Asocierea de constructori BogArt -Concelex a depus singura ofertă la contractul Primăriei Muncipiului București (PMB) pentru modernizare și linie de tramvai pe bulevardul prelungirea Ghencea, loturile 3 și 4 până la limita administrativă a Capitalei. Dacă oferta este conformă, după o verificare ce poate dura câteva săptămâni, contractul poate fi semnat, fiind excluse contestațiile.
În Ilfov, de la Pasajul Domnești de pe Centura Capitalei până la Cartierul Latin, pe 20 februarie Tracon a început etapa de proiectare din contractul semnat cu CNAIR pentru segmentul de aprox. un kilometru. BogArt este un constructor puternic cu numeroase lucrări în București : consolidare la Podul Grant, execuție Pasaj Metalurgiei și lucări punere în siguranță la Pasaj subteran Unirii și asociat cu firma Construcții Erbașu pentru Planșeul peste Dâmbovița din Piața Unirii. În 2022 a raportat o cifră de afaceri de peste 500 milioane lei și 374 de angajați, potrivit termene.ro.De asemenea, asociatul Concelex ca ofertant are portofoliu bogat pentru lucrări de construcții, a raportat 678 de angajați și peste o jumătate de miliard lei, cifră de afeceri.
Oferta din SEAP :
Asociere : BOG’ART (Leader),CONCELEX.
Contractul a fost lansat în licitație la începutul lunii decembrie, avea termen inițial pentru depunerea ofertelor 12 ianuarie, prelungit pentru 12 februarie și 20 februarie și ca urmare a solicitărilor constructorilor.
Contractul are o valoare totală de 336 milioane lei, fonduri de la buget și o durată de proiectare și execuție de 28 de luni (4 luni proiectare și 24 execuție). Pe loturile 1 și 2 până la intersecția cu strada Râul Doamnei PMB a lucrat cu Trustul de Clădiri Metropolitane, constructorul pasajului de la Doamna Ghica. Lucrările au început în mandatul Gabrielei Firea care a sistat proiectul după ce a rămas fără bani, iar administrația Nicușor Dan a dat vina pe proiectul tehnic pentru întârzierile foarte mari de pe șantier. Constructorii au depus 40 de solicitări de clarificare și au cerut prelungirea termenelor pentru depunerea ofertelor, au invocat inclusiv răspunsurile care vin greu de la producătorii de șină de tramvai, au cerut o perioadă de proiectare mai mare și detalii despre ce se întâmplă cu primele 2 loturi, dar și legăturile cu proiectele CNAIR : pasajul Domnești și lotul semnat cu Tracon.
Obiectul contractului ce rezultă din această procedură este achiziţionarea serviciilor de proiectare (actualizare Proiect tehnic), verificarea proiectelor și asistența tehnică pe timpul executiei precum si lucrari de executie (rest de executat) pentru obiectivul de investiţii „Penetrație Prelungirea Ghencea- Domneşti și Supralărgire Bulevardul Ghencea, între strada Braşov și Terminal Tramvai 41”, pentru Tronson III, IV, V si VI precum si a unor lucrari din Tronson I – II (Terminal 41, intersectia strada Brasov si lucrari aferente caii de rulare a tramvaiului si lucrai conexe acestora). Autoritatea contractantă, a decis in conformitate cu specificatiile din caietul de sarcini, parte inegranta din documentatia de atribuire ca obiectivul de investiţii “Penetratie Prelungirea Ghencea- Domnesti si Supralargire Bulevardul Ghencea intre Str. Brasov si Terminal Tramvai 41” sa fie impartit in tronsoane de lucrari (atat cantitativ cat si valoric), definite astfel: Tronson I – terminal tramvai 41 – Str. Brasov (km 0+000 – km 1+035); Tronson II – Str. Brasov – Str. Raul Doamnei (km 1+035 – km 1+700); Tronson III – Str. Raul Doamnei – Str. Valea Oltului (km 1+700 – km 2+650); Tronson IV – Str. Valea Oltului – Str. Maracineni (km 2+650 – km 4+200); Tronson V – obiect lucrari Park&Ride si bazine de retentie; Tronson VI – lucrari de tramvai km 0+000-km 6+120