Noi întârzieri la contractele de infrastructură finanțate prin PNRR : Ambele licitații pentru modernizarea liniei de tren Cluj -Oradea au fost contestate

tren de lucru Sursa foto: CFR Infrastructură

Ambele licitații la contractul pentru electrificarea și modernizarea liniei de tren Cluj Napoca- Oradea – Frontieră au fost contestate la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), aceasta fiind unul dintre cele mai importante contracte de infrastructură finanțate prin PNRR.  Firma de proiectare Metroul SA a depus contestație pe 17 ianuarie la CNSC iar pentru loturile 3 și 4 s-a și publicat în Sistemului Electronic de Achiziții decizia de suspendare a licitației. Pentru primele două loturi, CFR Infrastructură a lansat licitația pentru proiectare și execuție a lucrărilor de modernizare chiar pe 1 ianuarie, în timp ce următoarele două au fost lansate câteva zile mai târziu, întregul proiect având o valoare de aproape 2 miliarde de euro din care finanțarea prin PNRR este de 1,3 miliarde euro.  În contestațiile depuse la CNSC, Metroul SA a cerut extinderea termenului limită cu 2 luni și acceptarea experienței similare în domeniul proiectării lucrărilor la metrou, potrivit informațiilor Club Feroviar.

Magistrala feroviară dintre Cluj-Napoca, Oradea şi vama cu Ungaria are o lungime de 166 de kilometri, mai multe poduri au o durată de viaţă depăşită (peste 100 de ani), starea generală este de degradare cu alunecări de teren, iar instalaţiile au o pronunţată uzură fizică şi morală, fiind la limita critică de încadrare în condiţiile tehnice, notează Ministerul Transporturilor în Nota de Fundamentare a proiectului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici.  Modernizarea şi electrificarea Magistralei 300 Cluj-Napoca – Oradea se face pentru creşterea vitezei la 120 km/h pentru trenurile de călători pe întregul traseu, respectiv 80 km/h pentru garniturile de marfă şi o viteză maximă de 160 km/h la cele de călători, de unde şi valoarea mare a proiectului, aproape 8 miliarde lei la care se adaugă încă două miliarde lei pentru exproprieri și situații neprevăzute, a anunțat ministrul Sorin Grindeanu după aprobarea indicatorilor tehnico -economici în Guvern, act normativ emis la trei săptămâni de la lansarea licitației.

Pentru modernizarea liniei Caransebeș-Arad-Timișoara, contractul feroviar cu cea mai mare finanțare prin PNRR, CFR Infrastructură a primit șapte oferte la licitația pentru primul segment.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Întârzieri și la contractele pentru autostrăzi finanțate prin PNRR : a fost prelungit termenul pentru evaluarea celor 39 de oferte la licitația pentru A 7 Ploiești-Buzău (următoarele trei loturi până la Pașcani nici măcar nu au fost lansate), și sunt peste 130 de clarificări la licitația pentru tronsonul lipsă al Autostrăzii A 1 Lugoj-Deva. De asemenea, nu sunt emise avizele pentru prelungirea Magistralei de metrou M 4 Gara de Nord -Gara Progresu.

Pentru domeniul feroviar sunt stabilite următoarele „jaloane”: Modernizarea şi reînnoirea infrastructurii feroviare

– Semnarea contractelor pentru 50 % din lucrările legate de modernizarea și reînnoirea infrastructurii feroviare – Q 4 2022 

– Finalizarea în Q 2 2026.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.