Pas important pentru proiectul „Orbital Bucureşti”, investiţie de aproximativ 600 de milioane de euro care prevede realizarea a zece drumuri expres pentru legătura Capitalei cu Autostrada de Centură Bucureşti (A0). La Ministerul Transporturilor se semnează un protocol cu Primăria Municipiului Bucureşti (PMB) şi Consiliul Judeţean Ilfov, semnarea parteneriatului între cele trei instituţii venind la doar o săptămână după ce Consiliul General a aprobat asocierea pentru realizarea ieşirilor din Bucureşti.
„Orbital Bucureşti” înseamnă zece şosele noi cu profil de drum expres, patru benzi, separator de sens şi spaţiu median, cu o lungime totală de 96 de kilometri, care vor asigura legătura între Bucureşti, inelul de centură (DNCB) şi Autostrada inelară – A0 la care deja se lucrează pe cele trei loturi din sud. Cele 10 drumuri radiale intersectează 30 de localităţi şi vor avea 30 de noduri rutiere (descărcări) de unde şi costul relativ mare, 600 de milioane de euro. Lungimea acestora variază de la aproximativ 5 kilometri în cazul Drumului Radial 8 (DR 8) Splai Expres, de 5,5 km, care leagă Splaiul Unirii, centura actuală şi A0, până la 13 kilometri în cazul Drumului Radial 9 Expres, care face legătura între Berceni-Gara Progresu-Centura Bucureşti şi nodul Vidra pe Autostrada A0.
Pentru zona de Vest a Capitalei, legătura cu A1 Bucureşti – Piteşti sunt prevăzute drumurile radiale Vest Expres prin bulevardul Timişoara şi DR 2 A1, lărgirea Autostrăzii la 3 benzi pe sens până la spaţiile logistice de la Bolintin (n.r CNAIR analizează şi posibilitatea ca primii 10 km de pe A1 să devină Autostradă urbană, cu transformarea benzii de urgenţă în bandă clasică de circulaţie).
Pentru zona de Nord a Capitalei sunt prevăzute trei Drumuri radiale: Giuleşti Expres, Nord Expres (12 km între bulevardul Poligrafiei şi Corbeanca) şi Pipera Expres (Băneasa Nord, Pipera, Tunari, Otopeni), o şosea de 10 km şi un cost estimat de 85 milioane euro.
„Nu a existat în ultimii zeci de ani o abordare integrată a ceea ce a însemnat trafic în Bucureşti. O să vedem intervenţii punctuale, un pasaj aici, un pasaj acolo, dar nu a existat o abordare care să privească această problemă structural”, declara în urmă cu o săptămână, primarul general, Nicuşor Dan.
Potrivit acestuia, există două abordări ale acestei probleme:
- Utilizarea autostrăzii de centură pentru a avea zece ieşiri din cartierele din Bucureşti
- Metroul de suprafaţă pe infrastructura CFR.
Semi inelul sudic al Autostrăzii A0 va fi deschis circulaţiei la sfârşitul anului 2023, dă asigurări Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor în timp ce pe tronsonul de Nord unde sunt semnate contractele pentru doar două din cele patru loturi, termenul estimate este 2024.