Pasaje noi în București: S-a deschis Pasajul de la Metalurgiei în Sectorul 4. Primarul Băluță anunță lucrări pentru un nou pasaj la Apărătorii Patriei și un studiu de fezabilitate pentru pasaj subteran la Olteniței

Pasaj Metalurgiei

Primăria Sectorului 4 a deschis marți, la ora 22.00, Pasajul de la Metalurgiei și a anunțat că va începe lucrări pentru alte două pasaje: la Apărătorii Patriei (suprateran) respectiv Olteniței, pasaj subteran pe sub șoseaua Olteniței la intersecția Ion Iriceanu – Olteniței – Vitan Bârzești. Pasajul „Europa Unită” la intersecția șoselei Turnu Măgurele cu bulevardele Obregia și Metalurgiei, are o lungime de 653 metri, a fost construit în aproape doi ani și a costat 73 de milioane lei, cu 35 de milioane de la bugetul de stat prin programul de investiții „Anghel Saligny”.

Primarul Sectorului 4 Daniel Băluță a anunțat, la inaugurarea Pasajului Metalurgiei, că în 2024 va fi lansată și licitația pentru prelungirea Magistralei M2 Berceni – Pipera cu încă trei stații în comuna Berceni.

„Fructificăm din plin șansa banilor europeni, fără de care multe dintre obiectivele Sectorului 4 nu ar fi putut să fie implementate. Am numit acest pasaj „Europa Unită” pentru a recunoaște și a mulțumi comunității europene pentru sprijinul pe care ni-l acordă. Acest pasaj reprezintă o piesă extrem de importantă, întrucât alături de celelalte pasaje pe care urmează să le construim – cel din Apărătorii Patriei și cel subteran, de sub Șoseaua Olteniței, vom închide inelul median  de circulație al Capitalei./Pe lângă acest inel median, tot pentru fluidizarea traficului, comunitatea Sectorului 4 a ridicat stația de metrou Tudor Arghezi, extrem de necesară pentru această zonă în care locuiesc acum zeci de mii de oameni. Nu ne vom opri aici, întrucât în anul 2024 scoatem la licitație prelungirea magistralei de metrou către comuna Berceni și continuăm procedurile pentru magistrala M4, de la Gara de Nord la Gara Progresul”, a transmis primarul Daniel Băluță.

Proiectat și construit pentru a fluidiza traficul într-una dintre cele mai aglomerate intersecții din Capitală, pasajul are două benzi de circulație pe sens, dispuse pe o parte carosabilă cu o lățime de 15 metri, precum și un inedit sistem de iluminat, ce transformă întreaga construcție într-un reper arhitectural. Suprastructura pasajului, de tip mixt oțel-beton, se sprijină pe patru elemente de rezistență (două pile și două culee masive din beton armat), iar fiecare dintre acestea au ca fundație câte opt piloni forați la o adâncime de 25 de metri și cu un diametru de 1,5 metri.

Soluția de iluminare arhitecturală (vortex-ul) a fost și motiv de scandal și proces la Tribunalul București între primarii Băluță și Negoiță, primarul sectorului 3 fiind acuzat că ar fi copiat fără acord vortexul de la Metalurgiei pentru Pasajul Pallady, la intrarea pe A2.

Cum arăta intersecția înainte de începerea lucrărilor:

Sursa foto: Primăria Sectorului 4

Comentarii

  1. Și care e rostul lui? Se circula mai rău de când sa deschis! Mai bine făcea un drum de la metro Berceni spre Gara progresu ! Se iesiai spre jilava…..dar….cine?

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.