Pistol, CNAIR: Chinezii încep lucrările pe lotul 3 al Autostrăzii București Nord în martie. „Ciotul” de 2 kilometri va permite deschiderea restului din lotul UMB construit înainte de termen

A 0 Nord UMB

Chinezii încep lucrările pe lotul 3 al Autostrăzii A0 București Nord în martie, înainte de termenul din contract, a anunțat vineri, 9 februarie, șeful CNAIR, Cristian Pistol, după avizarea proiectului pentru Autorizația de Construire (PAC) pe „ciotul” de 2 kilometri de la Afumați (Ilfov). Cei 2 kilometri care se vor construi până la sfârșitul anului vor permite darea în trafic a celor 9 kilometri construiți din lotul UMB între Autostrada A3 București – Ploiești și Afumați, aproape de DN 2, dar care au rămas la stadiul de autostradă „muzeu” pentru că nu s-a găsit o soluție provizorie de descărcare, nodul rutier de legătură cu DN 2 fiind pe lotul 3.

„Facem pași concreți pentru asigurarea conexiunii rutiere pe A0 Nord între A3 și DN2 ! Am avizat astazi proiectul pentru Autorizația de Construire pentru 2,3 km din lotul 3 al A0 Nord, astfel încât să punem deschide circulația și pe cei aproximativ 9 km din lotul 2 finalizați în 2023! Practic, construcția acestor 2,3 km va face posibilă descărcarea de pe autostradă în DN2 pâna la finalizarea construcției celor 8,6 km dintre Afumați și Pantelimon. Descărcarea traficului în DN2 se va realiza printr-un sens giratoriu elipsă, cu asigurarea tuturor relațiilor. Lucrările vor începe în luna martie, iar termenul pentru finalizarea acestora este sfârșitul anului 2024”, a transmis Pistol.

În ianuarie, constructorul lotului 3 al Autostrăzii A0 Nord, compania China Civil Engineering Construction (China) a transmis CNAIR o factură de 8,7 milioane lei, aferentă serviciilor de proiectare pentru lotul de 8,5 kilometri dintre Pantelimon – DN3 și Afumați – DN2, potrivit datelor financiare pe care le-a consultat Economedia. Contractul pentru lotul 3 al Autostrăzii A0 Nord a fost semnat cu firma CCECC în martie 2023, iar ordinul pentru începerea proiectării a fost dat începând cu data de 22 mai 2023, durata de realizarea a proiectului tehnic fiind de 12 luni cu 18 luni pentru execuție. Atribuirea a fost posibilă pentru că procedura de achiziție și depunerea ofertelor s-au făcut anterior Ordonanței de Urgență (din 2021)  care interzice firmelor din China să participe la licitațiile publice ale Statului Român.

Chiar dacă factura de 8,7 milioane lei reprezintă doar un foarte mic procent  din valoarea totală a contractului (400 milioane lei), poate fi un prim semnal că antreprenorul din China este de acord să înceapă înainte de termen lucrările pe tronsonul de 2 kilometri până în DN 2 care să „salveze” cei 9 kilometri de autostradă  – muzeu de pe lotul terminat de UMB în noiembrie 2023 (lot de 19 kilometri, dar cu circulație deschisă pe doar 10 kilometri între DN1 și A3).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *