Ministerul Transporturilor face o nouă încercare pentru modernizarea M2 Berceni – Pipera, cea mai aglomerată dintre cele cinci linii de metrou din București. Joi, 14 decembrie, în Consiliul Tehnico-Economic a fost aprobat un nou proiect pentru modernizarea M2 cu o valoare de aproape un miliard de lei și o durată de 4 ani, potrivit secretarului de stat Ionel Scrioșteanu. Luna trecută, la inaugurarea stației Tudor Arghezi, directoarea Metrorex Mariana Miclăuș a anunțat că lucrările durează 5 ani și se fac inclusiv cu reducerea programului de circulație.
„Este un proiect complicat pentru că nu vrem să întrerupem circulația, întreruperile de circulație vor fi în week end și pe perioada de vară atunci când traficul de călători înregistrează valori mai reduse. Sursa finanțării Programul Transport 2021-2027, o valoare estimată la un miliard de lei”, a precizat Mariana Miclăuș (detalii aici).
După avizul în CTE urmează un aviz la Ministerul Dezvoltării (consiliul Interministerial) și apoi Hotărârea de Guvern pentru a lansa licitația. Secretarul de stat a explicat ce lucrări vor fi executate.
„A fost avizată în Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii documentația de avizare a lucrărilor de intervenție pentru îmbunătățirea serviciilor de transport călători cu metroul pentru cea mai aglomerată magistrală, M2 Berceni – Pipera. Magistrala M2 Berceni – Pipera străbate capitala de la sud la nord, pe traseul Șoseaua Berceni – Șoseaua Olteniței – Calea Șerban Vodă – Bulevardul Dimitrie Cantemir – Bulevardul Ion C. Brătianu – Bulevardul Nicolae Bălcescu – Bulevardul Lascăr Catargiu – Bulevardul Aviatorilor – Bulevardul Beijing – Șoseaua Pipera – Bulevardul Dimitrie Pompeiu, având o lungime de 18,68 km și 14 stații.
Lucrările vizează:
– creșterea vitezei de circulație
– creșterea frecvenței de operare
– reducerea duratei de deplasare cu metroul
– diminuarea cheltuielilor de operare și întreținere
– înlocuirea șinei tip 49E1 cu șină tip 60E1, pe tot traseul, cu excepția zonelor cu aparate schimbătoare de cale
– înlocuirea traverselor bibloc cu blocheți independenți
– reducerea zgomotelor și vibrațiilor prin adoptarea unor prinderi elastice tip fastclip pe blocheți prefabricați
– înlocuirea aparatelor de cale
– refacerea impermeabilizării construcției subterane
– schimbarea fundației căii de rulare pe beton, pe tunel, unde este cazul
– înlocuirea totală sau parțială (după caz) a prismei de piatră spartă, în cazul fundației pe balast a căii de rulare
– înlocuirea instalațiilor complexe care au durata de viață depășită și aducerea acestora la nivelul reglementărilor tehnice în concordanță cu cerințele fundamentale de calitate. A fost obținut certificatul de urbanism și avizele/acordurile solicitate prin acesta, iar durata de execuție a investiției este de 48 luni. Urmează aprobarea indicatorilor tehnico-economici prin Hotărâre de Guvern și licitația pentru execuția lucrărilor”, declară Ionel Scrioșteanu.