Asociația Producătorilor de Automobile Europeni (ACEA) l-a reales pe Oliver Zipse, președintele Consiliului de Administrație al BMW Group, pentru a ocupa funcția de președinte al instituției pentru un al doilea mandat în 2022.
„Industria auto din UE este un lider tehnologic global care își folosește capacitatea inovatoare de a oferi soluții de combatere a schimbărilor climatice. Suntem convinși că sustenabilitatea și competitivitatea globală pot merge mână în mână – și chiar se pot consolida reciproc – dacă ambele sunt conduse de inovația tehnologică”, a declarat Oliver Zipse. „Așadar, așteptăm cu nerăbdare anul viitor, când UE va defini legislația fundamentală care va modela viitorul industriei noastre.”
Multe acte esențiale ale legislației climatice au fost deja prezentate de Comisia Europeană la începutul acestui an. Acestea includ o revizuire a Regulamentului de stabilire a țintelor de CO2 pentru mașini și autoutilitare și propunerea de regulament privind infrastructura pentru combustibili alternativi (AFIR), care introduce obiective obligatorii de implementare pentru încărcarea și realimentarea infrastructurii în toate statele membre.
Anul viitor, Comisia va propune, de asemenea, noi standarde de CO2 pentru vehiculele grele.
„La stabilirea obiectivelor privind flotele AFIR și CO2 în 2022, guvernele naționale și membrii Parlamentului European vor lua decizii fundamentale și de anvergură pentru tranziția către o mobilitate neutră din punct de vedere climatic”, a continuat Zipse. „Ca industrie, avem la îndemână tehnologia adecvată pentru vehicule. Cu toate acestea, asigurarea faptului că un număr suficient de europeni cumpără aceste vehicule în următorii ani depinde în mare măsură de cât de rapid și de extins este implementată infrastructura în întreaga UE. Solicităm Consiliului și Parlamentului să se asigure că obiectivele AFIR sunt ambițioase și suficient de robuste pentru a permite îndeplinirea în practică a obiectivelor viitoare de CO2.”
Industria auto se confruntă în prezent cu provocări istorice din cauza penuriei lanțului global de aprovizionare, în special a lipsei de microcipuri. Ca urmare a acestei perturbări, venită din cauza crizei COVID, producția de mașini din UE a fost, în primele nouă luni ale acestui an, cu trei milioane de unități mai mică decât în 2019 înainte de pandemie,
În octombrie, vânzările de mașini noi au scăzut cu 30% față de 2020, marcând a patra lună consecutivă de scădere.
„De dragul competitivității globale a industriei noastre, Europa trebuie să-și consolideze suveranitatea tehnologică pentru a putea oferi componente esențiale industriilor de bază ale regiunii”, susține Zipse.
Oliver Zipse a fost numit președinte al ACEA ieri în timpul unei reuniuni a Consiliului de Administrație, care este compus din directorii executivi ai celor 16 mari producători de mașini, camionete, camioane și autobuze din Europa. Președintele ACEA este ales de membrii săi anual pentru un mandat de un an, care poate fi reînnoit o singură dată.