Piata de e-commerce ar trebui să câștige mai mult din moment ce, pe de-o parte, consumatorii sunt mai atenți la achiziții și pot alege mult mai ușor varianta potrivită în online, iar pe de altă parte, companiile văd un potențial de a investi în mediul online fiind mai ieftin decât deschiderea unui magazin fizic, a declarat Cristian Movilă, Eastern Europe General Manager & EMEA SVP în cadrul VTEX, într-un interviu acordat Economedia.
„Suntem la 10% din retail. Alte țări mai mature au ajuns la 17-18%. Noi probabil o să creștem de la 6 miliarde piața de e-commerce de anul trecut la 11, aproape dublu. Cât de repede vom obține aceasta creștere, nu știm exact. Uitându-ne la anul trecut când piața a crescut cu 10%, anul acesta ar trebui să crească la fel sau să se stabilizeze”, a declarat Cristi Movilă, Eastern Europe General Manager & EMEA SVP în cadrul VTEX.
Pentru anul acesta, se va vedea o creștere a consumului în special pentru piața de food&groceries (produse alimente), care în prezent, notează acesta, este doar la 1% din totalul pieței. Astfel creștere este accelerată de investițiile retailerilor în zona de online sau a retailerilor care intră în piață.
„Piața se dezvoltă clar și va crește foarte mult. Consumul pe toate celelalte verticale va crește odată cu piața de groceries. Alte trei categorii care vor vedea creșteri în continuare sunt fashion, home&deco și do it yourself. Anul acesta, piața de produse alimentare ar trebui să se îndrepte către 2%, nu știm dacă se va dubla totuși, dar este una dintre verticalele care va crește mult peste media pieței”, spune acesta.
De asemenea, odată cu ridicarea restricțiilor, achiziția de experiențe, așa cum sunt biletele de avion, concerte sau vacanțe ar trebui să crească în următoarele luni. Pe de altă parte, pentru a face față prețurilor în creștere, consumatorii vor fi nevoiți să renunțe la alte achiziții.
Reprezentantul VTEX spune că românii ar putea renunța în această perioadă, marcată de inflație, la produse de folosință îndelungată, spunând că nu vor mai înlocui la fel de ușor produse care sunt încă funcționale, așa cum este în cazul produselor electro-IT.
Tendințe în e-commerce: Marketplace-ul rămâne în continuare atractiv pentru retaileri
În ceea ce privește tendințele, marketplace-urilor vor fi în continuare atractive pentru branduri. Mediul online devine tot mai competitiv, iar pentru că business-urile vor să genereze vânzări, își vor lista în continuare produsele pe marketplace-uri, spune Cristian Movilă.
„Aceasta este tendința. Cu cat mediul este mai competitiv, cu atât e mai bin pt clientul final și în ceea ce privește prețurile”, precizează acesta adăugând că există o tendință de aliniere a prețurilor atât în mediul online, cât și online.
Sectorul de e-commerce din România a crescut cu 30% în 2020 faţă de 2019. Ponderea vânzărilor online din totalul vânzărilor din retail a fost în jur de 10% în 2020, arată datele VTEX.