Primăria Capitalei a primit o singură ofertă la a treia licitaţie organizată pentru livrarea tablierului metalic de la pasajul suprateran Doamna Ghica, una dintre cele mai aglomerate intersecţii din Bucureşti.
Firma Scandiuzzi Steel din Italia a depus unica oferta la licitaţia pentru tablierul metalic relansată pe 11 noiembrie după alte două încercări ratate.
Tablierul metalic, piesa esenţială pentru finalizarea pasajului, costă aproape 22 de milioane de lei (aproape 20% din valoarea proiectului), iar durata de execuţie este cuprinsă între 5 şi 8 luni.
Iese în evidenţă faptul că între valoarea de la prima licitaţie din februarie 2020 (21,5 milioane) şi ultimele două licitaţii nu este practic nicio diferenţă de preţ, deşi la materialele de construcţii în special, oţel, preţurile au explodat.
Este a treia licitaţie pentru livrarea tablierului metalic: prima, lansată în februarie 2020, în mandatul fostului primar Gabriela Firea, a fost anulată, deşi avea trei oferte, iar a doua, în mandatul actualului primar general, lansată în iulie 2021, a fost anulată în toamnă, după ce singura ofertă depusă, Metabet, a fost declarată neconformă. Preţul ofertei reprezintă 70% din punctaj, în timp ce componenta tehnică 30%.
Evaluarea ofertei ar urma să se termine în primele zile din februarie după care, dacă sunt îndeplinite toate condiţiile din procedură, se poate semna contractul.
Chiar şi cu un calendar accelerat, finalizarea pasajului până la sfârşitul anului 2022 este practic, imposibilă. Recepţia podului la sfârşitul anului viitor ,după cum promitea primarul Nicuşor Dan, era estimată în vară, cu condiţia semnării contractului pentru tablier la a doua licitaţie.
Gabriela Firea a început lucrările la pasaj în septembrie 2019 şi a promis inaugurarea până la finalul anului 2020
Lucrările pentru construirea Pasajului Doamna Ghica au început în septembrie 2019, antreprenor fiind Trustul de Clădiri Metropolitane, Companie din subordinea PMB, iar costul lucrărilor a fost stabilit la 110 milioane lei. În vara anului 2020, înainte de alegerile locale, fostul primar general promitea inaugurarea pasajului până la finalul acelui an. Pe şantier, însă, lucrările au încetinit şi chiar s-au blocat la un stadiu fizic de execuţie de sub 50% pentru că Municipalitatea nu a reuşit să asigure finanţarea lucrărilor.
Linie de tramvai între Pipera şi „cartierele dormitor”
În proiectul tehnic, pasajul nu a fost prevăzut şi cu linie de tramvai care ar putea asigura transportul public între zona de business Pipera şi cartierele „dormitor” Pantelimon şi Titan. Atunci când a decis să acorde sprijinul financiar pentru reluarea lucrărilor, Primarul Sectorului 2, Radu Mihaiu, a menţionat că linia de tramvai este necesară (n.r înseamnă reducerea carosabilului la o singură bandă pe sens).