Numărul comenzilor online a scăzut cu 20%, în ultima săptămână din februarie (platformă eCommerce)

Redacția mart. 2, 2022 0 comentarii
cumparaturi online card foto pexels-karolina-grabowska

Numărul comenzilor online, la nivelul magazinelor de pe platforma, a scăzut cu 20%, în ultima săptămână din februarie, relevă datele analizate la nivelul magazinelor online găzduite de MerchantPro, platformă de soluţii SaaS pentru eCommerce, transmite Agerpres. Au fost afectate în special pe segmente care în mod normal aveau o dinamică pozitivă în această perioadă.

“Februarie este natural o lună de creştere, mai ales pe segmente tradiţional dinamice, cum sunt fashion, beauty, bijuterii, având în vedere perioada 14/24 februarie şi începutul lunii martie. Scăderea înregistrată la finalul lunii nu a fost anticipată şi o punem pe seama evenimentelor recente de la graniţă. Românii privesc cu precauţie aceste evenimente şi preferă să fie temperaţi în achiziţii, iar acest lucru se poate observa mai ales analizând verticalele-vedetă din această perioadă”, a precizat Arthur Rădulescu, CEO şi fondator MerchantPro.

Potrivit companiei, în timp ce începutul de an a fost unul puternic pentru comenzile online din România, cu creşteri de până la 30% în numărul şi valoarea comenzilor, la nivelul lui februarie primele trei săptămâni arătau o dinamică similară cu cea din ianuarie (+27%), însă trendul a fost întrerupt brusc în ultima săptămână, când s-au înregistrat cu doar 4% mai multe comenzi faţă de săptămâna similară din anul 2021.

Astfel, dacă în 2021, în perioada 14 – 21 februarie vs 22 – 28 februarie, se plasau un număr similar de comenzi, anul acesta ultima săptămână a adus o scădere cu 20% a numărului acestora, comparativ cu săptămâna precedentă din februarie.

În această marjă, pe segmentul fashion, după o creştere medie de la an la an, de 16% în numărul comenzilor în primele trei săptămâni din februarie, ultima săptămână a marcat o creştere de doar 5%. De asemenea, pe zona beauty, majorarea a fost de 22% în perioada analizată, în timp ce, în ultima săptămână din februarie, s-a înregistrat o scădere de 40% faţă de săptămâna precedentă, respectiv o diminuare de aproape 4% faţă de 2021.

“Reducerea cu 20% a numărului comenzilor în perioada 22 – 28 februarie ar trebui pusă în primul rând pe fondul scăderii traficului înregistrat la nivelul magazinelor de pe platforma MerchantPro. În intervalul 24 – 28 februarie, acesta a scăzut cu 23%”, se arată în comunicatul citat.

Platforma MerchantPro este utilizată la nivel regional, iar peste 5.000 magazine online – un proiect al companiei ShopMania Net, care se adresează antreprenorilor din eCommerce din România şi Europa, prin funcţionalităţi competitive de eCommerce, servicii profesioniste de suport şi soluţii personalizate, adaptate necesităţilor specific de dezvoltare.

În 2020, platforma Merchant Pro a generat venituri de 625.000 de euro, în creştere cu 25% faţă de 2019. La ora actuală, numărul magazinelor online active care folosesc platforma SaaS de eCommerce MerchantPro depăşeşte 1.500

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.