Noile taxe anunțate de Donald Trump în urmă cu câteva zile vor duce la creșterea costurilor de producție și vor avea consecințe asupra investițiilor în industrie și, pe termen lung, și asupra fabricilor și a locurilor de muncă, a spus secretarul general al Asociației Europene a Furnizorilor de Automobile (CLEPA), Benjamin Krieger, citat de Euronews.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Tariful de 25% impus de președintele american Donald Trump pentru mașinile fabricate în străinătate importate în SUA a fost pus în aplicare joi, o taxă de 25% pe piesele auto importate urmând să intre în vigoare începând cu 3 mai.

Acest lucru a dat o lovitură dură industriei auto mondiale, cu posibile scăderi ale investițiilor, pierderi de locuri de muncă și închideri de fabrici.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Euronews a discutat cu secretarul general al Asociației Europene a Furnizorilor de Automobile (CLEPA), Benjamin Krieger, despre impactul pe care aceste tarife l-ar putea avea asupra industriei mondiale de aprovizionare cu automobile. CLEPA acționează ca o legătură între sfera politică din Europa și industria de aprovizionare cu automobile.

Krieger a subliniat că aceste tarife au potențialul de a crește semnificativ costul de producție pentru furnizorii din industria auto. Aceasta cu atât mai mult cu cât industria este foarte integrată la nivel global, companiile europene de aprovizionare auto având adesea investiții în facilități de producție în SUA, Europa, Canada, Mexic și Asia.

“Uneori, componentele traversează mai multe frontiere. Dacă introducem un tarif între locul în care este fabricat vehiculul și locul din care provin inputurile, acest lucru crește costul și, adesea, furnizorii de automobile sunt cei care trebuie să absoarbă acest cost”, a spus el.

Aceste costuri suplimentare ar putea avea, de asemenea, un impact sever asupra investițiilor în industrie, provocând totodată concedieri pe termen lung.

“Creșterea costurilor de producție va avea cu siguranță consecințe asupra investițiilor în industrie și, pe termen lung, și asupra fabricilor și a locurilor de muncă. Suntem deja o industrie cu marje de profit foarte mici, foarte subțiri. Acest impact negativ suplimentar va duce la o presiune suplimentară asupra costurilor, va duce la închiderea fabricilor, va duce la pierderea de locuri de muncă, cu siguranță”, a avertizat Krieger.

Industria de aprovizionare auto ar putea avea acum de luat câteva decizii dificile.

“Pentru furnizori, fie trebuie să relocăm producția și să abandonăm investițiile potențial făcute în ultimii ani, să absorbim costurile sau să pierdem cotă de piață. Așadar, din punctul nostru de vedere, nu există nicio soluție bună în acest moment”, a declarat Krieger.

Introducerea acestor tarife amenință, de asemenea, succesul de până acum al industriei de aprovizionare auto, potrivit lui Krieger.

„Există un risc real ca noi să pierdem ceea ce am construit în ultimele decenii”, a adăugat el.

Cum ar trebui să reacționeze UE la aceste noi tarife?
În ceea ce privește modul în care UE ar trebui să reacționeze la aceste tarife, Krieger a declarat că este esențial ca blocul să ofere o anumită claritate cu privire la modul de a proceda.

“Trebuie să înțelegem mai bine care este calea de urmat. Avem nevoie de claritate cu privire la tarifele care vor fi aplicate, ce înseamnă acestea pentru relațiile noastre comerciale și apoi putem, de asemenea, cuantifica mai bine care este problema și care va fi impactul asupra diferitelor țări europene.”

Cu toate acestea, Krieger a subliniat, de asemenea, importanța îmbunătățirii competitivității industriei europene de aprovizionare cu automobile în cadrul Europei, în ceea ce privește producția, ocuparea forței de muncă și inovarea.

În cadrul UE, țări precum Germania, care au o industrie auto înfloritoare, ar putea fi afectate mai puternic de tarifele americane decât alte state membre, împingându-le ulterior să caute cumpărători pe alte piețe.

„Aș spera la un răspuns măsurat din partea Uniunii Europene, să dăm dovadă de unitate în această situație, să încercăm să ajungem la acorduri cu SUA, dar în același timp să fim serioși în ceea ce privește independența noastră strategică”, a declarat Krieger.