Legături directe între Budapesta şi Bucureşti, revenirea trenurilor la Viena Westbahnhof şi noi trenuri sezoniere pe ruta Bucureşti – Giurgiu – Ruse sunt câteva dintre noutăţile în transportul internaţional pe care le aduce noul Mers al Trenurilor 2025-2026 al CFR Călători, program care va intra în vigoare din data de 14 decembrie, transmite Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Potrivit unui comunicat al operatorului naţional de transport feroviar de călători, citat de Agerpres, compania va asigura zilnic circulaţia a peste 1.150 de trenuri, în funcţie de perioada din an: 52 în trafic internaţional, 20 Intercity, 112 Interregio, 26 de trenuri sezoniere şi 952 Regio, acoperind astfel transportul feroviar la nivel naţional.

“Noul plan de circulaţie reflectă investiţiile efectuate în modernizarea serviciului de transport feroviar, introducerea materialului rulant nou şi operarea unor trenuri suplimentare pentru a răspunde mai bine cererii de mobilitate la nivel naţional şi internaţional”, se arată în comunicat.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

În traficul feroviar internaţional, noutăţile vizează legături extinse şi conectivitate îmbunătăţită. Astfel, noul Mers al Trenurilor prevede legături directe între Budapesta şi Bucureşti. Începând cu următorul mers al trenurilor, trenurile IR 72 şi IR 73 vor circula pe relaţia directă Budapesta Keleti – Bucureşti Nord, extinzând traseul actual care se încheia la Craiova. Această modificare va asigura o legătură directă cu capitala României.

De asemenea, revin trenurile la Viena Westbahnhof. Trenurile IR 346 şi IR 347 vor circula din nou până la Viena Westbahnhof, pe un traseu direct, via Budapesta Kelenfold (în loc de Budapesta Keleti). Totodată, relaţia Baia Mare – Viena Westbahnhof va continua să fie deservită de trenurile Someş 687/686.

“Aceste măsuri contribuie la fluidizarea circulaţiei şi facilitează accesul pasagerilor la conexiuni internaţionale rapide şi eficiente spre diferite destinaţii europene”, dau asigurări reprezentanţii CFR Călători.

Pentru sezonul estival 2026, vor fi introduse patru trenuri noi pe relaţia Bucureşti Nord – Bucureşti Progresu – Giurgiu – Ruse şi retur, contribuind la dezvoltarea mobilităţii transfrontaliere şi la consolidarea legăturilor regionale.

Parteneriatul cu compania feroviară ucraineană UZ va continua în noul Mers prin menţinerea grupei de vagoane Kiev – Ungheni – Bucureşti Nord şi retur, grupa directă a trenului Prietenia 401/402 oferind o conexiune stabilă şi sigură între România şi Ucraina.

“Având în vedere aderarea României la spaţiul Schengen, staţionările trenurilor internaţionale vor fi reduse, ca urmare a eliminării controlului documentelor”, transmite operatorul.

Programul feroviar 2025-2026 aduce schimbări şi în traficul intern, prin introducerea de material rulant modern, creşterea gradului de confort şi extinderea serviciilor de calitate pentru pasageri. Astfel, în planul de mers 2025-2026, CFR Călători va continua introducerea în circulaţie a vagoanelor şi locomotivelor modernizate prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), pe măsură ce acestea sunt livrate de uzinele specializate din România.

Noile vagoane sunt dotate cu facilităţi moderne menite să îmbunătăţească experienţa de călătorie: internet Wi-Fi, sisteme de informare audio-video, camere de supraveghere, prize electrice, instalaţii de climatizare, toalete ecologice, precum şi spaţii special amenajate pentru persoanele cu mobilitate redusă şi chiar vagoane bar-bistro.

Având în vedere creşterea calităţii serviciilor oferite în noul mers, prin care pasagerii vor beneficia de un nivel superior de confort, viteză şi siguranţă, unele trenuri Interregio care leagă Bucureştiul de Mărăşeşti – Suceava/Iaşi, precum şi de Braşov vor fi reclasificate în Intercity, utilizând în compunerea lor material rulant modernizat prin PNRR.

Un pas important în creşterea calităţii serviciilor feroviare în trafic intern îl reprezintă introducerea în circulaţie a trenurilor formate din noile rame electrice moderne de tip Alstom Coradia Stream, puse la dispoziţie de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF). Aceste rame, parte dintr-un lot de 12 unităţi achiziţionate din fonduri europene şi adjudecate de CFR Călători în urma unei licitaţii competitive, sunt conforme standardelor europene actuale şi pot atinge viteze de până la 160 km/h.

Pentru noul mers al trenurilor, CFR Călători a programat utilizarea acestor rame moderne în compunerea a 26 de trenuri cu circulaţie zilnică, repartizate pe cele mai solicitate rute: 14 trenuri între Bucureşti Nord şi Constanţa şi retur, şase trenuri între Bucureşti Nord şi Craiova şi retur, două trenuri pe ruta Bucureşti Nord – Craiova – Deva şi retur, două trenuri între Bucureşti Nord şi Arad şi retur şi alte două Bucureşti Nord – Braşov şi Bucureşti Nord – Timişoara Nord şi retur.

“Introducerea ramelor Alstom Coradia Stream în circulaţie se va desfăşura în conformitate cu livrarea acestora. Estimăm că până la data de 1 februarie 2026 vor fi operate 11 rame din primul lot de 12”, spun reprezentanţii companiei.

Totodată, CFR Călători a planificat punerea în circulaţie în decursul anului 2026 a şapte trenuri formate din rame PESA, aflate în prezent în proces de testare şi recepţie, pe relaţia Bucureşti – Buzău – Adjud şi retur. Acestea sunt achiziţionate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) şi vor fi introduse în exploatare după finalizarea tuturor procedurilor tehnice şi administrative, precum şi predarea lor efectivă către CFR Călători.

“Materialul rulant utilizat în noul Mers al Trenurilor include, pe lângă unităţile noi Alstom, PESA şi materialul rulant modernizat prin fonduri PNRR, şi vagoane modernizate în ultimii ani din fonduri proprii, conforme cu standardele europene, precum şi material rulant mai vechi, aflat într-un proces gradual de înlocuire. Pe măsură ce noile rame Alstom, ramele PESA şi unităţile de material rulant modernizat prin fonduri PNRR vor intra în exploatare, acestea vor înlocui treptat vagoanele cu uzură mai înaintată. Acest proces reprezintă o etapă importantă în modernizarea parcului feroviar şi în creşterea nivelului de confort şi siguranţă oferit pasagerilor CFR Călători”, transmite operatorul de stat.

Noul Mers al Trenurilor 2025-2026 va fi valabil până la data de 12 decembrie 2026.

CFR Călători oferă o gamă diversă de oferte comerciale în trafic intern, ca de exemplu abonamente pentru diverse categorii de călători, cardul TrenPlus în baza căruia se pot cumpăra timp de un an un număr nelimiat de bilete cu reducere de 25%, oferta dus-întors cu 10% reducere, cumpărarea cu anticipaţie prin care se acordă o reducere de până la 10%.

De asemenea, şi în trafic internaţional călătorii au la dispoziţie oferte comerciale în funcţie de destinaţie: Ungaria, Austria, Germania, Polonia, Cehia, Slovacia şi Moldova, dar şi oferta Interrail care poate fi considerată un abonament feroviar intrenaţional pentru călătoria în mai multe ţări europene sau doar într-o singură ţară.