OFICIAL Ministrul Grindeanu a anunțat înlocuirea în PNRR a Magistralei de metrou M 4 Gara de Nord-Filaret cu Magistrala M 6 spre Aeroportul Otopeni

Consiliul General PMB PUG M 4 Filaret Progresu Sursa Foto : Metrorex

Ministerul Transporturilor va cere Comisiei Europene transferul celor 300 de milioane de Euro din PNRR de pe Magistrala M 4 Gara de Nord-Filaret către Magistrala de metrou M 6 Gara de Nord-Băneasa-Otopeni, a anunțat marți, la Constanța, ministrul Grindeanu care a explicat că este o decizia în Coaliția de Guvernare. Este practic, înlocuirea M4 cu M 6 pentru că proiectul spre Filaret nu este nici măcar lansat în licitație în timp ce, pentru prima secțiune a metroului spre Otopeni, constructorul Alsim Alarko (Turcia) este așteptat să înceapă la primăvară lucrările pentru structura primelor șase stații cu termen de 3 ani. Pentru secțiunea II Băneasa-Otopeni, Metrorex analizează până în ianuarie 2023 ofertele depuse, toate cele trei oferte fiind din partea unor constructori din Turcia. Este vorba despre contract pentru structuri, nu metrou ,,la cheie” așa cum este licitat la Cluj Napoca.

,,După cum știți, ca să fie un proiect viabil în PNRR trebuie să se termine până în 2026. Când au făcut ei PNRR -ul (n.r 2021 USR), înseamnă că nu au știut foarte bine realitatea. Nu era un proiect matur care să poată să fie finalizat până în 2026, tocmai de aceea, vă spuneam despre discuția din Coaliție, am propus să nu se schimbe tipul de transport, să rămână metrou, ci să se schimbe magistrala. Adică M 4 să treacă pe POT (Programul Operațional Transport 2021-2027) deci tot pe finanțare europeană, dar scos din PNRR și M 6 să vină în locul său pentru că este un proiect matur. E adevărat că, în 2021 când era altcineva ministru, a abandonat proiectul M 6, deși avea și finanțare japoneză. Când am venit ministru, mi-am cerut scuze de la ambasadorul Japoniei pentru întârzierea de un an și am reluat proiectul. Este matur și poate fi finalizat până în 2026.” a explicat Grindeanu la Constanța.

Pentru secțiunea II, Băneasa -Otopeni, Ministerul Transporturilor are peste 300 de milioane de Euro printr-un credit de la Banca Japoniei. Comisia Europeană a refuzat finanțarea secțiunii II pe motiv de lipsa de rentabilitate, iar fostul ministru Cătălin Drulă a considerat proiectul ,,o piatră de moară” și a explicat că banii trebuie folosiți pentru a finanța metroul M 5 pentru secțiunile Eroilor -Universitate-Iancului-Pantelimon (detalii aici).

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Înlocuirea în PNRR a Magistralei M 4 a fost anunțată încă din vară, însă cu variantele de transfer pentru cele 300 de milioane de Euro către proiecte feroviare de reparații rapide tip quick wins sau a magistralei M 100 Craiova-Caransebeș care să includă și tunelul Balota. Săptămâna trecută, în ședința de Guvern, premierul Nicolae Ciucă a vorbit despre ,,înlocuirea magistralelor de metrou”, însă fără a da mai multe detalii. Despre (in)deciziile care au tras Metroul spre Filaret pe linie moartă, Economedia a scris aici.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Trenul spre Otopeni e c-am degeaba,banii aruncați, s-a dat în folosință linia de tren București Nord -Aeroport Otopeni,m-ai repede dublați linia spre Mogoșoaia-Otopeni,eu fac naveta din Mogosoia este o linie destul de renabilă trebuie doar puțin modernizată,pe de altă parte taseul “eventualului metrou” nu este aproape nimic,câmp ,pădure,fără locuințe numeroase ,doar prin orașul Otopeni Ilfov e locuit m-ai mult,nu cred că a face metrou doar pt orașul Otopeni,după se va pune problema de ce până la Buftea nu s-ar face va metrou,deci modernizați calea ferată că e la pământ și terminați cu aberațiile !

    • Grindeanu nu are proiecte si oamenii care sa le faca!
      Acum merge pe umplutura!
      Sa tragem bani din PNRR sa aratam prostimii ca noi muncim si le facem metrou fara sa fie eficiet!
      Fara rezultate zic eu.
      Vedeti A 7, A8!
      Asa va fi si acest metrou!
      Ca celalalt!
      Abandonat!😡

  2. Grindeanu nu are proiecte si oamenii care sa le faca!
    Acum merge pe umplutura!
    Sa tragem bani din PNRR sa aratam prostimii ca noi muncim si le facem metrou fara sa fie eficiet!
    Fara rezultate zic eu.
    Vedeti A 7, A8!
    Asa va fi si acest metrou!
    Ca celalalt!
    Abandonat!😡

  3. Voi numărați doar locuitorii dar nu vă ganditi la faptul ca la Aeroportul Otopeni merg si se întorc 15-20 milioane de călători anual la care se mai adaugă si angajati, vizitatori. Adica toată România merge anual la Aeroportul Otopeni. Românii vizitează, emigrează dar se întorc des în tara. Traficul e infernal si se circulă cu viteze foarte mari asa ca e nevoie de soluții care includ si tren și metrou la zeci de milioane de călători.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.