Chinezii încep lucrările pe lotul 3 al Autostrăzii A0 București Nord în martie, înainte de termenul din contract, a anunțat vineri, 9 februarie, șeful CNAIR, Cristian Pistol, după avizarea proiectului pentru Autorizația de Construire (PAC) pe „ciotul” de 2 kilometri de la Afumați (Ilfov). Cei 2 kilometri care se vor construi până la sfârșitul anului vor permite darea în trafic a celor 9 kilometri construiți din lotul UMB între Autostrada A3 București – Ploiești și Afumați, aproape de DN 2, dar care au rămas la stadiul de autostradă „muzeu” pentru că nu s-a găsit o soluție provizorie de descărcare, nodul rutier de legătură cu DN 2 fiind pe lotul 3.

În ianuarie, constructorul lotului 3 al Autostrăzii A0 Nord, compania China Civil Engineering Construction (China) a transmis CNAIR o factură de 8,7 milioane lei, aferentă serviciilor de proiectare pentru lotul de 8,5 kilometri dintre Pantelimon – DN3 și Afumați – DN2, potrivit datelor financiare pe care le-a consultat Economedia. Contractul pentru lotul 3 al Autostrăzii A0 Nord a fost semnat cu firma CCECC în martie 2023, iar ordinul pentru începerea proiectării a fost dat începând cu data de 22 mai 2023, durata de realizarea a proiectului tehnic fiind de 12 luni cu 18 luni pentru execuție. Atribuirea a fost posibilă pentru că procedura de achiziție și depunerea ofertelor s-au făcut anterior Ordonanței de Urgență (din 2021) care interzice firmelor din China să participe la licitațiile publice ale Statului Român.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Chiar dacă factura de 8,7 milioane lei reprezintă doar un foarte mic procent din valoarea totală a contractului (400 milioane lei), poate fi un prim semnal că antreprenorul din China este de acord să înceapă înainte de termen lucrările pe tronsonul de 2 kilometri până în DN 2 care să „salveze” cei 9 kilometri de autostradă – muzeu de pe lotul terminat de UMB în noiembrie 2023 (lot de 19 kilometri, dar cu circulație deschisă pe doar 10 kilometri între DN1 și A3).