Ambele licitații la contractul pentru electrificarea și modernizarea liniei de tren Cluj Napoca- Oradea – Frontieră au fost contestate la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), aceasta fiind unul dintre cele mai importante contracte de infrastructură finanțate prin PNRR. Firma de proiectare Metroul SA a depus contestație pe 17 ianuarie la CNSC iar pentru loturile 3 și 4 s-a și publicat în Sistemului Electronic de Achiziții decizia de suspendare a licitației. Pentru primele două loturi, CFR Infrastructură a lansat licitația pentru proiectare și execuție a lucrărilor de modernizare chiar pe 1 ianuarie, în timp ce următoarele două au fost lansate câteva zile mai târziu, întregul proiect având o valoare de aproape 2 miliarde de euro din care finanțarea prin PNRR este de 1,3 miliarde euro. În contestațiile depuse la CNSC, Metroul SA a cerut extinderea termenului limită cu 2 luni și acceptarea experienței similare în domeniul proiectării lucrărilor la metrou, potrivit informațiilor Club Feroviar.
Magistrala feroviară dintre Cluj-Napoca, Oradea şi vama cu Ungaria are o lungime de 166 de kilometri, mai multe poduri au o durată de viaţă depăşită (peste 100 de ani), starea generală este de degradare cu alunecări de teren, iar instalaţiile au o pronunţată uzură fizică şi morală, fiind la limita critică de încadrare în condiţiile tehnice, notează Ministerul Transporturilor în Nota de Fundamentare a proiectului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici. Modernizarea şi electrificarea Magistralei 300 Cluj-Napoca – Oradea se face pentru creşterea vitezei la 120 km/h pentru trenurile de călători pe întregul traseu, respectiv 80 km/h pentru garniturile de marfă şi o viteză maximă de 160 km/h la cele de călători, de unde şi valoarea mare a proiectului, aproape 8 miliarde lei la care se adaugă încă două miliarde lei pentru exproprieri și situații neprevăzute, a anunțat ministrul Sorin Grindeanu după aprobarea indicatorilor tehnico -economici în Guvern, act normativ emis la trei săptămâni de la lansarea licitației.
Pentru modernizarea liniei Caransebeș-Arad-Timișoara, contractul feroviar cu cea mai mare finanțare prin PNRR, CFR Infrastructură a primit șapte oferte la licitația pentru primul segment.
Întârzieri și la contractele pentru autostrăzi finanțate prin PNRR : a fost prelungit termenul pentru evaluarea celor 39 de oferte la licitația pentru A 7 Ploiești-Buzău (următoarele trei loturi până la Pașcani nici măcar nu au fost lansate), și sunt peste 130 de clarificări la licitația pentru tronsonul lipsă al Autostrăzii A 1 Lugoj-Deva. De asemenea, nu sunt emise avizele pentru prelungirea Magistralei de metrou M 4 Gara de Nord -Gara Progresu.
Pentru domeniul feroviar sunt stabilite următoarele „jaloane”: Modernizarea şi reînnoirea infrastructurii feroviare
– Semnarea contractelor pentru 50 % din lucrările legate de modernizarea și reînnoirea infrastructurii feroviare – Q 4 2022
– Finalizarea în Q 2 2026.