Noul terminal petrolier de la Marea Neagră are deja un constructor. Va fi gata în doi ani

Terminal gaze naturale lichefiate gnl Croația Terminal gaze naturale lichefiate / Sursa foto: ec.europa.eu

Asocierea dintre Klaus Industrial, Generat Trust Argeș și Project Management Portfolio au câștigat cu 79 milioane lei contractul scos la licitație în SICAP de JT Oil Terminal, controlată de omul de afaceri Jean-Paul Tucan, pentru construcția unui terminal petrolier nou în Constanța, cu o capacitate de 1 milion de tone pe an. Licitația lansată în aprilie, despre care Economedia.ro a relatat în premieră , avea un preț țintă de 96 milioane lei.

General Trust este liderul de asociere, fiind o firmă de construcții car deține și stații de betoane. Partea Klaus Industrial este în domeniul instalațiilor iar Project Manamegement se ocupă de proiectare și asistență tehnică.

Terminalul petrolier are o capacitate de operare de 1 milion de tone anual și va trebui să fie gata în maximum doi ani de la semnarea contractului cu antreprenorul general, adică la jumătatea anului 2025. Terminalul se va concentra pe descărcarea de motorine și biomotorine (diesel și biodiesel), precum și la amestecul la fața locului a celor două tipuri de carburanți, dar nu numai. Și alte tipuri de produse vor putea fi aduse aici pentru încărcare/descărcare. Beneficiarul precizează că acest terminal va deservi toată Europa Centrală și de Sud-Est, nu numai România. Cât privește țara noastră, din caietul de sarcini aflăm că va fi nevoie de din ce în ce mai multe produse petroliere, motorină în special, și produse eco, pe măsură ce avansează programele de lucrări de infastructură publică iar țara noastră este din ce în ce mai mult tranzitată de camioane de marfă, trenuri, nave fluviale și maritime.

Analize Economedia

Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu
calculator, job, grafice

Capacitatea de operare a terminalului va fi de 1 milion de tone, iar cea de depozitare la țărm de 31.500 tone, cu un cheu/dană verticală de acostare cu o lungime de 100 de metri și o suprafață totală de 12.500 de metri pătrați. Proiectul presupune și toate racordurile cu rețelele naționale de transport terestru, electricitate și gaze.

„Durata contractului este de 60 de luni, după cum urmează: – 1 lună elaborare proiect de execuție; – 5 luni execuţie lucrări infrastructură, dar nu mai târziu de 30.11.2023; – 18 luni execuție lucrări suprastructură; – 36 luni perioadă de garanție”, este descrierea contractului. Din caietul de sarcini aflăm că fundamentarea acestei investiții se bazează pe oportunitatea existentă în Constanța pentru încărcare/descărcare produse petroliere, mai ales pentru că terminalul ce funcționează acum și este controlat de compania de stat Oil Terminal ar fi supraaglomerat. Astfel, noua facilitate JT Oil Terminal Constanța SRL ar veni „în sprijinul economiei naționale”

„Avem nevoie ca de aer de acest proiect, care va deservi toată regiunea, nu numai România. Da, chiar și Ucraina. Este timpul, cred, ca să avem și o investiție privată românească într-un terminal petrolier la Marea Neagră. Aici se vor putea opera tot felul de produse petroliere și conexe, plus produse eco, biocombustibili și altele. Acest proiect nu se vrea un concurent al Oil Terminal, ci este ceva complementar. Oil Terminal este oricum foarte aglomerat, l-ar putea chiar ajuta să se mai degreveze”, precizează, pentru Economedia.ro, Jean-Paul Tucan, acționarul majoritar JT Grup Oil. Potrivit acestuia, un al doilea terminal petrolier în Constanța ar transforma țara noastră într-un hub pentru operarea acestor tipuri de produse.

Finanțarea este asigurată parțial prin fonduri europene Programul Operațional Infrastructura Mare 2014 – 2020 și din fonduri proprii – credit bancar angajat.

Ofertele se desfac în 25 mai, departajarea lor se face în funcție de preț, experiența echipei de proiect și abordarea generală în abordarea contractului.

În prezent, majoritatea covârșitoare a încărcărilor/descărcărilor de navă pentru produse petroliere se face la Oil Terminal, companie controlată de stat, prin Ministerul Energiei. Terminalul funcționează încă din anii ’70 și are o capacitate de 1,7 milioane de tone.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: