O nouă modalitate de a economisi bani: Cumpărătorii britanici se aprovizionează cu alimente congelate

mancare alimente congelate

Cumpărătorii britanici adoptă o nouă strategie pentru a încerca să economisească bani atunci când fac cumpărăturile săptămânale: trecerea la produse de lungă durată, scrie Bloomberg.

Clienții Tesco Plc cumpără în ultima vreme mai multe legume congelate, pește și pizza. De asemenea, unii cumpărători de la cel mai mare magazin alimentar din Marea Britanie trec de la paste proaspete la cele uscate și de la supa răcită la cea la conservă. Rivalii, de la J Sainsbury Plc la Iceland Foods, au observat o tendință similară.

Consumatorii care se confruntă cu facturi tot mai mari la alimente și energie sunt forțați să devină creativi, iar orientarea către articole care pot fi mai ieftine și mai puțin risipitoare vine în contextul în care aceștia îmbrățișează mai degrabă discounterii și produsele de marcă proprie ale supermarketurilor decât marile mărci.

„Oamenii sunt foarte atenți la valoare”, a declarat într-un interviu telefonic Richard Walker, director general la Iceland, supermarketul cu reduceri. „Alimentele congelate sunt mai ieftine și există mai puține deșeuri – iar bugetele sunt foarte restrânse acum”.

La Sainsbury, legumele, plăcintele și carnea congelate par deosebit de populare. Între timp, vânzările de alimente congelate de la Iceland depășesc vânzările de alimente refrigerate. În general, vânzările de legume congelate au crescut cu 10% față de anul trecut, depășind creșterea de 6% în cazul legumelor proaspete, potrivit datelor firmei de analiză Kantar.

Consumatorii britanici se luptă cu cea mai mare inflație din ultimele patru decenii. Inflația prețurilor la alimente a atins aproape 14% la începutul acestei luni, potrivit Kantar, cel mai ridicat nivel de când a început să urmărească aceste date în 2008.

Fraser McKevitt, șeful departamentului de analiză a retailului și a consumatorilor de la Kantar, spune că ar putea exista „o mai mare orientare” către alimentele congelate în viitor, deși nu se așteaptă la o revoluție. El a remarcat că și conservele se dovedesc a fi mai populare din motive similare, vânzările crescând cu aproximativ 6% în termeni valorici.

„Oamenii pot cumpăra în vrac dintr-o singură dată și nu trebuie să arunce nimic”, a declarat McKevitt într-un interviu telefonic.

În mod tradițional, consumatorii britanici au strâmbat din nas la ofertele congelate, spre deosebire de Franța, unde lanțul de produse congelate Picard furnizează produse de bază pentru gospodărie.

„Birdseye și Iceland au încercat să schimbe obiceiurile de consum de ani de zile”, a declarat Kien Tan, director de strategie de retail la firma de contabilitate și audit PwC. „Există o problemă de percepție în jurul alimentelor congelate”.

Dar s-ar putea ca momentul să fie potrivit pentru o schimbare de opinie. Un studiu comandat de Iceland Foods în 2018 a arătat că majoritatea familiilor au considerat că alimentele congelate oferă o valoare cu aproximativ 30% mai bună decât cele proaspete și au redus risipa de alimente cu aproape jumătate.

Chiar dacă tendința rezistă, este puțin probabil ca supermarketurile să crească spațiul pe care îl dedică produselor congelate. Nu numai că își realizează o mare parte din marjele de profit din opțiunile refrigerate, dar într-o perioadă în care costurile energiei cresc vertiginos, funcționarea mai multor congelatoare poate deveni costisitoare.

Sursa foto: Pixabay

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *