Pod nou peste Tisa între România și Ucraina : Guvernul a aprobat acordul cu Ucraina pentru un pod nou la Sighetu Marmației/ Acualul pod este construit din lemn și nu permite trecerea camioanelor

Pod Nou Sighetu Marmației Ro Ucraina

Un pod nou peste Tisa va fi construit între România și Ucraina la Sighetu Marmației (jud. Maramureș) și va înlocui actualul pod istoric, din lemn de la Sighetu Marmației, pod pe care nu pot trece autovehicule mai grele de 3,5 tone. Executivul a aprobat marți, 30 aprilie 2024 Acordul semnat în 2023 cu Guvernul Ucrainei pentru un nou pod peste Tisa între România și Ucraina. Va fi al doilea pod nou peste Tisa între România și Ucraina, primul fiind în execuție la Teplița, lângă Sighetu Marmației, pod pe care îl construiește Consiliul Județean Maramureș în parteneriat cu CNAIR (detalii aici). Un pod nou peste Tisa între România și Ucraina este necesar pentru a reduce și cozile de camioane de la vama Siret (DN2) jud. Suceava, principala vamă România-Ucraina.

Ministerul Transporturilor, prin CNAIR va asigura finanțarea studiului de fezabilitate pentru noul pod de la Sighetu Marmației :

,,Guvernul a adoptat astăzi, 30 aprilie 2024, la propunerea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, actul normativ prin care este aprobat Acordul între Guvernul României şi Cabinetul de Miniștri al Ucrainei privind construcția podului rutier de frontieră peste râul Tisa, la granița de stat română și ucraineană în zona localităților Sighetu Marmației (România) – Bila Tserkva (Biserica Albă- Ucraina), semnat la Kiev, la 18 octombrie 2023. Proiectul „Pod peste Tisa în zona Teplița din Sighetu Marmației” are ca scop crearea unei căi de comunicație modernă cu implicații în dezvoltarea regională a zonei, a fluidizării traficului, creșterii siguranței utilizatorilor și micșorarea timpilor de parcurs. Pe lângă valența internațională, podul peste Tisa în zona Teplița, la Sighetu Marmației, va deservi în bune condiții traficul de pe teritoriul României prin:
• îmbunătățirea condițiilor de siguranță a traficului rutier;
• creșterea gradului de accesibilitate în zona transfrontalieră prin dezvoltarea și managementul infrastructurii de graniță din nord-vestul României (Maramureș), nord-estul Ungariei, sud-vestul Ucrainei, sud-estul Slovaciei;
• integrarea proiectului într-o viziune transfrontalieră, respectiv Programul ENI România-Ucraina-Ungaria- Slovacia;
• cooperare sectorială între regiunile de graniță implicate; “- Ministerul Transporturilor.

Analize Economedia

economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere

În toamna anului trecut, Guvernele României și Ucrainei au semnat un Memorandum pentru construirea podului peste Dunăre de la Isaccea (Tulcea), trecerea Dunării fiind asigurată, în prezent cu BAC-ul.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. De trei ani se vorbeate.
    10 ani se proiecteaza.
    20 de ani lucreaza Meaterul Manole.
    Vedem prin 2060 daca e gata!😫

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.