoare la sediul central. Deci, un bot, rămâne un bot. Pentru totdeauna

  3. Eu client al Vodafone cu peste 3000 SIM-uri active primesc regulat facturi umflate nejustificat si ca represalii ca nu am platit o suma de 118 lei m-au blocat toate cartelele.
    Asa vin ei spre clienti , ca sa ii gonească

  4. Cum ajung clientii la Vodafone ? Simplu, prin Orange.
    1. Client VDF de peste 15 ani, cer o oferta reinnoire abonament, primesc una promovata ca “speciala”. Verific pe site-ul VDF, erau oferte mai bune. Portat la Orange, suna VDF sa imi faca o oferta speciala – de aceasta data chiar era mai buna dpdv financiar dar n-au inteles ca nu pretul era problema ci “vrajeala” de tipul celei din articol. Portat la Orange, client multumit.
    2. Alt contract inchis si confirmat ca inchis dar de fapt neinchis pt care au mai “tras” 2 facturi pe motiv ca s-a inregistrat solicitarea dar tb dat un sms la un nr si cum nu am trimis sms a ramas activ (desi telefonic mi-au confirmat ca s-a inchis si nu scria nicaieri despre sms).
    3. 4. 5. semnal, customer support, si altele, nu are sens sa le mai adaug.

  5. Cum ajung clientii la VDF ? Prin Orange.
    Dupa 15 ani de contract oferta era mai slaba decat cea de pe site, ce m-a deranjat era nu pretul cat “marketingul” facut pt oferta speciala, la fel ca cel de mai sus. Dupa ce am portat nr la Orange ma suna pt o oferta… Nu mai zic despre un alt contract inchis dar neinchis pt care au mai incasat 2 luni abonament.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *