Consiliul Județean Călărași a semnat cu proiectantul Eurocerad (România) contractul pentru studiul de fezabilitate al Pasajului rutier de la Lehliu-Gară, pasaj finanțat din PNRR care va supratraversa linia de tren București-Constanța. Ar putea fi al treilea pod peste Magistrala 800, primul, cel de la Drajna de pe DN 21 fiind deschis în 2023, iar Primăria Brănești urmând să înceapă peste două săptămâni lucrările la pasajul de la Brănești (constructor Tracon).
Proiectul pasajului peste Magistrala M 800 București-Constanța este derulat în cadrul unui parteneriat CNIAR-Consiliul Județean Călărași, iar durata de realizare este de 4 luni.
,,Încă un pas important pentru construirea Pasajului de la Lehliu-Gară ! Președintele Consiliului Județean Călărași, Vasile Iliuță, a semnat astăzi, contractul pentru realizarea Studiului de Fezabilitate pentru implementarea obiectivului de investiții: „Pasaj de trecere la nivel de cale ferată, București -Constanța (Lehliu Gară)”
Contractul cuprinde două etape:
„Obiectul contractului de prestari de servicii este Elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru obiectivul de investitii „Pasaj de trecere la nivel de cale ferata, Bucuresti – Constanta (Lehliu-Gara)” in conformitate cu prevederile din Caietul de Sarcini şi a conditiilor din contract . Descrierea serviciilor este disponibila in Caietul de Sarcini şi Documentatia tehnica din cadrul prezentei documentatii de atribuire”, potrivit SEAP.
„În prezent drumul natțional DN 3 intersectează la nivel calea ferată București-Constanța în Lehliu Gară. Având în vedere că zilnic circulă 26 de perechi de trenuri la care se aduagă trenurile de marfă, CF 800 realizând legătura între Portul Constanța și București. Astfel, circulația pe drumul național DN 3 este frecvent îngreunată în orașul Lehliu Gară. De asemenea, la 1,4 kilometri spre sud de această intersecție la nivel este accesul spre A 2 (n.r. Autostrada Soarelui) astfel că, Dn 3 reprezintă, în acest areal un colector de trafic pentru vehicule care tranzitează spre A 2, dar și o rută alternativă în cazul unor incidente de natură să conducă la închiderea și devierea traficului pe A2”, arată caietul de sarcini pe care l-a consultat Economedia.