O nouă amânare pentru trenul nou de la Alstom: va circula din decembrie (2024)/Fabrica Alstom se mută din Polonia în Germania

Tren Alstom Gara de Nord Sursa Foto : Ramele Electrice Alstom Coradia /FB

Primul tren electric nou cumpărat de la Alstom (Franța) ar putea fi introdus în circulație de-abia din decembrie 2024, estimează directorul producătorului, Gabriel Stanciu, citat de publicația de specialitate Club Feroviar. Rama electrică a ajuns în Gara de Nord din București pe 4 decembrie 2023 (detalii aici), iar oficialii din Ministerul Transporturilor avansau punerea în circulație chiar de Crăciun (2023) pentru a nu pierde finanțarea europeană, ulterior în vara și toamna acestui an, pentru ca noul termen să fie decembrie, dar condiționat de finalizarea testelor și obținerea tuturor aprobărilor.

,,Obiectivul nostru este să obținem toate certificările necesare până în luna decembrie, astfel încât trenul numărul 2, cel care a sosit la București, să poată circula cu călători în luna decembrie”- Gabriel Stanciu.

Penalizările pe care le aplică ARF companiei Alstom (Franța) pentru întârzierea celor 37 de trenuri electrice InterRegio de lung parcurs este de 80 de milioane lei, anunța, luna trecută, Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Directorul general Alstom pentru România, Bulgaria și Republica Moldova a mai anunțat că, îi iulie începe producția de serie pentru ramele de la numărul 4 la numărul 37 și mutarea fabricii din Polonia în Germania : ,,Chiar dacă costurile vor fi mai mari,, avantajele constau într-o suplețe mai mare și îndepărtarea cât mai mult a locului de producție de zona de război.”

Compania CFR Călători a depus singura ofertă la contractul Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF) pentru operarea primelor trenuri noi cumpărate de la Alstom. Contractul are o durată de 5 ani și prevede operarea primelor 12 din cele 37 de trenuri cumpărate. Primele 5 rute sunt: București Nord – Constanța, București – Craiova, București-Nord – Craiova – Timișoara – Arad, București – Brașov – Arad – Timișoara Nord, București-Nord – Craiova – Petroșani.

Ministerul Transporturilor, prin ARF a semnat cu PESA (Polonia) contracte pentru alte 82 de trenuri electrice de scurt și lung parcurs (Regio și InterRegio), dar Alstom a întors, parțial decizia la Curtea de Apel București.

Sursa Foto : Ramele Electrice Alstom Coradia /FB

Comentarii

  1. CFR spala banii pe trenuri de unica folosinta precum Siemens Desiro ( sagetile albastre) care dupa 10 ani sunt scoase din uz deoarece nu se mai fabrica consumabile si piese de schimb.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *