Poduri noi între România și Ucraina : CNAIR a obținut o finanțare europeană de 120 milioane lei pentru podul peste Tisa de la Teplița pe care îl construiește Consiliul Județean Maramureș. Ministerul Transporturilor : ,,este primul pod digital din România”

Pod Tisa Teplița Sursa Foto : Ionel Scrioșteanu

Podul nou pe care îl construiește Consiliul Județean Maramureș la Teplița peste Tisa, între România și Ucraina are asigurată o finanțare europeană nerambursabilă de 120 de milioane lei, a anunțat marți, 30 ianuarie 2024, Compania de Drumuri. Este un proiect care se derulează în cadrul parteneriatului CNAIR autorități locale pentru descentralizarea proiectelor din Transporturi, iar lucrările au început în vara anului trecut.

Este primul pod digital care se construiește prin metoda BIM (Building Information Modeling), iar la finalul anului 2023 stadiul fizic de execuție era de aproape 25 %, potrivit secretarului de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu : ,,se realizează în sistemul Building Information Modeling BIM, ce integrează mai multe programe într-o platformă ce facilitează vizualizarea digitală a proiectului de către toate părțile implicate, în timp real, prin eliminarea planșelor tradiționale din șantier. ”

Sursa Foto : CJ Maramureş

Contractul pentru noul pod peste Tisa care include și noua vamă de la Teplița este derulat în parteneriat cu Consiliul Județean Maramureș și a fost atribuit constructorului român Tehnodomus pentru 116 milioane lei. În prezent, pe la vama Sighetu Marmaţiei – Solotvino, pe podul din lemn refăcut în 2007 nu pot trece şi camioane, traficul de marfă ocolind zeci de kilometri pe la Halmeu (judeţul Satu Mare) sau Siret (judeţul Suceava). Contractul pentru proiectarea și execuția noului pod peste Tisa de lângă Sighetu Marmaţiei are o durată de 730 de zile din care 3 luni proiectul tehnic şi 16 luni execuţia.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Amplasamentul podului este situat pe teritoriul României la granița cu Ucraina. Podul peste Tisa se află situat între localitățile Sighetu Marmației (România) și Biserica Albă (Ucraina) și are o lungime totata de 268.60 m (150,45 m pe teritoriul României). Pe lângă pod, va fi amenajat și un nou punct de trecere a frontierei între România și Ucraina :

,,COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Beneficiar al finanțării și MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCURII, în calitate de ORGANISM INTERMEDIAR pentru TRANSPORT, au convenit în data de 21.12.2023, încheierea Contractului de Finanțare nr. 266 pentru proiectul „Constructia Podului peste Tisa in zona Teplita din Sighetu Marmatiei” in vederea acordării finanțarii nerambursabile alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient, Obiectiv Specific – OS 2.2 Apel de proiecte pentru DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII RUTIERE – proiecte noi de investitii, Operațiunea – Cresterea accesibilitaþii zonelor cu o conectivitate redusa la infrastructura rutiera a TEN-T.

Obiectivul generalal acestui proiect îl reprezinta:

Imbunatatirea accesibilitatii regiunii si mobilitatii populatiei, bunurilor si serviciilor, in vederea stimularii dezvoltarii economice durabile – prin fluidizarea traficului, decongestionarea traficului in zonele tranzitate;

• Cresterea mobilitatatii populatiei si a bunurilor – prin reducerea timpului de calatorie datorat sporirii vitezei de parcurs si implicit a timpului afectat transportului de marfuri si calatori;

• Reducerea costurilor de transport – prin realizarea acestui proiect, soferii vor economisi timp si energie si isi vor reduce cheltuielile cu combustibilul si intretinerea autovehicolelor;

• Cresterea gradului de siguranta al traficului – prin fluidizarea traficului;

• Inlesnirea cooperarii inter-regionale, atragerea investitiilor interne si externe, cresterea competitivitatii intreprinderilor/firmelor si a mobilitatii fortei de munca si, prin urmare, o dezvoltare mai rapida a regiunii si, in final, a Romaniei.

Obiectivele specifice ale proiectului sunt :

1. Constructie noua drum: 1,2 km

2. Poduri de desecare: 5 buc

3. Pod: 1 buc

4. Intersectii tip giratie: 1 buc

5. Punct de frontiera + Parcare: 1 buc

Valoarea totală a proiectului este de 168.497.966,33 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regionala – 120.465.788,68 lei, 15% contribuția proprie – 21.258.668,59 lei, diferenta de 26.773.509,06 lei reprezentand valoare neeligibila inclusiv TVA.” a transmis CNAIR.

 

În toamna anului trecut, Guvernele României și Ucrainei au semnat un Memorandum pentru construirea podului peste Dunăre de la Isaccea (Tulcea), trecerea Dunării fiind asigurată, în prezent cu BAC-ul.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: