O nouă încercare pentru modernizarea „Magistralei corporatiștilor” M2 Berceni – Pipera: Ministerul Transporturilor a aprobat proiectul de un miliard de lei / Lucrările la metrou durează 48 de luni și se fac cu program redus de circulație

metrou, Metrorex, statie metrou Tudor Arghezi, Berceni, transport Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media

Ministerul Transporturilor face o nouă încercare pentru modernizarea M2 Berceni – Pipera, cea mai aglomerată dintre cele cinci linii de metrou din București. Joi, 14 decembrie, în Consiliul Tehnico-Economic a fost aprobat un nou proiect pentru modernizarea M2 cu o valoare de aproape un miliard de lei și o durată de 4 ani, potrivit secretarului de stat Ionel Scrioșteanu. Luna trecută, la inaugurarea stației Tudor Arghezi, directoarea Metrorex Mariana Miclăuș a anunțat că lucrările durează 5 ani și se fac inclusiv cu reducerea programului de circulație.

„Este un proiect complicat pentru că nu vrem să întrerupem circulația, întreruperile de circulație vor fi în week end și pe perioada de vară atunci când traficul de călători înregistrează valori mai reduse. Sursa finanțării Programul Transport 2021-2027, o valoare estimată la un miliard de lei”, a precizat Mariana Miclăuș (detalii aici).

După avizul în CTE urmează un aviz la Ministerul Dezvoltării (consiliul Interministerial) și apoi Hotărârea de Guvern pentru a lansa licitația. Secretarul de stat a explicat ce lucrări vor fi executate.

„A fost avizată în Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii documentația de avizare a lucrărilor de intervenție pentru îmbunătățirea serviciilor de transport călători cu metroul pentru cea mai aglomerată magistrală, M2 Berceni – Pipera. Magistrala M2 Berceni – Pipera străbate capitala de la sud la nord, pe traseul Șoseaua Berceni – Șoseaua Olteniței – Calea Șerban Vodă – Bulevardul Dimitrie Cantemir – Bulevardul Ion C. Brătianu – Bulevardul Nicolae Bălcescu – Bulevardul Lascăr Catargiu – Bulevardul Aviatorilor – Bulevardul Beijing – Șoseaua Pipera – Bulevardul Dimitrie Pompeiu, având o lungime de 18,68 km și 14 stații.

Lucrările vizează:

creșterea vitezei de circulație

creșterea frecvenței de operare

reducerea duratei de deplasare cu metroul

diminuarea cheltuielilor de operare și întreținere

înlocuirea șinei tip 49E1 cu șină tip 60E1, pe tot traseul, cu excepția zonelor cu aparate schimbătoare de cale

– înlocuirea traverselor bibloc cu blocheți independenți

reducerea zgomotelor și vibrațiilor prin adoptarea unor prinderi elastice tip fastclip pe blocheți prefabricați

înlocuirea aparatelor de cale

refacerea impermeabilizării construcției subterane

– schimbarea fundației căii de rulare pe beton, pe tunel, unde este cazul

înlocuirea totală sau parțială (după caz) a prismei de piatră spartă, în cazul fundației pe balast a căii de rulare

înlocuirea instalațiilor complexe care au durata de viață depășită și aducerea acestora la nivelul reglementărilor tehnice în concordanță cu cerințele fundamentale de calitate. A fost obținut certificatul de urbanism și avizele/acordurile solicitate prin acesta, iar durata de execuție a investiției este de 48 luni. Urmează aprobarea indicatorilor tehnico-economici prin Hotărâre de Guvern și licitația pentru execuția lucrărilor”, declară Ionel Scrioșteanu.

Prima licitație pentru modernizarea M2 Berceni – Pipera avea un cost estimat de 400 de milioane lei și a fost anulată în 2020.

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *