Numărul de companii considerate “pregătite pentru viitor” a crescut la nivel global (Studiu Vodafone Business)

contract, interviu Sursa foto: Pexels

Numărul de companii considerate “pregătite pentru viitor” și pentru a gestiona viitoare provocări a crescut la nivel global, potrivit unui studiu realizat de Vodafone Business.

94% dintre aceste companii cred că sunt bine pregătite pentru a face față riscurilor, față de 58% dintre toți respondenții, iar 82% au afirmat că planul lor de continuitate a afacerii a funcționat bine.

Prin capacitatea lor de a face față riscurilor, schimbării și neprevăzutului, companiile “pregătite pentru viitor” sunt cel mai bine poziționate pentru creștere, spun autorii studiului. O analiză suplimentară a studiului realizată de London School of Economics a identificat o legătură între companiile “pregătite pentru viitor” și performanța de business. Organizațiile care au înregistrat o creștere de 10 puncte a scorului privind gradul de pregătire pentru viitor au o probabilitate cu 36% mai mare de a-și depăși competitorii.

Transformarea digitală accelerată

Studiul a arătat, totodată, că organizațiile “pregătite pentru viitor” s-au maturizat în ceea ce privește transformarea digitală. 89% dintre acestea și-au creat un plan clar de dezvoltare în această privință, comparativ cu doar 60% dintre companii în general. Companiile “pregătite pentru viitor” au fost mai bine poziționate să accelereze transformarea digitală în timpul pandemiei, iar 71% au acționat chiar în acest fel, față de 55% dintre business-uri în general. La nivel global, 80% dintre companiile “pregătite pentru viitor” sunt optimiste cu privire la cel puțin o viitoare tehnologie testată, comparativ cu 66% dintre business-uri în general. 86% dintre aceste organizații afirmă că iau măsuri concrete pentru a gestiona o lume automatizată, față de 75% dintre companii în general.

Companiile “pregătite pentru viitor” pun accentul pe sustenabilitate

În ciuda provocărilor pe care organizațiile le-au avut în ultimele 18 luni, companiile “pregătite pentru viitor” au rămas conectate la cererea în creștere a consumatorilor pentru branduri de a lua atitudine cu privire la teme sociale. 69% dintre aceste organizații cred că dezvoltarea durabilă a devenit mai importantă pentru ele în timpul pandemiei. 38% dintre aceste companii văd dezvoltarea durabilă ca fiind absolut necesară, aproape dublu față de alte companii în general (21%). Tendința pare să se mențină în viitor, 51% dintre companiile “pregătite pentru viitor” având în plan să-și crească investițiile în ESG și CSR anul viitor.

Așteptări în creștere ale angajaților

Nu doar așteptările clienților au crescut ; și angajații au așteptări mai mari de la angajatori, incluzând o mai mare flexibilitate în ceea ce privește locul de unde muncesc (50%), așteptări mai mari de a putea munci având gradul de libertate și autonomie pe care îl doresc (50%), precum și numărul de ore pe care le muncesc (49%). Aceste aspecte sunt mult mai pregnante în rândul generației Z, 57% dintre organizații identificând la acești angajați așteptări mai mari de flexibilitate cu privire la locul de muncă. Totuși, această nevoie în creștere de flexibilitate ridică provocări pentru companii în ceea ce privește cultura organizațională. Raportul arată că 73% dintre companii sunt de părere că lucrurile devin tot mai dificile în ceea ce privește cultura organizațională.

Vinod Kumar, CEO Vodafone Business a declarat: “În ciuda tuturor provocărilor din ultimele 18 luni, fără îndoială companiile “pregătite pentru viitor” s-au adaptat mai rapid decât restul. Pandemia a forțat multe organizații să-și re-examineze operațiunile, cu o mai mare concentrare pe transformarea digitală. Pe măsură ce așteptările din partea clienților și a angajaților vor continua să crească, aceste companii vor fi cele care vor fi capabile să profite de oportunități și să înflorească în perioada post-pandemică.

Companiile “pregătite pentru viitor” au fost identificate pe baza unui model de regresie pentru a arăta ce comportamente și atitudini sunt cel mai mult conectate cu încrederea în performanța financiară viitoare și cu pregătirea pentru ce va aduce viitorul. Au fost identificate 12 criterii, din care au rezultat 6 caracteristici:

  • O atitudine pozitivă în privința schimbării. Aceste organizații îmbrățișează schimbarea și sunt entuziaste cu privire la viitor.
  • Deschiderea la noi tehnologii. Recunosc puterea tehnologiei de a rezolva provocări de business.
  • Întreprind acțiuni concrete pentru transformarea de business. Au un plan bine definit pentru modul în care tehnologia poate transforma afacerea lor.
  • Au o strategie detaliată, o strategie de business mai largă pentru business, care este documentată, specifică, fundamentată și măsurată.
  • Țin pasul cu tendințele emergente. Au identificat în mod clar forțele care le modelează afacerea și recurg la teorii verificate pentru a-și fundamenta acțiunile.
  • Sunt adaptabile. Pot reacționa rapid la noi tendințe sau provocări și lansează mai rapid decât competitorii lor.

Analiza robustă realizată de London School of Economics arată că organizațiile care raportează în prezent o performanță financiară medie (comparativ cu competitorii lor), prin creșterea scorului care le măsoară gradul de pregătire pentru viitor cu 10 puncte, își sporesc probabilitatea de a-și depăși competitorii cu 36%.

Sursa foto: Pexels

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *