Un pod nou peste Tisa va fi construit între România și Ucraina la Sighetu Marmației (jud. Maramureș) și va înlocui actualul pod istoric, din lemn de la Sighetu Marmației, pod pe care nu pot trece autovehicule mai grele de 3,5 tone. Executivul a aprobat marți, 30 aprilie 2024 Acordul semnat în 2023 cu Guvernul Ucrainei pentru un nou pod peste Tisa între România și Ucraina. Va fi al doilea pod nou peste Tisa între România și Ucraina, primul fiind în execuție la Teplița, lângă Sighetu Marmației, pod pe care îl construiește Consiliul Județean Maramureș în parteneriat cu CNAIR (detalii aici). Un pod nou peste Tisa între România și Ucraina este necesar pentru a reduce și cozile de camioane de la vama Siret (DN2) jud. Suceava, principala vamă România-Ucraina.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Ministerul Transporturilor, prin CNAIR va asigura finanțarea studiului de fezabilitate pentru noul pod de la Sighetu Marmației :

,,Guvernul a adoptat astăzi, 30 aprilie 2024, la propunerea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, actul normativ prin care este aprobat Acordul între Guvernul României şi Cabinetul de Miniștri al Ucrainei privind construcția podului rutier de frontieră peste râul Tisa, la granița de stat română și ucraineană în zona localităților Sighetu Marmației (România) – Bila Tserkva (Biserica Albă- Ucraina), semnat la Kiev, la 18 octombrie 2023. Proiectul „Pod peste Tisa în zona Teplița din Sighetu Marmației” are ca scop crearea unei căi de comunicație modernă cu implicații în dezvoltarea regională a zonei, a fluidizării traficului, creșterii siguranței utilizatorilor și micșorarea timpilor de parcurs. Pe lângă valența internațională, podul peste Tisa în zona Teplița, la Sighetu Marmației, va deservi în bune condiții traficul de pe teritoriul României prin:
• îmbunătățirea condițiilor de siguranță a traficului rutier;
• creșterea gradului de accesibilitate în zona transfrontalieră prin dezvoltarea și managementul infrastructurii de graniță din nord-vestul României (Maramureș), nord-estul Ungariei, sud-vestul Ucrainei, sud-estul Slovaciei;
• integrarea proiectului într-o viziune transfrontalieră, respectiv Programul ENI România-Ucraina-Ungaria- Slovacia;
• cooperare sectorială între regiunile de graniță implicate; “- Ministerul Transporturilor.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

În toamna anului trecut, Guvernele României și Ucrainei au semnat un Memorandum pentru construirea podului peste Dunăre de la Isaccea (Tulcea), trecerea Dunării fiind asigurată, în prezent cu BAC-ul.